شاید برای شما هم این مشکل رخ‌داده است که ماشین ظرفشویی قبل از تمام شدن برنامه شستشو خاموش شده باشد. توقف و خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار یکی از ایراداتی است که ممکن است با ماشین ظرفشویی خود داشته باشید. البته توجه داشته باشید که برخی از این دلایل برای رفع نیازمند حضور تعمیرکار ماشین ظرفشویی است. پین ورک؛ مرکز تعمیرات معتبر انواع ماشین ظرفشویی مانند؛ سامسونگ، ال جی، مدیا و…آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل شما در جهت رفع مشکل خاموش شدن ماشین ظرفشویی شما در حین کار است. برای دریافت خدمات به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شماره تلفن ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

علت‌های متعددی برای بروز خاموش شدن ماشین ظرفشویی وسط برنامه شستشو وجود دارد که باعث بروز این مشکل می‌شود. درصورتی‌که مشکل شما رفع نشد، برای دریافت خدمات با ما در پین ورک در تماس باشید.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . قطع شدن منبع برق

همیشه اولین دلیل برای بروز چنین مشکلاتی، قطع شدن منبع برق است.

  • توصیه می‌شود که اگر ماشین ظرفشویی شما در حین کار خاموش می‌شود، در ابتدا منبع برق را بررسی نمایید. گاهی ممکن است به خاطر مصرف برق بالای دستگاه، فیوز برق ماشین ظرفشویی دستور به قطع برق دهد که این نشانگر اختلال در دستگاه است.

۲ . معیوب بودن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

وظیفهٔ این فیوز بدین شرح است که اگر تشخیص دهد که دستگاه در حال داغ شدن بیش‌ازحد است، برای جلوگیری از آسیب به موتور و سایر بخش‌های ماشین ظرفشویی، دستور به قطع و اتمام برنامه شستشو را می‌دهد.

  • اگر ماشین ظرفشویی شما در حین کار خاموش می‌شود و دیگر روشن نمی‌شود، دلیل دیگر این موضوع می‌تواند به خاطر معیوب بودن فیوزهای حرارتی دستگاه باشد. اگر چراغ‌های پنل جلویی ماشین ظرفشویی همچنان روشن است، یعنی دستگاه هنوز برق دارد. ولی اگر خاموش شدن ماشین ظرفشویی با خاموش شدن تمامی چراغ‌ها همراه است احتمال دارد فیوزهای دستگاه دچار آسیب شده باشند که باید موردبررسی قرار گیرد، زیرا قطع شدن فیوز حرارتی بدون دلیل صورت نمی‌گیرد.

معیوب شدن چفت درب ماشین ظرفشویی

۳ . معیوب بودن چفت درب ماشین ظرفشویی

در صورت خرابی یا معیوب بودن قفل درب یا میکروسوییچ ماشین ظرفشویی، عملکرد ماشین ظرفشویی با اختلال مواجه خواهد شود. به‌طوری‌که در بسیاری از موارد باعث جلوگیری از روشن شدن و حتی خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار نیز می‌شود.

  • نحوه کارکرد میکرو سوییچ درب ماشین ظرفشویی بدین گونه است که قبل از شروع برنامه شستشو درب را قفل می‌کند. حال اگر در اواسط برنامه شستشو قفل درب دچار ایراد شود، برنامه شستشو ناتمام مانده و دستگاه خاموش می‌شود.

۴ . معیوب بودن پمپ و موتور ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی برای کار به فشار آب کافی نیاز دارد. از همین رو برای قدم تست فشار آب خود، شیرهای ورودی آب به ماشین ظرفشویی را بررسی کرده که آیا از فشار خوبی برخوردار هستند یا خیر.

  • کم بودن فشار آب در حین برنامه شستشو باعث می‌شود که ماشین ظرفشویی هم در حین برنامه شستشو خاموش شود.

۵ . معیوب بودن برد الکتریکی ماشین ظرفشویی

یکی از قطعات مهم در ماشین‌های ظرفشویی، برد الکتریکی آن است. وظیفهٔ این برد کنترل عملکردهای دستگاه است. بااین‌وجود یکی دیگر از دلایل توقف و خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار به خاطر معیوب شدن این برد است که نمی‌تواند فرمان‌های لازم را صادر نماید.

  • توجه داشته باشید که برای بررسی برد الکتریکی ماشین ظرفشویی لازم است که از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی ماهر کمک بگیرید، برای همین منظور می‌توانید از تعمیرکاران ظرفشویی پین ورک استفاده نمایید. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

معیوب شدن برد الکتریکی ماشین ظرفشویی

۶ . معیوب بودن مجموعه فن ماشین ظرفشویی

گاهی ممکن است چرخه شستشو کامل شده باشد ولی به‌طور فنی چرخه ناقص شده باشد. مثلاً چرخهٔ شستشو انجام‌شده است ولی ماشین ظرفشویی عملیات خشک‌کردن ظروف را انجام نداده است که علت بروز این مشکل به خاطر عدم توانایی دستگاه در باز کردن تهویه ماشین ظرفشویی است. این مشکل باعث می‌شود برنامه شستشو ناتمام باقی بماند.

  • برای رفع این مشکل لازم است که از سلامت فن و تهویه ماشین ظرفشویی مطمئن شوید.

۷ . معیوب بودن پنل کنترلی ماشین ظرفشویی

پنل کنترل، همان صفحه‌کلید جلوی دستگاه است که شما به‌وسیلهٔ آن دستورات لازم را برای شستشوی ظروف به ماشین ظرفشویی می‌دهید.

  • اگر این پنل دچار ایرادشده باشد، این احتمال وجود دارد که باعث توقف یا خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار شود.

۸ . معیوب بودن المنت حرارتی ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین برنامه شستشو، به خاطر خرابی و معیوب بودن المنت حرارتی است. فهمیدن این موضوع که آیا المنت حرارتی سالم است یا خیر بسیار ساده است.

  • اگر پس از خاموش شدن مشاهده کردید که آب یا ظروف درون ماشین ظرفشویی گرم نیستند این احتمال وجود دارد که این مشکل از المنت حرارتی باشد که باید توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی تعویض گردد.

۹ . تیغه‌های ماشین ظرفشویی

گاهی ممکن است از درون ماشین ظرفشویی خود صداهایی مانند خوردن شدن سنگ بشنوید. علت بروز این مشکل به خاطر گیرکردن خرده‌های غذا در بین تیغه‌های ماشین ظرفشویی است. حتی امکان دارد باعث خاموش شدن ماشین ظرفشویی نیز شوند. در مطلب صدای های ماشین ظرفشویی در مورد این مشکل بیشتر توضیح داده‌ایم.

تعمیر بی‌نقص ماشین ظرفشویی را با پین ورک تجربه کنید

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، بیشتر دلایل توقف و خاموش ماشین ظرفشویی در حین کار به خاطر مسائل فنی و اختلالات قطعات فنی دستگاه است. برای رفع یا تعویض آن‌ها به حضور متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز است تا مشکل شما را به‌درستی رفع نماید.

پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به محل موردنظر شما برای رفع مشکلات مربوط به ماشین ظرفشویی شماست. اگر نیاز به این خدمات دارید به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.