یکی از مشکلات تقریبا شایع و تقریبا خطرناک در یخچال ها، برق داشتن بدنه یخچال است که دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. از مهمترین دلایل بروز این مشکل سیم کشی معیوب یخچال است که باید سریعا برای رفع آن از یک تعمیرکار کاه یخچال کمک بگیرید. با این حال یخچال و فریزر مانند سایر وسایل برقی می‌تواند الکتریسیته ساکن را در سطح خود جمع کند و در صورت لمس قسمت فلزی آن توسط کسی ممکن است شوک ایجاد کند که علت آن سیم کشی یخچال نیست.

در ادامه تیم تعمیرکاران یخچال پین ورک، نمایندگی تعمیر یخچال دلایل برق داشتن بدنه یخچال را برای شما شرح داده اند تا بیشتر با این مشکل خطرناک آشنا شوید، اگر با خواندن این مطلب بازهم مشکل شما حل نشد شما عزیزان می توانید تعمیر و رفع مشکل یخچال خود را با خیال آسوده به متخصصین پین ورک بسپارید. برای مشاوره عیب‌یابی یخچال خود با ما تماس بگیرید. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

رایج‌ترین دلایل اصلی وجود برق در بدنه یخچال

۱ . عدم استفاده از دوشاخه برای یخچال و فریزر

اولین قدم برای حل مشکل برق داشتن بدنه یخچال ، بررسی سیم برق و پریز مورد استفاده است. اگر سیم برق یخچال دچار پوسیدگی یا پریز برق دچار نوسان جریان است، حتما باید از نیروهای متخصص این حوزه ها برای رفع مشکل کمک بگیرید.

۲ . عایق فرسوده سیم‌کشی داخلی

یکی دیگر از دلایل برق در بدنه یخچال به خاطر فرسوده بودن عایق سیم‌های یخچال است که این مسئله می‌تواند نگران‌کننده باشد، خصوصاً اگر یخچال شما مدار یخ‌زدایی داشته باشد

این مشکل جز آن دسته از مشکلاتی رایجی است که نادیده گرفتن آن باعث بروز خطرات جانی نیز شود. زمانی که یخچال و فریزر روی کف بتونی رسانای الکتریکی قرار می‌گیرد، به‌خصوص در طبقه‌ای که دارای رطوبت است، ممکن است باعث اختلال در سیستم برق رسانی شود.

فرسوده شدن عایق یخچال

۳ . برگشت از اتصالات زنده و خنثی با کلیدها

سیم‌های عبور کرده، انرژی را به‌اشتباه هدایت می‌کنند، و این باعث وجود برق در بدنه یخچال می‌شود. این موضوع، شاید در درازمدت موجب مشکل شود زیرا باعث می‌شود افراد در معرض خطر جرقه و آتش‌سوزی قرار بگیرند. احتمالاً دلیل وجود برق در بدنه یخچال شما، یک مشکل سیم‌کشی است، که تشخیص و ترمیم آن در وسایل قدیمی بسیار دشوار است. ما توصیه می‌کنیم که به‌طور موقت از دستگاه خود استفاده نکنید تا زمانی که یک تکنسین آموزش‌دیده یخچال شمارا بررسی و عیب‌یابی کند.

بهتر است که به‌تنهایی برق یخچال را موردبررسی قرار ندهید. این کار مستلزم کار جدی و توجه به سیگنال‌هایی است که پس از نصب مشاهده می می‌شود. اگر این اتصال کوتاه باشد، ضربه‌ای که ناگهانی از سمت یخچال به شما وارد می‌شود. برای رفع مشکل یخچال خود با یک متخصص تماس بگیرید.

۴ . تأسیسات برقی خانه شما حداقل در قسمتی از سیم‌کشی که به یخچال می‌رسد سیم زمینی ندارد

یخچال و فریزر مانند سایر وسایل برقی می‌تواند الکتریسیته ساکن را در سطح خود جمع کند و در صورت لمس کسی به قسمت فلزی آن می‌تواند شوک ایجاد کند. اگر سیم زمینی وجود داشت، این برق ساکن با این اتصال زمین از بین می‌رفت. این قانون برای یخچال و هر وسیله دیگری حیاتی است.

