اگر با مشکل افت فشار پکیج مواجه شوید بدین معنی است که آب کافی در سیستم پکیج وجود ندارد. این مشکل منجر به پایین آمدن جریان آب گرم به رادیاتورها می‌شود و فضای محل سرد خواهد شد. در ادامه تیم تعمیر پکیج پین ورک شما را با برخی از دلایل پایین آمد بار در پکیج آشنا خواهد کرد، البته توجه داشته باشید که رفع برخی از این مشکلات نیازمند تعمیر خود دستگاه است که برای این منظور باید از تعمیرکار معتبر پکیج کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع پکیج اعم از، دوو، ایساتیس، بوش و… با در اختیار داشتن کادری از ماهرترین تعمیرکاران پکیج آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به محل موردنظر شما جهت تعمیر و رفع مشکلات پکیج دیواری شماست. برای استفاده از این خدمات با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل افت فشار پکیج

تقریباً افت فشار پکیج یک امر طبیعی است. زیرا برخی اوقات پکیج مقدار از فشار آب را از دست خواهد داد و دوباره نیاز به افزایش فشار بار دارند و زیاد لازم نیست که نگران افت فشار بار پکیج باشید.

تعمیر انواع پکیج در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

زمانی که پکیج خاموش است، فشارسنج باید فشار پکیج را روی عدد ۱ بار نشان دهد و درزمانی در حال کار و گرم کردن آب است این فشار کمی افزایش پیداکرده و عدد تقریباً ۱٫۵ را نمایش می‌دهد. حال اگر با افت فشار بار پکیج روبرو هستید احتمالاً دلایل زیر باعث بروز این مشکل شده است.

۱ . نشتی در پکیج

یکی از دلایل افت فشار پکیج‌ها نشتی در مدار پکیج یا خود پکیج است. این مشکل باعث شده فشار دستگاه کاهش یابد. حتی نشتی ممکن است در لوله‌کشی آب یا گاز باشد که باعث پایین آمدن فشار بار پکیج شده است.

نشتی در پکیج

۲ . معیوب شدن شیر تخلیه فشار

در حالت نرمال فشار گاز بین ۱ الی ۱٫۵ بار است. حال اگر فشار به ۲ یا ۳ بار برسد، شیر پر کن پکیج متوجه این تغییر نرمال خواهد شد و شیر پر کن را مسدود می‌کند. حال اگر این شیر دچار ایراد شود و هم به‌صورت خودکار و یا دستی نمی‌توان میزان فشار را تنظیم کرد، در این صورت باید شیر پرکن پکیج تعویض شود.

۳ . معیوب بودن شیر خودکار هواگیری

این شیرها روی محفظهٔ پمپ قرارگرفته و باعث می‌شوند که و هوا اضافی مدار را از قسمت میانی پمپ خارج می‌شود. حال اگر این شیر معیوب شده باشد، دستگاه برای کنترل فشار مجبور می‌شود که از طریق نشت فشار از خود پکیج این کار را انجام دهد.

۴ . نشتی رادیاتورها

مهم‌ترین دلیل افت فشار پکیج‌ها، نشتی در رادیاتورها یا شیرهای آن‌هاست. کوچک‌ترین نشتی در رادیاتور باعث پایین آمدن بار در پکیج می‌شود. توصیه می‌شود که تمامی شیرهای رادیاتورها لوله‌های مسیر و خود بدنه رادیاتورها را ازنظر سلامت چک کنید.

۵ . رادیاتورها هواگیری نشده‌اند

معمولاً این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما پکیج یا رادیاتور را عوض کرده باشید و مقداری هوا درون آن‌ها باقی مانده باشد. برای هواگیری پکیج لازم است که با استفاده از پیچ هواگیری که در انتهای رادیاتور قرار دارد آن را هواگیری کنید. برای این کار تنها کافی است کمی آن را شل کنید و اگر صدای شبیه خش‌خش شنیده این نشان‌دهنده این است که هوا در رادیاتور وجود دارد و پس از مدتی وقتی آب خارج شد پیچ را دوباره سفت کنید. توجه داشته باشید که هر دفعه که شما رادیاتور را هواگیری می‌کنید، فشار پکیج کاهش می‌یابد و این عمل طبیعی است.

هواگیری رادیاتور

۶ . معیوب بودن منبع انبساط پکیج

یکی دیگر از دلایل افت فشار پکیج‌ها معیوب بودن منبع انبساط است. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای منبع انبساط پکیج شما رخ دهد، باد نداشتن یا سوراخ بودن آن است که باعث می‌شود فشار موجود در دستگاه کاهش یابد.

۷ . معیوب بودن فشارسنج پکیج

یکی از احتمالات بعید در مورد افت فشار پکیج ها، معیوب بودن فشارسنج دستگاه است. البته اینکه فشارسنج معیوب شده باشد بسیار اتفاق نادری است ولی اگر این موضوع برای دستگاه شما رخ‌داده است بسیار خطرناک است و برای رفع این مشکل باید سریعاً با تعمیرکار معتبر پکیج تماس بگیرید. برای این منظور می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک تماس بگیرید، برای دریافت خدمات به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۸ . معیوب بودن مبدل حرارتی پکیج

این مشکل بیشتر در پکیج‌هایی که دارای یک مبدل هستند رخ می‌دهد و دستگاه‌هایی که دو مبدلِ هستند به‌ندرت با افت فشار بار در پکیج روبرو می‌شوند. از علت‌های پایین آمدن فشار پکیج به خاطر معیوب بودن مبدل حرارتی به خاطر ایجاد حفره یا سوراخ از داخل مبدل است.

رفع افت فشار پکیج

روش رفع افت فشار در پکیج دیواری و رادیاتور

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای تنظیم فشار پکیج انجام دهید این است که با استفاده از شیر کوچکی که معمولاً در زیر پکیج قرار دارد که معمولاً رنگ این شیر به رنگ آبی یا سیاه است آن راکمی بچرخانید تا فشار دستگاه تنظیم‌شده و بین ۱ الی ۱٫۵ قرار گیرد و پس‌ازآن، شیر را مجدداً ببندید.

مشکلات پکیج دیواری خود را به متخصصین پین ورک بسپارید

یکی از دستگاه‌های مهم در تأمین گرمایش ساختمان پکیج‌ها هستند که تحولی عظیم در تأمین آب گرم مصرفی و همچنین گرمایش ساختمان ایجاد کردند. همان‌طور که میدانید پکیج ها برای عملکرد و کارکرد صحیح نیاز به تعادل در آب‌ و هوا دارند تا بتوانند فشار مناسبی را درزمانی که به آب گرم برای شوفاژها یا شیرها نیاز دارید تأمین کند.

افت فشار پکیج جز آن دسته از مشکلاتی که معمولاً به‌سادگی رفع خواهد شد ولی این امکان نیز وجود دارد که افت فشار بار در پکیج نیازمند تعمیر دستگاه باشد که در این حالت برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به دستگاه حتماً از متخصصین حوزه تعمیر پکیج دیواری کمک بگیرید.

پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر پکیج آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار پکیج دیواری به محل موردنظر شما جهت رفع مشکلات پکیج و رادیاتور شماست. برای استفاده از این خدمات تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.