یکی از مشکلات شایع در یخچال های ساید که دارای صفحه نمایشگر هستند، چشمک زدن صفحه نمایشگر است. در بعضی مواقع دلایل ساده‌ای سبب چشمک زدن یخچال‌ فریزر شما می‌شوند که به‌راحتی بدون نیاز به تعمیرکار برطرف خواهند شد. اگر یخچال شما با مشکلی مواجه شود چراغ دما یا صفحه‌نمایش یخچال شروع به چشمک زدن کند و متوقف نمی‌شود. این مشکل علت‌های مختلف و متعددی دارد که در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اما به این نکته توجه کنید که بعضی از علت‌ها بسیار پیچیده می‌باشند و برطرف کردن مشکل بدون دانش انجام آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. ازاین‌رو می‌توانید برای رفع چشمک زدن یخچال خود از تعمیرکاران ماهر و باتجربه پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال سامسونگ، ال جی، بوش، وایت هاوس و … کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۵ علت چشمک زدن یخچال

در ادامه شما را با دلایل بروز این مشکل آشنا خواهیم کرد. حتماً بعد از فهمیدن علت دستگاه برای رفع مشکل چشمک زدن چراغ یخچال خود از تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب درزمینهٔ تعمیر یخچال‌فریزر کمک بگیرید.

۱ . معیوب بودن سنسور فریزر

خرابی و آسیب دیدن سنسور فریزر یکی از علت‌هایی است که سبب چشمک زدن چراغ درجه یخچال می‌شود. این قطعه ممکن است براثر عوامل مختلفی مانند اتصال کوتاه، قطع شدن برق دستگاه آسیب ببیند و باعث چشمک زدن یخچال شما شود. گاهی ممکن است خرابی سنسور باعث بهم ریختن دمای یخچال و فریزر شود، برای این منظور مقاله سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال را مطالعه نمایید. برای رفع این مشکل می‌توانید هر یک از قطعات معیوب و خراب را تعویض کنید و یا برای تعمیر آن‌ها از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

نوسان دمای یخچال

۲ . تنظیم نبودن دمای یخچال

در بسیاری از شرایط این امکان وجود دارد که باگذشت زمان، تنظیمات دستگاه به هم می‌خورد. حتی دمای یخچال به دلایل مختلفی دچار تغییراتی شود و از ۱۵ درجه سانتی‌گراد نیز بالاتر برود. این علت از دیگر علت‌هایی می‌باشد که سبب چشمک زدن درجه یخچال شما می‌شود. با تنظیم کردن دوباره آن می‌توان مشکل را برطرف کرد. مقاله دلایل نوسان یخچال شما را بیشتر با این مشکل آشنا می سازد.

۳ . خرابی یخ‌ساز

یخساز یکی از قطعات حساس در یخچال‌فریزر می‌باشد. با هر مشکلی که پیدا کند ممکن است آسیب جدی به دستگاه بزند و سبب چشمک زدن چراغ یخچال‌ فریزر شما شود. شما می‌توانید با تعویض این قطعه توسط تعمیرکار این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید.

۴ . آسیب دیدن فن یخچال

در بیشتر موارد خراب شدن فن یخچال باعث چشمک زدن درجه یخچال می‌شود. این قطعه وظیفه جا ب جایی هوا در داخل دستگاه را بر عهده دارد. اگر کار خود را به‌درستی انجام ندهد چراغ یخچال شروع به چشمک زدن می‌کند. اگر سیم‌های برق فن دچار مشکل شود و یا موتور یخچال بسوزد باعث چشمک زدن چراغ درجه یخچال شما می‌شود.

خرابی فن یخچال

۵ . مشکلات فنی

اگر یخچال شما با مشکل فنی مواجه شود و سیستم دیفراست، ترموفیوز، المنت و… دچار خرابی شود یقیناً در سرمایش دستگاه تأثیر بسیاری می‌گذارد و باعث روشن شدن و چشمک زدن چراغ یخچال شما خواهد شد. قطعات المنت و ترموفیوز در کنار همدیگر قرار دارند و هرکدام وظیفهٔ مخصوص به خود را دارند. همان‌طور که میدانید ترموفیوز از برفک زدن در یخچال‌فریزر جلوگیری می‌کند و خرابی این قطعه در عملکرد کلی یخچال خلل ایجاد می‌کند.

اگر چشمک زدن دستگاه شما مشکل فنی و خرابی این قطعات می‌باشد بهتر است برای بررسی و تعمیر یخچال از تعمیرکاران حرفه‌ای و ماهر پین ورک; نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال ‌فریزر کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت جزئیات می‌توانید با شماره شرکت ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل دیگری که باعث چشمک یخچال می‌شوند عبارت‌اند از:

  • باز بودن طولانی‌مدت درب یخچال
  • خراب بودن فن
  • ریست شدن یخچال‌فریزر
  • خرابی و پوسیده شدن لاستیک دور درب یخچال
  • به هم خوردن تراز دستگاه
  • تازه نصب کردن و راه‌اندازی یخچال

علت خاموش شدن صفحه‌نمایش یخچال

همان‌طور که میدانید بیشتر یخچال‌های امروزی دارای صفحه‌نمایش می‌باشند که دمای یخچال و فریزر را به کاربران نشان می‌دهد. درنتیجه این قطعه به علت نمایش دما و خطاهای دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و خاموش شدن آن کل دستگاه را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

قطعی برق و سوختن آن یکی از علت‌هایی که باعث خاموش شدن صفحه‌نمایش یخچال می‌شود. همچنین آسیب دیدن سیستم دیفراست داخل یخچال‌فریزر سبب چشمک زدن و خاموشی صفحه‌نمایش یخچال می‌شود. درنتیجه اگر یخچال‌فریزر شما با هر برند و مدلی دچار آسیب شده است و به تعمیرکار نیاز دارد می‌توانید از پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

با انتخاب پین ورک از تعمیرات باکیفیت بهره‌مند شوید

تعمیرکاران پین ورک این مقاله را برای آشنا شدن شما با علت‌های مختلف چشمک زدن یخچال تهیه کردند تا بتوانید دستگاه خود را عیب‌یابی کنید. از سویی دیگر اگر شما نیز مانند سایر کاربران به یخچال‌فریزر خود بسیار اهمیت می‌دهید باید در انتخاب یک تعمیرکار نیز دقت کافی را داشته باشید. به این نکته نیز توجه کنید که یخچال‌فریزر با توجه به ساختار پیچیده‌ای که دارد به یک تعمیر تخصصی نیاز دارد و اگر یک فرد نابلد دستگاه شمارا تعمیر کند ممکن است خسارت را چندین برابر کند.

پین ورک; نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال با در اختیار داشتن گروهی از بهترین و باتجربه‌ترین تعمیرکاران و تکنسین‌ها آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید به سایت پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.