کار کولرهای گازی به این صورت است که با جذب کردن هوای گرمی که در محیط وجود دارد، هوای خنک را تولید می‌کنند. کم شدن پرتاب باد کولر گازی از مواردی است که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان اسپیلت و کولر های گازی آزاردهنده باشد. برای اینکه مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی خود را در منزل حل کنید می‌توانید مطالب مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
اگر مطالب مقاله زیر را خواندید و نتوانستید مشکل کم شدن پرتاب باد اسپلیت خود را رفع کنید می‌توانید تعمیر کولر گازی خود را به تعمیرکاران و متخصصین کاردان و مجرب پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر کولر گازی بسپارید. برای ارتباط با تیم پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس بگیرید.

علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی

کولرهای گازی یا همان اسپیلت ها به‌وسیله پروانه به شکل استوانه از قسمت کویل‌های موجود، هوای محیط اطراف را عبور داده و سپس آن را خنک می‌کنند. این پروانه به شکل استوانه در قسمت پنل داخلی دستگاه جایگذاری شده است. موتور کولر گازی نیز در صورت گرفتن این روند نقش دارد. پس می‌توانیم بگوییم که اگر در انجام شدن این پروسه مشکل یا ایرادی به وجود آید روی باد دستگاه تأثیر گذاشته و زیاد شده و یا کم می‌شود.

تعمیر کولر گازی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل مهمی که می‌توانند در کم شدن پرتاب باد کولر گازی نقش داشته باشند می‌توان به ایراد در بلوور، نشتی دادن و یا بسته شدن لوله‌ها، یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور دستگاه، کثیفی یا بسته شدن فیلتر و … اشاره کرد. به موارد زیر توجه کنید:

۱ . یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور کولر گازی

یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور کولر گازی

یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور دستگاه چگونه می‌تواند باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی شود؟ همان‌طور که گفتیم عبور دادن هوا در کولرهای گازی با کویل ها انجام می‌گیرد. حال درصورتی‌که کویل‌های اواپراتور دچار یخ‌زدگی شده باشند دیگر هوا نمی‌تواند عبور کند و این مسیر بسته می‌شود درنتیجه پرتاب باد کولر گازی کم می‌شود. از دلایل این یخ زدن می‌توان به نشت مبرد، ایجاد شدن گردوخاک و کثیفی روی کویل ها، بسته بودن دریچه برگشت، کثیفی فیلترهای هوای موجود در دستگاه و … اشاره کرد.

  • برای تعمیر و برطرف کردن مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی شما ابتدا باید از بسته نبودن کویل ها اطمینان حاصل کنید. اگر شاهد یخ‌زدگی کویل ها بودید، باید از حالت AUTO فن ترموستات خود را به ON تغییر دهید. در این حالت در جهت ذوب شدن یخ‌ها لوله‌های مبرد وارد کار می‌شوند. توجه داشته باشید که در این مرحله یک سینی در بخش زیرین کویل ها بگذارید.
  • مورد دومی که باید نسبت به بررسی آن اقدام کنید فیلترهای هوا می‌باشند. در صورت وجود ایراد در آن‌ها باید آن‌ها را عوض کنید. درصورتی‌که موارد مذکور را انجام دادید و مشکل یخ‌زدگی کویل‌های دستگاه شما برطرف نشد مبرد ازلحاظ نشتی باید چک شود. برای رفع مشکل نشتی مبرد می‌توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

۲ . نشتی لوله‌ها یا بسته شدن آن‌ها

دلیل اینکه نشتی لوله‌ها یا بسته شدن آن‌ها می‌تواند باعث کاهش پرتاب باد کولر گازی شود این است که انتقال دادن هوای خنک شده به محیط یا فضای خانه بر عهده این لوله‌ها می‌باشد. پس درنتیجه اگر نشتی یا بسته بودنی و یا حتی سوراخی در این لوله‌ها باشد انتقال هوای خنک به‌درستی انجام نمی‌گیرد.

