یکی از معروف‌ترین وسایلی که در آشپزخانه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد اجاق‌گاز می‌باشد که وظیفه اصلی آن گرم کردن و پختن مواد غذایی است. حال اگر این وسیله در خانه دچار خرابی شود و با مشکلی مواجه شود افراد آن خانه را با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو می‌کند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است هر شخصی که با اجاق‌گاز کار می‌کند با آن مواجه شود جرقه زدن پی‌درپی می‌باشد. این مشکل می‌تواند به دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد همچنین ممکن است رطوبت موجود در محیط وارد دستگاه شود و موجب بروز جرقه زدن اجاق‌گاز شود. در چنین مواقعی بهتر است در اسرع وقت علت جرقه زدن مداوم اجاق گاز و قطع نشدن فندم دستگاه پیدا شود تا از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود. در این مطلب شما به‌طور کامل با دلایل جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز آشنا می‌شوید. این نکته را در نظر بگیرید که برای رفع این عیب حتماً باید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع اجاق‌گاز اعم از، اخوان، پیلوت، پادیسان آماده ارسال بهترین تکنسین‌ها به محل موردنظر شما می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

علت جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز

همان‌طور که میدانید اجاق‌گاز نیز از قطعات بسیار زیادی تشکیل‌شده است که یکی از قطعات مهم آن فندک اجاق‌گاز می‌باشد. اگر این قطعه دچار مشکل شود جرقه زدن پی‌درپی اجاق‌گاز را در پی دارد. دلایل زیادی وجود دارند که باعث خرابی فندک و جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز می‌شوند. ما در ادامه این مطلب به‌صورت مختصر به این علت‌ها اشاره می‌کنیم.

تعمیر اجاق گاز در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . نفوذ کردن مایعات

یکی از رایج‌ترین دلایلی که سبب خرابی فندک و جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز می‌شود ریختن آب و مواد ضدعفونی‌کننده روی اجاق‌گاز می‌باشد. اگر هنگام شستشو آب به داخل دستگاه وارد شود باعث آسیب دیدن جرقه زن می‌شود و ممکن است باعث جرقه زدن پی‌درپی اجاق‌گاز ‌شود. ازاین‌رو اگر می‌خواهید اجاق‌گاز خود را تمیز کنید مواظب باشید که هیچ‌گونه آبی وارد اجاق‌گاز نشود.

نفوذ مایعات به اجاق گاز

۲ . نوسانات برق

از دلایل دیگری که باعث آسیب دیدن جرقه زن و جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز می‌شود نوسانات برقی مباشد که برای برطرف کردن این مشکل حتماً باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ( علت خاموش شدن فر اجاق گاز چیست؟ )

۳ . خرابی الکترود

الکترود و ماژول قطعات مهمی هستند که در صورت معیوب شدن می‌توانند علت اصلی جرقه زدن پی‌درپی اجاق‌گاز باشند.همچنین برای جلوگیری از سوختن فندک و خرابی چند برابر دستگاه باید ابتدا برق دستگاه را قطع کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که اگر قصد قطع کردن جرقه را دارید به‌هیچ‌عنوان دکمه فندک را فشار ندهید زیرا با این کار به ترانس آسیب جدی وارد می‌شود. اگر اجاق‌گاز شما با این مشکل مواجه شده است و به تعویض نیاز دارد می‌توانید اجاق گاز خود را با خیال راحت به تعمیرکاران مجرب پین ورک بسپارید.

۴ . نفوذ رطوبت به داخل اجاق گاز

رطوبت موجود در هوا به راحتی میتواند وارد اجاق گاز شود و سنسورهای اجاق‌گاز را فعال کند. همین امر سبب می‌شود که اجاق‌گاز شما مداوم جرقه بزند. درنتیجه می‌توان گفت مهم‌ترین علتی که سبب جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز و قطع نشدن فندک می‌شود ورود آب یا رطوبت به درون فندک است. این نکته را در نظر بگیرید که اجاق‌گاز همان‌طور که مشخص است بسیار وسیله ی خطرناکی است و به همین علت اگر یک فرد نابلد و غیرمتخصص اقدام به تعمیر آن کند این امکان وجود دارد که دستگاه دچار انفجار شود و خسارات جبران‌ناپذیری را به آن شخص وارد کند. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات اجاق‌گاز با در اختیار داشتن حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران و تکنسین‌ها آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

چرا اجاق گاز جرقه نمیزند؟

دلایل زیادی مانند خیس بودن مشعل ، بهم خوردن فاصله ی الکترود با شعله ، مسدود بودن شعله ها و فعال بودن دکمه فندک و … میتوانند باعث جرقه نزدن اجاق گاز شوند. برای رفع این مشکل بهتر است از یک متخصص دراین زمینه کمک بگیرید تا عیب دستگاه شما را به زور کامل برطرف کند.

نکات ایمنی برای اجاق گاز

نکات ایمنی

  • برای جلوگیری از خاموش شدن شعله و پراکنده شدن گاز در فضا و ایجاد آتش‌سوزی سعی کنید اجاق‌گاز خود را در مکانی که در معرض باد است قرار ندهید.
  •  در صورت قدیمی بودن دستگاه و نداشتن شمعک حتماً کبریت را قبل از چرخاندن شیر روشن کنید.
  • برای سالم ماندن و ایمنی بیشتر اجاق گاز بهتر است هرچند وقت یک‌بار اتصالات لوله ها را بررسی کنید.
  • به‌هیچ‌عنوان ظروف سنگین و بزرگ را با مواد غذایی زیاد بر روی اجاق‌گاز قرار ندهید.

تعمیر اجاق گاز خود را به متخصصین پین ورک بسپارید

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید اجاق‌گاز یکی از مهم‌ترین وسایل در آشپزخانه می‌باشد و خراب شدن آن باعث می‌شود که بسیاری از کارها تحت تأثیر قرار بگیرد. علت‌های زیادی می‌تواند سبب جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز و خرابی فندک شوند که کارشناسان پین ورک تمامی آن‌ها را در این مطلب در اختیار شما قراردادند. اجاق‌گاز با توجه به پیچیدگی که در ساختار خود دارد باید توسط یک فرد متخصص تعمیر شود بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خسارات بیشتر دستگاه شما توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای و ماهر موردبررسی قرار گیرد. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع اجاق‌گاز با داشتن بهترین تعمیرکاران و کارشناسان آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به محل موردنظر می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.