۵ . کابلی که یخچال را به پریز متصل می‌کند، ممکن است شکسته یا لخت باشد

کابلی که یخچال را به پریز متصل می‌کند، ممکن است شکسته یا لخت باشد. سپس سیم با یک قسمت فلزی از یخچال تماس پیدا می‌کند و به شخصی که این سطح را لمس می‌کند شوک وارد می‌کند. از این بدتر، اگر سیم‌های دیگری در همان سوکت وجود داشته باشد که توسط تقسیم‌کننده یا سیم برق متصل شده‌اند.

اگر سیم‌های یخچال شما معیوب شده باشد و برق در بدنه یخچال وجود دارد برای عیب‌یابی و رفع مشکل حتماً باید از تعمیرکار معتبر یخچال کمک بگیرید، برای همین منظور می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

خرابی سیم داخلی یخچال

چگونه می‌توانید از وجود برق در بدنه یخچال جلوگیری کنید؟

شما باید سیم سبز و زرد (یا یکی از این دورنگ) را در نصب برق بررسی کنید. سبز و زردرنگ توصیه‌شده برای سیم زمین است. این کار برای شناسایی آسان انجام می‌شود. اگر سیم زمینی را خوبی نصب‌کرده‌اید، فقط باید خروجی را با یک شاخه پایه سه‌پایه جایگزین کنید.
بررسی کنید که سیم یخچال سالم است و لخت و شکسته نیست. هیچ‌گاه چند لوازم‌خانگی را به همان خروجی وصل نکنید.

مطمئن‌ترین راه برای انجام این کار استخدام یک برق‌کار باتجربه است که نصب اتصالات را به‌درستی انجام می‌دهد.

سپردن این کار به یک مهندس حرفه‌ای برای پیگیری کارهای برقی بسیار مهم است. یک متخصص کابل ها را به‌خوبی می‌شناسد و به‌درستی آن‌ها را به هم متصل می‌کند. کابل‌های موردنیاز باید در یک جعبه کوچک روی دیوار قابل‌مشاهده باشد.

اتصال کوتاه پس از پایان کار

اتصال کوتاه نشانه این است که عایق‌کاری به‌خوبی انجام‌نشده است و سیم‌ها برهنه آویزان می‌شوند.

اگر مشکل در خارج از دیوار باشد، احتمالاً از بسیاری از تقسیم‌کننده‌ها استفاده کرده‌اید. این امر در صورت استفاده از تجهیزات، همه را در معرض خطر اتصال کوتاه قرار می‌دهد. همچنین ممکن است منجر به سوختن وسایل و آتش‌سوزی در منزل شما شود.

لازم است که از قبل، برای جلوگیری از اتصال بسیاری از لوازم‌خانگی به یک پریز، چند خروجی در جای مناسب نصب کنید.

اتصال الکتریکی به چه منظور است؟

از سیستم زمینی الکتریکی برای حذف “برق” اضافی از سطح فلزی لوازم‌خانگی یا جهت‌گیری جریان الکتریکی در صورت اضافه‌بار استفاده می‌شود، از ایجاد حفره در وسایل جلوگیری می‌کند و شما یا شخصی در خانه خود در معرض خطر برق‌گرفتگی نخواهد بود.

تمام سیم‌های الکتریکی طراحی‌شده و نصب‌شده باید دارای سیستم اتصال به زمین باشند. بسیاری از افراد این موضوع را نمی‌دانند یا برایشان مهم نیست، زیرا لوازم‌خانگی بدون اتصال به برق‌کار می‌کنند.

اما علاوه بر محافظت در برابر شوک الکتریکی، در صورت نقص در نصب، زمین از لوازم‌خانگی در برابر نوسانات برقی محافظت می‌کند و جریانات را به زمین منتقل می‌کند. علاوه بر این، آسیب به تجهیزات در صورت اتصال کوتاه را نیز به حداقل می‌رساند.

