تا به حال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با انواع مختلف ارور یخچال فریزر الکترواستیل روبه رو شده باشید. این مقاله را به بررسی انواع کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل و راه‌های عیب یابی و رفع این مشکل اختصاص داده‌ایم. در صورت بروز هرگونه مشکل و کد خطا بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. یخچال وسیله‌ای برقی ست که در عین پیچیدگی بالا با هرگونه عیب یابی نادرست خسارت های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پین ورک انواع خدمات مربوط به تعمیر و تعویض قطعات یخچال انواع برند یخچال اعم از؛ دوو، بوش، آدمیرال و… شما را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت ارائه می‌دهد. ما در اسرع وقت پاسخگوی تمامی سوالات و مشکلات شما عزیزان هستیم و در صورت نیاز نزدیک ترین سرویسکار مجرب و دوره دیده خود را به محل مورد نظر شما اعزام می‌کنیم. کافیست به صفحه تعمیر یخچال فریزر الکترواستیل پین ورک بروید و با ما تماس بگیرید : ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

تعمیر یخچال الکترواستیل در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

کد های خطا و ارور یخچال فریزر الکترواستیل

امروزه یخچال های این شرکت دارای سیستم عیب یابی اتوماتیک هستند. این سیستم باعث میشود هر گونه مشکل در قطعات یخچال با ارور و عنوانی خاص روی صفحه نمایشگر دیجیتال یخچال نمایان شود و با مشاهده این ارور ها به عیب یخچال پی ببریم. معمولاً در انواع مدل های یخچال های الکترواستیل مانند مدل یخچال تک یعنی مدل ESR 24 ، فریزر تک ESF 24 یا انواع مدل یخچال و فریزر باهم ESA 27 یا به صورت دو درES 34 و ESA 20 ارور و کد خطا معنا و مفهوم یکی و مشابه دارند.

ارور های یخچال ‌فریزر الکترواستیل مدل ES27 و ESR24

کد های خطایعلت بروز مشکلعیب یابی
E1            این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل نشان دهنده خرابی یا قطع شدن حسگر دمای یخچال است. این ایراد ناشی از اختلال مدار کنترل اصلی یخچال نیز می‌تواند باشد.برای رفع این مشکل بهتر است سنسور را تعمیر یا تعویض کنید.
E2کد خطا یا ارور E2 مربوط به مدل هایی است که فریزر موجود می‌باشد و در مدل های تک یخچال رخ نمی‌دهد. این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر دمای فریزر است.برای عیب یابی و رفع این موضوع می‌توانید برد اصلی را چک کرده و در صورت مشاهده ایراد برد کنترل اصلی یا سنسور اقدام به تعویض یا تعمیر قطعه کنید.
E3این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل معلوم می‌کند اواپراتور دستگاه شما دچار مشکل شده است. عواملی مانند ایراد در المنت ،ترموفیوز و مدار برد اصلی می‌تواند منجر به خرابی اپراتور یخچال شما باشد.برای عیب یابی اواپراتور یخچال فریزر خود، حتما مقاله رفع مشکلات اواپراتور یخچال را مطالعه کنید. این موارد توسط تکنسین متخصص حتماً چک شود.
E4این ایراد سبب شده حسگر محیط یخچال الکترواستیل شما اختلال پیدا کند.این کد خطا زمانی مشاهده می‌شود که المنت ، ترموفیوز یا مدار برد الکترونیک خراب است یا قطعه ای از آن معیوب شده است.
E5این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل نشان می‌دهد سیستم مبرد دچار مشکل شده است. مبرد یا سرد‌‌سازی به فرایند تولید سرما از طریق انتقال حرارت گفته می‌شود.از عوامل تأثیرگذار در فرایند نادرست تبرید یخچال شما عبارت‌اند از :

  • کار نکردن کمپرسور
  • فیوز پراندن المنت و خرابی ترموفیوز
  • توقف عملکرد اواپراتور
  • اشکال در مدار برد الکترونیک
E6زمانی که دمای یخچال شما بیش از حد مجاز بالا رفته باشد این کد خطا روی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل به نمایش در می‌آید.برای عیب یابی این مشکل باید گاز و دمپر کانال هوای یخچال به دقت چک شود. اگر اوپراتور نیز دچار یخ زدگی شده باشد می‌تواند سبب بالا رفتن دمای یخچال شود. اگر لوله های پشت یخچال یخ زده هستند برای رفع این مشکل می توانید به مقاله دلایل و رفع مشکل یخ زدگی لوله های یخچال مراجعه کنید.
E7زمانی که دمپریا کانال هوا دچار خرابی یا شکستگی باشد دمای یخچال به ۳ درجه یا پایین تر می‌رسد و این سرما به یخچال آسیب وارد می‌کند.بهتر است برای عیب یابی و رفع این مشکل تحت هیچ شرایطی خودتان دست به کار نشوید و حتما با یک تعمیرکار مجرب مشورت کنید.

