هیچ مشکلی بدتر از این نیست که ماشین ظرفشویی شما سر و صدای زیادی ایجاد کند. سر و صدای ماشین ظرفشویی اصوات مختلفی مثل، صدای سوت، وزوز و صدای شبیه به کشیدگی دارد. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد که خرابی بلبرینگ‌ها باعث بروز سر و صدا شود. در این مقاله سعی دارد شما را با دلایل سر و صدای ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا کرده و روش‌های رفع این مشکل را برای شما بازگو نماید. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل موردنظر شماست تا ماشین ظرفشویی شما را تعمیر و حل نماید. برای استفاده از این خدمات تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شماره تلفن ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل صدای زیاد ماشین ظرفشویی

دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد که در ادامه سعی داریم به بررسی مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم. توجه داشته باشید که به قدیمی یا جدید بودن دستگاه شما یا مدل و برند دستگاه ارتباط خاصی ندارد و این دلایل در اکثر ماشین‌های ظرفشویی یکسان است.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . معیوب بودن پمپ ماشین ظرفشویی

یکی از اصلی‌ترین دلایل صدای بیش‌ازحد ماشین ظرفشویی، خرابی پمپ دستگاه است. پمپ در ماشین ظرفشویی دارای دو وظیفه متفاوت است. انتقال آب به بازوهای آبپاش و تخلیه آب موجود در دستگاه. حال ممکن است که در هنگام ظروف کثیف، به دلیل اینکه پمپ در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی وجود دارد، باقی‌مانده غذا داخل پمپ ماشین ظرفشویی رفته و بین پره‌های گیرکرده باشد که باعث بروز سر و صدای از ماشین ظرفشویی می‌شود.

معیوب شدن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

۲ . خراب شدن بست بازوی آبپاش و حلقه یاتاقان

یکی از قطعات نگه‌دارنده بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی، حلقه‌های پلاستیکی یاتاقان است. یکی دیگر از دلایل سر و صدای ماشین ظرفشویی به خاطر معیوب شدن این قطعات است. نشانهٔ خرابی یاتاقان‌ها شنیده شدن صدای سوت از داخل ماشین ظرفشویی در هنگام کار است.

  • علت بروز این مشکل ممکن است به خاطر شل شده، معیوب شدن یا ساییده شدن این قطعه‌های پلاستیکی باشد که بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی نمی‌توانند به‌راحتی حرکت کنند و باعث تولید صدا می‌شوند.

۳ . معیوب شدن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

از قطعات مهم در ماشین ظرفشویی، بازوهای آبپاش است که وظیفه پخش آب به ظروف را دارد. حال اگر این بازوها در هنگام کار به شی‌ء برخورد کنند و یا مانع کار آن‌ها شود باعث می‌شود که صدای از ماشین ظرفشویی شنیده شود.

  • از دلایل که باعث می‌شود بازوهای آبپاش به‌راحتی به حرکت نکنند، عدم چینش صحیح ظروف در دستگاه است که باید حتماً این مورد را بررسی نمایید. اگر ظروف به‌درستی درون دستگاه قرار داده‌شده است این احتمال وجود دارد که سر و صدای ماشین لباسشویی به خاطر شل بودن بازوها باشد که این مورد باید توسط تعمیرکار معتبر ماشین ظرفشویی موردبررسی قرار گیرد.
  • برای همین منظور شما عزیزان می‌توانید برای تعمیرات ماشین ظرفشویی خود به تعمیرکاران پین ورک اعتماد کنید و با شماره تلفن ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ . عدم نصب درست ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل سر و صدای ماشین ظرفشویی، عدم توجه به نکات در مورد نصب ماشین ظرفشویی ست. این بی توجهی باعث بروز مشکلاتی همچون، صدای بیش از ماشین ظرفشویی حین کار، نشتی آب و سایر مشکلات مشابه می‌شود.

نصب ماشین ظرفشویی

انواع نمونه صدا های ماشین ظرفشویی

همان‌طور که در متن بالا مشاهده کردید که سر و صدای ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی دارد ولی اکثر صداهایی که از ماشین ظرفشویی شنیده می‌شود، کاملاً طبیعی است! حال سعی داریم شما را با صداهایی که ممکن است از ماشین ظروفشویی خود بشنوید بیشتر آشنا کرده و دلایل بروز این صداها را برای شما بازگو نماییم.

۱ . ایجاد صدای آسیاب کردن از ماشین ظرفشویی

بروز این صدا در بیشتر مواقع طبیعی است. بااین‌حال اگر ماشین ظرفشویی شما ناگهان شروع به تولید صدایی شبیه به آسیاب کردن می‌کند، درب ماشین ظرفشویی را در اواسط برنامه شستشو بازکرده و قفسه پایینی را بیرون آورید و پروانه تخلیه را بررسی کنید. اگر مواد غذایی باعث مسدود کردن فضای تخلیه‌شده بود آن را برطرف نمایید. درصورتی‌که این صدا تداوم داشت ممکن است به خاطر پاشش ناکافی آب باشد.

۲ . ایجاد صدای وزوز از ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از سر و صدا های ماشین ظرفشویی که ممکن است که از ماشین ظرفشویی خود بشنوید، صدای وزوز دستگاه است. در اکثر مواقع علت بروز این صدا به خاطر دفع مواد غذایی از پمپ تخلیه باشد که کاملاً طبیعی است. ولی اگر این صدا ادامه‌دار بود احتمالاً مشکل چکه آب درون ماشین ظرفشویی رخ‌داده است.

رفع مشکل صدا ماشین ظرفشویی

۳ . ایجاد صدای زمزمه از ماشین ظرفشویی

در برخی از مواقع این صدا به خاطر برنامه‌های شستشو ماشین ظرفشویی است، اگر صدای شبیه به زمزمه یا همهمه در ماشین ظرفشویی شنیده می‌شود این احتمال وجود دارد که فن خشک‌کن دستگاه معیوب شده باشد. اگر این صدا بلند باشد احتمالاً موتور هم آسیب‌دیده است، برای بررسی بیشتر این موضوع پیشنهاد می‌شود از تعمیرکاران معتبر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

۴ . ایجاد صدای شکستن از ماشین لباسشویی

یکی دیگر از صداهای ماشین لباسشویی، شنیده شدن صدایی شبیه به شکستن و شبیه به این‌هاست. این صدا بیشتر در دستگاه‌های جدید و نو رخ می‌دهد زیرا در آن‌ها آبی وارد نشده است و ممکن است این صدا شنیده شود.

مشکل سر و صدای ماشین ظرفشویی خود را به پین ورک بسپارید

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، دلایل مختلفی برای بروز صدا از ماشین ظرفشویی وجود دارد و هر صدایی که از ماشین ظرفشویی خود می‌شنوید ممکن است به خاطر دلایل متعددی باشد و یا اصلاً طبیعی باشد، ولی به‌طورکلی بیشتر صداهایی که از ماشین ظرفشویی شنیده می‌شود طبیعی است و به خاطر فرایند شستشو است و جای نگرانی وجود دارد، ولی اگر صداهایی عجیب و ناهنجاری از ماشین ظرفشویی خود می‌شنوید برای رفع این مشکل می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر انواع ماشین ظرفشویی اعم از سامسونگ، ال جی، مدیا و… کمک بگیرید. ما در پین ورک نزدیک‌ترین تعمیرکار را به محل شما برای تعمیر ماشین ظرفشویی ارسال خواهیم کرد، برای استفاده از خدمات به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.