  • بهتر است برای بررسی و حل مشکل تعمیر لوله‌ها از یک متخصص کمک بگیرید. شما عزیزان می‌توانید با تعمیرکاران تیم پین ورک در تماس باشید. برای برقراری ارتباط با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس حاصل نمایید.

۳ . کثیف شدن و بسته شدن فیلترهای هوا

کثیف شدن و بسته شدن فیلترهای هوا چگونه می‌تواند باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی شود؟ همان مقداری که هوا از دریچه‌های قسمت برگشتی گرفته می‌شود همان مقدار نیز هوا از کولر گازی پرتاب می‌شود. اگر فیلتر دستگاه شما به‌وسیله یک سری کثیفی‌ها مانند ذرات ریز و یا حتی گردوخاک دچار گرفتگی شود (به‌اصطلاح مسدود شود) در این صورت هوای کمتری را از محیط اطراف می‌تواند بگیرد.

  • پیشنهاد ما به شما این می‌باشد که هرچند وقت یک‌بار به‌صورت هرساله کولر گازی خود را سرویس کنید زیرا براثر گذشت زمان به دلیل کثیف شدن فیلترهای هوا باد کمتری از کولر گازی پرتاب می‌شود و حتی گاهی ممکن است شما شاهد پرتاب شدن ذره‌های سیاه از اسپیلت شوید. این موضوع زمانی که دستگاه شما در نزدیکی آشپزخانه باشد بیشتر بروز پیدا می‌کند. عامل مذکور همچنین در میزان خنک کردن نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد.
  • همان‌طور که گفته شد هوایی که روی بخش‌های کویل و فن‌ها در گردش می‌باشد دارای ذره‌های چربی است و این ذرات پس از چسبیدن به فن، گردوخاک را به خود می‌گیرند و یا حتی گاهی ممکن است این ذرات به حد زیادی سنگین شوند.
  • این موضوع را به یاد داشته باشید که این ذرات براثر گذشت زمان، پره‌های فن را بسته و علاوه بر اینکه به باد اجازه پرتاب نمی‌دهند می‌توانند باعث آسیب رسیدن به دستگاه شوند. گاهی نیز امکان دارد فیلترها دچار شکستگی شده باشند که در این صورت باید حتماً سریعاً عوض شوند.

کثیف شدن و بسته شدن فیلترهای هوا

۴ . وجود مشکل در بلوور دستگاه

وجود مشکل در بلوور دستگاه چگونه می‌تواند باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی شود؟ در قسمت داخلی اسپیلت بلوور قرار دارد. فن هوای سرد را به‌وسیله لوله‌ها به محیط اطراف می‌دهد. اگر این فشار فن نباشد پرتاب باد کم می‌شود. اگر موتور بلوور خراب شود و یا بر تیغه‌ها کثیفی بنشیند بلوور سبب کاهش باد کولر خواهد شد.

  • برای حل این ایراد، قاب رویی که در قسمت پنل داخلی می‌باشد را باز کرده تا به فن بلوور برسید. حال با کمک یک برس کوچک فن را پاک‌کنید. با کمک مسواک نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید در این زمان برق کولر باید قطع باشد. حواستان باشد که تمیز کردن شما باعث شکسته شدن پره‌های فن نشود.

عیب یابی اسپیلت و کولر گازی توسط متخصصین پین ورک

با خواندن مقاله بالا با راه‌ها و روش‌های تعمیر کم شدن پرتاب باد کولر گازی آشنا شدید. ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که درصورتی‌که اطلاعات و دانش شما برای تعمیر و عیب‌یابی قطعات اسپیلت یا کولر گازی به حد کافی نمی‌باشد، در جهت صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های ممکن از آسیب رسیدن به دستگاه خود پرهیزکرده و نسبت به تعمیر و عیب‌یابی آن اقدام نکنید.
پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات کولرهای گازی گری، جنرال، الجی، سامسونگ، اجنرال و … می‌باشد که از پیشرفته‌ترین تجهیزات و زبده‌ترین تعمیرکاران در جهت تعمیر کولر گازی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ با مشاوران ما در ارتباط بوده و راهکارها و پیشنهادات آن‌ها را بشنوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.