یکی از بدترین مشکلی که ممکن است برای هر وسیله آشپزخانه به‌خصوص ماشین ظرفشویی رخ دهد، نشت آب ماشین ظرفشویی است. نشتی آب از ظرفشویی دلایل مختلفی دارد که ممکن است به خاطر اختلال در شیرهای ورودی آب یا درب دستگاه باشد. در ادامه تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی، مدیا و سایر برندها علت بروز این مشکل و روش‌های جلوگیری از آن را برای شما شرح می‌دهند. شما عزیزان برای دریافت خدمات مربوطه و رفع مشکلات ماشین ظرفشویی خود می‌توانید به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل نشتی آب از ماشین ظرفشویی

نشت آب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات دردسرساز برای شما است که ممکن است علاوه بر اینکه خسارتی برای دستگاه شما به بار خواهد. در ادامه متخصصین تعمیر ماشین ظرفشویی پین ورک شما را با دلایل چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی آشنا می‌کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

معیوب شدن چفت درب ماشین ظرفشویی

۱ . معیوب بودن درب ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل نشتی آب از ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی است.

  • برای رفع این مشکل می‌توانید قفل درب را تعمیر کرده و یا آن تعویض کنید، البته توجه داشته باشید که هریک از کارهای بالا نیازمند دانش و تخصصی لازم است، زیرا ممکن است در صورت عدم تعمیر درست به درب ماشین ظرفشویی آسیب وارد نمایید.
  • اگر بعد از عوض کردن قفل درب، بازهم نشت آب از ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد، احتمال دارد که واشرهای لاستیکی دستگاه معیوب شده باشند که باید آن را تعویض نمایید. حتماً قبل از نصب واشر لاستیکی جدید آن را با آب گرم و صابون بشویید تا انعطاف‌پذیری آن بیشتر شود.

۲ . مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

یکی از قطعات مهم در ماشین‌های ظرفشویی فیلتر است که باعث به دام انداختن خرده مواد غذایی حاصل از شستشو می‌شود. حال یکی دیگر از نشانه‌های نشت آب ماشین ظرفشویی، مسدود شدن فیلتر ظرفشویی است.

  • اگر فیلتر ماشین ظرفشویی مرتباً تمیز نشود، مواد غذایی حاصل از شستشوی ظروف در آن جمع شده و درنتیجه باعث عدم شستشوی تمیز ظروف و همچنین چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی شود.

۳ . معیوب بودن شیرهای آب

با مرور زمان ممکن است اتصالات شیرهای آب ماشین ظرفشویی معیوب و یا شل شده باشند که باعث نشتی آب از آن به داخل ماشین ظرفشویی شود.

  • شیرهای آب در ماشین ظرفشویی در بسیاری از مدل در زیر دستگاه قرار دارند، اگر خروج آب ماشین ظرفشویی از قسمت‌های زیرین بود این احتمال وجود دارد که شیرهای ورودی آب شل شده باشند.

معیوب بودن شیر ماشین ظرفشویی

۴ . عدم تراز بودن ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما به‌درستی نصب و تراز نشده باشد این امکان وجود دارد که آب درون دستگاه جمع شده و باعث چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی شود.

  • برای نصب و تراز کردن ماشین ظرفشویی خود می‌توانید از متخصصین پین ورک کمک بگیرید، برای همین منظور می‌توانید با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید.

۵ . معیوب بودن پمپ آب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از علت‌های نشت آب ماشین ظرفشویی، معیوب بودن پمپ آب است. وظیفهٔ پمپ آب در ماشین ظرفشویی این است که جریان آب را چرخش درآورد و آب حاصل از شستشوی ظروف را به‌طرف فاضلاب هدایت می‌کند.

  • اگر چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی شما از قسمت‌های زیرین دستگاه بود احتمال دارد که پمپ آب ماشین ظرفشویی معیوب شده باشد و برای تعمیر و یا تعویض آن باید اقدام نمایید.

۶ . معیوب بودن محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

معمولاً محفظه‌های شوینده در ماشین ظرفشویی در جلوی دستگاه قرار دارد، حال اگر نشتی آب یا کف از قسمت‌های جلویی پنل ماشین ظرفشویی رخ دهد این احتمال وجود دارد که محفظهٔ ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده باشد.

  • علت بروز این مشکل به خاطر شل بودن واشر و چفت محفظه آن باشد. پیشنهاد می‌شود که از قرص و مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

معیوب شدن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

۷ . معیوب بودن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

بازوهای آبپاش در ماشین‌های ظرفشویی طبق الگوهای خاصی آبپاشی می‌کنند. اگر این بازوها دچار شکستگی و یا ایراد شوند این الگوها به هم میرزید و آب به قسمت‌های دیگر ماشین ظرفشویی ازجمله قسمت‌هایی پایین درب که واشر آب‌بندی در آن‌ها موجود نیست رخنه می‌کند و باعث نشتی آب از ماشین ظرفشویی می‌شود.

مشکل نشتی آب ماشین ظرفشویی خود را در با کمترین هزینه رفع نمایید.

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید بیشتر دلایل نشت آب ماشین ظرفشویی به خاطر ایرادات فنی و معیوب بودن قطعات دستگاه است که برای تعمیر و یا تعویض هر یک از این قطعات نیازمند دانش و تخصص کافی است تا به ماشین ظرفشویی آسیبی وارد نکنید

پین ورک؛ مرکز تخصصی معتبر تعمیرات ماشین ظرفشویی با در اختیار داشتن کادر از بهترین و باسابقه‌ترین تعمیرکاران ماشین ظرفشویی، آماده خدمت‌رسانی و ارسال نزدیک‌ترین متخصص به محل موردنظر شما در جهت رفع و تعمیر مشکلات ماشین ظرفشویی شماست. برای بهره‌مندی از این خدمات به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.