همان طور که می‌دانید یخچال یکی از وسایلی است که به دلیل استفاده مداوم از آن، بیشتر دچار مشکل و خرابی می‌شود. یکی از مشکلات رایجی که یخچال ها با هر مدل و برندی با آن مواجه می‌شوند، یخ زدن لوله پشت یخچال است. لوله‌هایی که در پشت یخچال فریزر قرار دارند به اواپراتور معروف هستند و وظیفهٔ ایجاد سرما در داخل یخچال را بر عهده‌دارند. اگر به هر دلیلی از کار بیفتند به یکی از جدی‌ترین مشکلات تبدیل می‌شوند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد کلی دستگاه نیز می‌شوند. این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در اینجا به تعدادی از این علت‌ها می‌پردازیم و آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

اگر دستگاه شما نیز با مشکل ذکرشده مواجه شده است و به یک عیب‌یابی و تعمیر تخصصی نیاز دارد، می‌توانید از تعمیرکاران مجرب پین ورک که نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال اعم از، هیمالیا، اسنوا، امرسان و… برای رفع مشکل کمک بگیرید. اگر به اطلاعات بیشتری برای ثبت سفارش خود نیاز دارید می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۵ علت یخ زدن لوله پشت یخچال

همان‌طور که گفته شد برفک زدن یا یخ زدن لوله پشت یخچال می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در ادامه به مهم‌ترین علت‌هایی که سبب بروز این مشکل می‌شوند اشاره‌شده است.

خرابی ترموستات یخچال

۱ . خرابی ترموستات

یکی از دلایلی که باعث یخ زدن لوله‌ پشت یخچال می‌شود آسیب دیدن ترموستات می‌باشد. ترموستات وظیفه کنترل کردن دمای داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر این قطعه معیوب شود دمای یخچال را بدون آنکه از خود نشانه‌ای بگذارد کم می‌کند و همین امر سبب یخ زدن اواپراتور یخچال می‌شود.

  • اگر ترموستات یخچال شما نیز دچار مشکل شده است می‌توانید از تکنسین‌های حرفه‌ای و مجرب پین ورک کمک بگیرید.

۲ . خراب بودن لاستیک درب یخچال

خراب شدن لاستیک یخچال می‌تواند علت دیگری برای یخ زدن اواپراتور یخچال باشد که باید در سریع‌ترین زمان تعمیر شود. این قطعه ممکن است باگذشت زمان پاره شود و یا براثر اصطحکاک دچار ساییدگی شود. معیوب بودن لاستیک درب یخچال به هوا این اجازه را می دهد که در هر زمان داخل یخچال شود.

  • اگر هوا برای مدتی طولانی داخل یخچال شود باعث یخ زدن لوله‌ها می‌شود. اگر لاستیک یخچال شما نیز معیوب شده است و به تعویض نیاز دارد می‌توانید از تکنسین و تعمیرکاران متخصص و مجرب پین ورک کمک بگیرید. در مطلب بسته نشدن درب یخچال شما را بیشتر با این مشکل آشنا خواهیم کرد.

 ۳ . گردوخاک داشتن لوله‌های اواپراتور

یک کار بسیار مهمی که باید برای جلوگیری از یخ زدن لوله‌ پشت یخچال خود انجام دهید پاک کردن و تمیز کردن لوله‌های اواپراتور می‌باشد

  • اگر اواپراتور کثیف باشد و روی آن گردوخاک بنشیند سبب می‌شود که موتور یخچال برای خنک کردن خود انرژی بیشتری مصرف کند. همین امیر سبب یخ‌زدگی و برفک زدن لوله‌های پشت یخچال می‌شود. برای رفع مشکلات اواپراتور یخچال، توصیه می شود مقاله عیب یابی و رفع مشکلات اواپراتور یخچال مطالعه کنید.

نا مناسب بودن محل نصب یخچال

۴ . مناسب نبودن محل نصب یخچال

انتخاب یک فضای مناسب برای نصب یخچال‌فریزر خود در یخ نزدن لوله‌ یخچال تأثیر بسزایی دارد. اگر دستگاه شما در مکانی باشد که محیط بسیار مرطوب باشد و هر دفعه بعد از باز و بسته کردن درب یخچال مقداری زیادی رطوبت وارد دستگاه شود می‌تواند یک عامل مهم برای یخ زدن اواپراتور یخچال شما شود

  • برای رفع این مشکل ابتدا جای یخچال خود را عوض کنید. سپس دستگاه را خاموش‌کنید تا یخ‌ها و برفک‌هایی که تشکیل‌شده است به‌مرورزمان آب شوند.

۵ . پایین بودن دمای یخچال

دلیل دیگری که باعث یخ زدن لوله پشت یخچال می‌شود پایین بودن دمای دستگاه می‌باشد. اگر دما بسیار پایین باشد این امکان وجود دارد که مشکلات بسیار جدی و پرهزینه‌ای برای شما ایجاد کند. دمای یخچال باید براساس مدل و محیطی که یخچال در آن قرار دارد تنظیم شود تا دیگر با مشکل برفک زدن یا یخ‌زدگی مواجه نشوید.

  • اگر مدل یخچال شما به‌گونه‌ای است که صفحه‌نمایش ندارد می‌توانید با استفاده از یک دماسنج دمای دستگاه خود را تنظیم کنید. برای تنظیم کردن حرفه ای دمای یخچال پیشنهاد می‌شود از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

روشی ساده جهت برطرف کردن مشکل یخ‌زدگی و برفک زدن لوله پشت یخچال

روش آب‌کردن یخ‌های ایجادشده بر روی لوله‌های یخچال‌فریزر شما بسیار آسان و ساده می‌باشد. شما باید ابتدا یخچال را از برق بکشید و خاموش‌کنید، سپس با استفاده از یک وسیله حرارتی مانند سشوار قسمتی که دچار یخ‌زدگی شده است را به مدت یک ربع حرارت دهید تا یخ‌ها به‌طور کامل آب شوند.

  • این نکته را در نظر بگیرید تا زمانی که علت را پیدا نکرده باشید و آن را به متخصصین در این زمینه نسپارید یخ‌زدگی ممکن است دوباره در پشت یخچال شما ایجاد می‌شود. بنابراین حتماً اجازه دهید دستگاه شما توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود.

بر طرف کردن یخ زدگی لوله پشت یخچال

با پین ورک از بهترین تکنسین‌های یخچال بهره‌مند شوید

یخ زدن لوله پشت یخچال باعث می‌شود که عملکرد یخچال تحت تاثیر قراربگیرد و دچار اختلال شود. از این رو بهتر است هر موقعی که با این مشکل مواجه شده اید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

این نکته را در نظر بگیرید که این مطلب که توسط کارشناسان پین ورک جمع‌آوری‌شده است و تنها یک هدف دارد و آن‌هم آشنا کردن شما با علت‌های یخ زدن اواپراتور یخچال و روش رفع آن می‌باشد. شما با خواندن این مقاله می‌توانید در بعضی مواقع علت مشکل یخچال خود را متوجه شوید و آن را برطرف کنید اما بعضی از خرابی‌ها به همین سادگی برطرف نمی‌شوند و باید توسط یک فرد متخصص عیب‌یابی شود تا مشکل برطرف شود.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال با داشتن تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز و ارسال نزدیک‌ترین تکنسین به شما می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر دربارهٔ نمایندگی پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا به صفحه تعمیر یخچال فریزر سایت ما سر بزنید و سفارش خود را ثبت کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.