تعمیرکاران پین ورک همگی در دوره ها و آموزش های تخصصی شرکت کرده‌اند و با تجربه خوب به محل مورد نظر شما اعزام می‌شوند تا هرگونه مشکل ، کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل شما را برطرف کنند. تمامی خدمات با ضمانت و پشتیبانی تیم انجام می‌شوند پس خیالتان از روند اجرای کار آسوده باشد. شماره تماس ما :۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

E8این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل زمانی است که ارتباط بین برد اصلی و برد صفحه نمایشگر قطع شده است.برای رفع این مشکل می‌توانید مدار برد الکترونیک را تست و چک کنید.
E9این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل نشان دهنده مشکلی در برفک زدایی یخچال است.هرگونه عیب در ترموفیوز، المنت، مدار برد و اوپراتور می‌تواند سبب ایجاد اختلال در برفک زدایی یخچال شود. اگر عملکرد برفک زدایی خوب انجام نشود بهره‌وری یخچال پایین می‌آید و لایه کلفت یخ فضای زیادی در یخچال شما اشغال می‌کند.
E10کافی نبودن سرما و خرابی برد کنترل یا فن اوپراتور سبب ایراد و خرابی فن اوپراتور می‌شود و ارور و کد خطا E10 در یخچال نشان دهنده این مشکل است.اگر فن اوپراتور خوب سرویس نشود یا تمیز نباشد یا یخچال با دیوار فاصله استاندارد را نداشته باشد فن معیوب می‌شود.
E11این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل نشان دهنده این است که فن کندانسور خوب کار نمی‌کند.این ایراد نیاز به بررسی و عیب یابی توسط تکنسین ماهر دارد.
E12این ارور یخچال فریزر الکترواستیل نشان دهنده وجود مشکل در کابل دیتا یخچال یا آسیب دیدگی برد الکترونیک است.برای رفع ارور e12 باید این موارد به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.
ERنوعی خرابی در مدار برد الکترونیکی دستگاه شما را هشدار می‌دهد.در این حالت ترموفیوز سوخته است، سنسور اواپراتور خراب شده و یا مدار برد دستگاه ایراد دارد.
F0این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل نشان می‌دهد فن اوپراتور اشکال دارد.دلایل خراب شدن فن :

  • اتصالات و سیم کشی قطع و وصلی دارد.
  • برد اصلی خراب است
  • فن سوخته و از کار افتاده است
  • توصیه می‌شود عیب یابی اختلالات توسط تکنسین با تجربه و ماهر صورت گیرد.

 

F1نشان دهنده خرابی و معیوب بودن فن کندانسور است.این ایراد نیاز به بررسی و عیب یابی توسط تکنسین ماهر دارد.

ارور های یخچال ساید الکترواستیل

کد های خطایعلت بروز مشکلعیب یابی
F3این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل نمایان گر اختلال در المنت است. اگر المنت بیش از یک ساعت و نیم کار کند چراغ HIGH شروع به روشن و خاموش شدن می‌کند.برای رفع این ارور و آلارم المنت، سیم کشی و برد الکترونیک اصلی را بررسی کنید.
C1زمانی است که حسگر دیفراست ۶ درجه یا بیشتر باشد. در این حالت لامپ کوئیک QUICK شروع به روشن و خاموش شدن شده و چشمک می‌زند.همه این موارد باید توسط تکنسین متخصص به دقت مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرند.
D1نشان دهنده خرابی برد یخچال یا معیوب بودن سنسور دیفراست می‌باشد.در صورت معیوب بودن سنسور، حتما باید اقدام به تعویض سنسور نمایید.
R1اگر این کد خطا یا ارور یخچال فریزر الکترواستیل در صفحه نمایشگر نمایان شد نشان دهنده خرابی برد کنترل اصلی و معیوب بودن سنسور یخچال است که لامپ MID شروع به چشمک زدن می‌کند.به طور کلی روشن و خاموش شدن لامپ فیلتر تصویه کننده آب، پایین رفتن دمای یخچال ،آب پس دادن از پایین یخچال ،اختلال در عدم بسته شدن در یخچال و… می‌تواند از مواردی باشد که باعث ایجاد کد خطا در صفحه نمایشگر یخچال باشد.

یکی از بهترین و آسوده ترین تعمیرات یخچال با پین ورک :

یخچال از وسایلی است که در تمامی خانه ها وجوش الزامی ست. امروزه اگر یخچال ها نبودند ما در تهیه و طبخ غذا و مواد مورد نیاز روزانۀ خود سختی‌های زیادی را متحمل می‌شدیم. یک روز بدون یخچال و فریزر را تصور کنید. دیگر گوشت ، سبزی، نان و مواد پروتئینی را فریز شده در اختیار نداشتیم و باید انواع میوه، سبزیجات و مواد غذایی را تازه تازه خریداری می‌کردیم و قریب به ده ها بار در طول روز در حال خرید کردن بودیم و چه بسا در آخر شب نمی‌دانستیم با اضافی مواد غذایی چه کنیم. و در آخر چاره ای جز دور ریز کردن آن ها نداشتیم.

یخچال وسیله ای حساس است و عیب یابی درست آن با داشتن مهارت و تجربه بالا ممکن می‌شود. هرگونه عیب یابی و تشخیص نادرست ریسک پذیری یخچال را بالاتر می‌برد مشکل بزرگ تر شده و در نتیجه شما را با خسارت های بیشتر مواجه می‌کند.

پین ورک مرکز تخصصی تعمیر انواع یخچال الکترواستیل آماده اعزام نزدیک ترین سرویسکار متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن به محل دلخواه شما است. و دیگر برای تعمیر یخچال نیازی به جابه جایی آن ندارید. برای هرگونه مشاوره و پرسش سوالات یا دریافت خدمات تخصصی تعمیرات یخچال کافی ست با ما تماس بگیرید : ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.