سیم زمینی سبز یا زرد یک اقدام ایمنی است که باید بخشی از هر پروژه نصب برق باشد. این سیم، وسیله‌ای را که در خانه یا آپارتمان خود نصب‌کرده‌اید به سیم اتصال به زمین متصل می‌کند، سپس جریان به زمین متصل می‌شود.

اتصال الکتریکی یخچال

دوره زمانی شوک الکتریکی بدنه یخچال

زمستان هوای خشک است و الکتریسیته ساکن را به همراه دارد. اگر برق ساکن یخچال فصلی است، افزایش رطوبت در خانه می‌تواند به این موضوع کمک کند. اگر در فصول با رطوبت بالاتر، الکتریسیته ساکن را حس کنید، این موضوع ممکن است نشان‌دهنده مشکل دیگری باشد.

شوک‌های الکتریکی وقتی اتفاق می‌افتد که بارهای ساکن در لباس، کفش و سایر مواد جمع شود که خیلی نگران‌کننده نیستند.

یخچال‌ها با تراشه‌های رایانه‌ای که یخ سازها را کنترل می‌کنند، تنظیم یخ‌زدایی و دما را نسبت به الکتریسیته ساکن حساس‌تر می‌کنند. اگر این موارد به‌درستی وصل نباشند، ممکن است برق در بدنه یخچال را حس کنید که به نظر می‌رسد الکتریسیته ساکن باشد. اگر سیم یخچال شما به‌گونه‌ای از بین رفته باشد که سیم فلزی درجایی فلز را لمس می‌کند، با لمس یخچال، شوک الکتریکی را احساس می‌کنید.

افزایش رطوبت محیط

برای مشکلات فصلی، از رطوبت ساز در آشپزخانه استفاده کنید تا رطوبت هوا را افزایش داده و الکتریسیته ساکن را به‌طور طبیعی کاهش دهید. قبل از لمس یخچال و فریزر، با حمل یک سکه فلزی و تماس سکه به زمین، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.. الیاف مصنوعی نسبت به الکتریسیته ساکن حساسیت بیشتری دارند، بنابراین برای کاهش شوک از پشم طبیعی، پنبه و سایر پارچه‌ها استفاده کنید.

عیب‌یابی سایر مشکلات

دفترچه راهنمای یخچال و فریزر خود را بررسی کنید تا ببینید تولیدکننده چه نوع خروجی را توصیه می‌کند. بررسی کنید که اگر یخچال شما به یک خروجی ۳ شاخه، زمین و قطبش احتیاج دارد و از آن استفاده نمی‌کنید، دلیل آن چیست. با استفاده از تستر مدار بررسی کنید که آیا خروجی زمینی است یا خیر. خروجی را عوض کنید یا سیم یخچال را به یک محافظ ولتاژ متصل کنید تا ضربات را قطع کنید. در صورت مشاهده پارگی سیم، آن را تعویض کنید تا مشکل شما برطرف شود.

تعمیر یخچال با نمایندگی معتبر پین ورک

با توجه به نکات گفته‌شده و دلایل وجود برق در بدنه یخچال، شما قادر خواهید بود تا در بسیاری از موارد مشکل یخچال خود را تشخیص داده و عیب‌یابی کنید. اما فراموش نکنید که در صورت نداشتن تخصص و مهارت کافی، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دستگاه یا خودتان وارد کنید. ازاین‌رو بهتر است در صورت بروز هرگونه خرابی و یا اتصالات یخچال، عیب‌یابی و تعمیر یخچال خود را به یک متخصص بسپارید تا از آسیب‌های جانبی جلوگیری کند. تیم پین ورک با گرد هم آوردن بهترین تکنسین‌ها آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در جهت تعمیر انواع یخچال ساید و دوقلو اعم از؛ فریجیدر، یخساران، کنوود و… است و همچنین، هدف این مجموعه جلب رضایت شما می‌باشد. برای دریافت خدمات و تعمیر یخچال خود، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. مشاورین پین ورک همواره آماده پاسخ‌گویی به شما مراجعین عزیز خواهند بود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.