اجاق گاز از وسایل ضروری و مهم هر خانه است که اغلب روز از وعده صبحانه تا شام مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه انواع و اقسام اجاق گاز تولید شده است که فر نیز دارند. با استفاده از فر اجاق گاز می‌توان غذاها،کیک و انواع شیرینی خوشمزه را پخت. در کنار این کاربردهای گوناگون مراقبت و نگهداری از این وسیله نیز بسیار مهم است. اگر هر یک از قطعات دچار مشکل شود می‌تواند سبب اختلال در کل سیستم اجاق گاز و صرف هزینه‌های اضافی شود.
تصور کنید در یک روز پر مشغله غذایتان را آماده و مزه‌دار کرده‌اید.آن را درون فر قرار می‌دهید و می‌روید تا به ادامه فعالیت خود برسید. پس از زمان طی شده وقتی سراغ غذایتان را می‌گیرید می‌بینید غذا نیم پز یا نپخته است. چرا؟ علت چیست؟ زیرا فر از ابتدا یا پس از مدتی خاموش شده است. اگر شما هم به این مشکل برخورده‌اید ما در ادامه به علت خاموش شدن فر اجاق گاز می‌پرداریم. همچنین اگر اجاق گازتان نیاز به تعمیر دارد نگران نباشید. لازم نیست برای تعمیر اجاق گاز را جا به جا کنید. پین ورک با اعزام تعمیرکاران دوره‌دیده و ماهر به محل دلخواه شما این مشکل را برطرف می نمایند.با ما تماس بگیرید ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

دلایل خاموش شدن فر اجاق گاز

۱ . معیوب بودن ترموستات

یکی از عواملی که می‌تواند علت خاموش شدن فر اجاق گاز را توجیه کند خراب بودن ترموستات است. وظیفه اصلی ترموستات جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر و کنترل دما است تا شعله و بدنه آسیب نبیند. در واقع ترموستات نقش سوپاپ و افزایش ایمنی را بازی می‌کند. اگر فر زودتر از زمان تعیین شده و بی‌دلیل خاموش می‌شود در ۸۰ درصد مواقع مشکل از خرابی ترموستات است. برای تست ترموستات می‌توانید از یک دماسنج مقاوم استفاده کنید. اگر دمای دماسنج با دمای تنظیم شده مغایرت دارد باید تصمیم به تعویض این قطعه کنید. البته قبل از تعویض ترموستات از مشکلات دیگری که می‌توان در این موضوع دخیل باشند اطمینان کنید. برای مثال فندک و المنت کباب پخت وپز را چک کنید.

تعمیر مایکروفر در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

معیوب بودن ترموستات

۲ . اختلال در پیلوت (شمعک)

معیوب بودن پیلوت از علت خاموش شدن فر اجاق گاز است. شعله پیلوت در حالت استاندارد به رنگ آبی است و نباید کمتر از شش میلی متر باشد. در این صورت قدرت کافی نداشته و خاموش می‌شود. ممکن است خاموش شدن پیلوت ناشی از عدم تنظیم شعله و کم بودن گاز پیلوت باشد. برای رفع این مشکل ابتدا جریان گاز و برق را قطع کنید. قاب پیلوت را جدا کرده و با یک جسم تیز مثل خلال دندان یا سوزن سوراخ اطراف آن را تمیز کنید. مراقب باشید به خود پیلوت آسیبی وارد نکنید. اگر با این کار مشکل رفع نشد باید اقدام به تعویض آن کنید.

۳ . تهویه نامناسب و داغ کردن فر

نامناسب بودن تهویه می‌تواند از علت خاموش شدن فر اجاق گاز باشد. هوای درون گاز و فر حتماً باید تهویه شود و اکسیژن کافی به آن برسد. اگر هود خاموش باشد یا جریان هوایی در اطراف گاز برقرار نباشد و فضا بسته باشد فر داغ کرده و ترموستات به طور اتوماتیک فر را خاموش می‌کند. در فرهای جدید و مدرن سنسوردما وجود دارد که در صورت خرابی قادر به اندازه‌گیری دما نیست در نتیجه در زمان مناسب حرارت ان کم نمی‌شود تا دما ثابت بماند و فر و بدنه آن به شدت داغ شده و سبب علت خاموش شدن فر اجاق گاز می‌شود.

