تقریباً اکثر افراد این تجربه مأیوس کننده را داشته‌اند که پس از روشن کردن ظرفشویی خود متوجه این شدند که شست و شو انجام نمی‌شود و مشکل از آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و پر نشدن آن از آب است. در مشکل آبگیری نکردن ظرفشویی قطعات زیادی در ایجاد آن دخیل هستند و به عوامل زیادی نیز وابسته است. ما در ادامه در مقاله زیر به اصلی‌ترین علت‌های آن و روند و نحوه تعمیر آن خواهیم پرداخت. با این حال باز هم توصیه می‌شود با توجه به امر پیچیده بودن تعمیر ظرفشویی و حتی خطرناک بودن آن و جلوگیری از آسیب به قطعات دیگر از یک تعمیرکار ماهر کمک بخواهید. همکاران ما در نمایندگی رسمی تعمیرات پین ورک آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند، برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می‌توانید به سایت و اپ پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

۱ . مشکل در شیر تأمین کننده آب ماشین ظرفشویی

اولین موردی که در حل مشکل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی باید مورد بررسی قرار دهید، شیر تأمین آب ظرفشویی است. ممکن است شیر ممکن است توسط چیزی مسدود شده باشد و یا اینکه فشار آن بسیار کم باشد و همین امر باعث پر نشدن ظرفشویی از آب بشود.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

خرابی شیر ورودی اب ماشین ظرفشویی

۲ . مشکل در شلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی

مورد بعدی که می‌تواند مؤثر باشد مشکل در شلنگ آب است که اگر آب را صحیح به ظرفشویی نرساند موجب آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی می‌شود. پس بهتر است شلنگ ورودی آب به ظرفشویی را بررسی کنید. زیرا ممکن است دچار پارگی و نشتی شده باشد و یا چیزی مسیر حرکت آب را مسدود کرده باشد. آخرین احتمال پیچ خوردگی شلنگ است که تمامی این موارد موجب آبگیری نکردن ظرفشویی می‌شوند و باید هر چه سریعتر برطرف شوند.

۳ . خراب شدن شناور موجود در ماشین ظرفشویی

شناور یک قطعه مهم برای تشخیص سطح آب و میزان آب مصرفی ماشین لباسشویی است که از مصرف بیش ازحد آب نیز جلوگیری می‌کند. هنگامی که سطح آب به میزان مناسب برسد شناور از سطح بالاتر می‌آید، گاهی ممکن است شناور در همان قسمت بالا توسط چیزی گیر کند و نتواند به سطح پایین برگردد. در این حالت به دستگاه فرمان کافی بودن آب و قطع آب را می‌دهد و موجب آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و پر نشدن آن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود شناور ظرفشویی خود را که به شکل گنبد است بررسی و تمیز کنید. در صورتی که مشکل شما ادامه داشت همکاران ما در پین ورک می‌توانند به شما کمک کنند برای ارتباط بیشتر با شماره ۸۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ . خراب بودن قفل درب ماشین ظرفشویی

یکی از دیگر مواردی که موجب می‌شود ماشین ظرفشویی آبگیری پر از آب نشود، خراب بودن قفل درب آن است. زیرا در صورت کامل و درست بسته نشدن درب دستگاه روشن نمی‌شود و فرمان انتقال آب نیز صادر نخواهد شد. در نتیجه پر از آب نیز نخواهد شد. پیشنهاد می‌شود قفل درب ماشین ظرفشویی خود و یا لاستیک آن را بررسی کنید و از کامل و درست بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید.

خراب شدن قفل درب ماشین ظرفشویی

۵ . خراب شدن تایمر و یا برد الکتریکی ماشین ظرفشویی

یکی از اصلی‌ترین قطعات هر ظرفشویی تایمر و یا برد الکتریکی آن است. باتوجه به مدل ظرفشویی شما استفاده آن‌ها نیز متفاوت است اما وظیفه مشترکی دارند. وظیفه تایمر و برد الکتریکی صدور فرمان مناسب و در زمان معین بین هر قطعه و به وجود آوردن ارتباط بین آن‌هاست. اگر تایمر و یا برد الکتریکی ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شود این ارتباط برقرار نمی‌شود و باعث آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و دیگر مشکلات می‌شود. برای بررسی این دو قطعه مهم می‌توانید از اهم متر و با مولتی متر استفاده کنید و عملکرد صحیح آنها را بررسی کنید. به دلیل امکان وجود جریان برق در این قطعات حتماً نکات ایمنی را رعایت بفرمایید و ترجیحاً برای بررسی بیشتر از تعمیرکار ماهر ما در پین ورک کمک بخواهید.

تجربه تعمیر با کیفیت ظرفشویی شما با پین ورک؛

همانطور که خواندید مشکل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی دلایل بسیاری دارد ولی عواملی که به آن‌ها در مقاله اشاره شده است برای تمامی مدل‌های ظرفشویی مانند: ال جی، ایندزیت، سامسونگ و… صادق است. این اطلاعات ارزشمند توسط متخصصان باتجربه ما در پین ورک گرد هم آوری شده است تا اطلاعات شما عزیزان را نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی تان بهبود ببخشد. اما توصیه می‌شود برای رعایت بیشتر نکات ایمنی و همچنین کیفیت بیشتر تعمیر از تعمیرکاران متخصص ما در پین ورک کمک بگیرید.

پین ورک؛ نمایندگی رسمی و معتبر تعمیرات ظرفشویی با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات می‌تواند به شما عزیزان در امر تعمیر هرگونه مشکل ماشین ظرفشویی تان کمک رسانی کند. اگر با وجود خواندن مقاله فوق همچنان مشکل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی شما پابرجاست و نسبت به خدمات و هزینه پین ورک سوالی در ذهنتان باقی مانده است می‌توانید به سایت پین ورک مراجعه کنید و پس از ثبت مشکلتان منتظر تماس همکاران ما باشید و یا با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.