۴ . اشکال در ترموکوپل

اشکال در این قطعه می‌تواند ار علت خاموش شدن فر اجاق گاز باشد. این قطعه یک سمت آن به ورودی جریان گاز و سمت دیگر آن به فندک شعله متصل است. در واقع در ایمنی گاز نقش دارد و زمانی که شعله به هر دلیلی قطع یا خاموش شود جریان گاز را قطع می‌کند. عملکرد ترموکوپل به این صورت است که در زمان چرخاندن ولوم به صورت دستی فعال می‌شود ،هر زمان که شعله خاموش شود ترموکوپل حرارتی دریافت نکرده ، بویین قطع شده و مسیر گاز بسته می‌شود. زمانی که فر به دمای مشخصی رسید و فضای درون آن گرم شد از مقدار قدرت شعله کم می‌شود تا دما ثابت بماند اما با معیوب بودن ترموکوپل این قطعه سرد شده و شعله خاموش می‌شود. در صورتی که محل اتصال دو فلز سوخته باشد یا دو سیم از هم جدا شده باشند ترموکوپل باید تعویض شود. برای تعویض و تعمیر قطعات اجاق گاز توصیه می‌شود از افراد متخصص کمک بگیرید. هر گونه خرابی اجاق گاز و فر خطرناک است چرا که احتمال آتش سوزی وجود دارد. تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای و ماهر پین ورک با رعایت ملاحظات ایمنی در خدمت شما هستند. برای ارتباط با ما با شماره زیر تماس بگیرید: ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

داغ کردن فر

۵ . خرابی تایمر

خراب بودن تایمر می‌تواند از علت خاموش شدن فر اجاق گاز باشد. تایمر وظیفه کنترل و هماهنگی میان اجزای مختلف اجاق گاز و فر را دارد. هر گونه مشکل و عیب و ایراد در این بخش می‌تواند باعث نا هماهنگی عملکرد اجاق گاز شما شود. اگر تایمر را به درستی تنظیم نکرده باشید یا تایمر فر اجاق گازتان معیوب و خذاب شده باشد با مشکل خاموش شدن فر یا روشن نماندن فر اجاق گازتان برخورد می‌کنید. بنابراین باید از سالم بودن این بخش مطمئن شوید و در صورت خرابی آن را تعمیر یا تعویض کنید.

۶ . اختلال در مشعل ها

هرگونه مشکل در مشعل می‌تواند از علت خاموش شدن فر اجاق گاز باشد. اگر سوراخ مشعل به دلیل رسوبات ،چربی یا گرد و خاک مسدود شده باشد،این گرفتگی باعث می‌شود گاز رسانی به درستی انجام نشود در نتیجه مشعل به درستی و یکدست روشن نمی‌شود و فر اجاق گاز روشن نمی‌ماند. می‌توانید با استفاده از یک چراغ قوه سیم های اینتگرین مشعل را بررسی کنید. مقاله پیشنهادی و مرتبط : جرقه زدن مداوم اجاق گاز

تعمیر مایکروفر خود را به متخصصین پین ورک بسپارید

علت خاموش شدن فر اجاق گاز دلایل متفاوتی دارد و در هر برندی متفاوت است.اجاق گاز بنا به دلایل مختلفی ممکن است قدرت کافی برای تولید گرما را نداشته باشد یا قطعه ای از آن سوخته و خراب باشد. در این حالت پس از چند دقیقه خاموش می‌شود و روشن نمی‌ماند. برای بررسی هر گونه عیب یابی و تعمیر اجاق گاز پین ورک در خدمت شماست.
پین ورک نمایندگی معتبر انواع اجاق گاز و فر اسنوا، پادیسان، اخوان، سینجر، و… آماده ارسال نیرو های جوان و دوره دیده به محل مورد نظر شما می‌باشد. رضایت مشتری هدف ماست. پس با خیال آسوده برای دریافت مشاوره و خدمات تعمیرات اجاق گاز خود با ما تماس حاصل فرمایید ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.