هوای تازه برای تامین انرژی و سلامتی افراد، به ویژه نوزادان و افراد سالمند نقش مهمی دارد و فضای خانه را مطبوع می کند. در روزهای گرم، وجود یک دستگاه خنک کننده مانند کولر گازی در خانه ضروری به نظر میرسد اما برای خرید کولر گازی باید به نکات مهمی توجه کنید. از جمله قیمت، قدرت تهویه هوا و همچنین میزان مصرف انرژی دستگاه، تا آخر ماه از قبض های سرسام آور در امان بمانید. این دستگاه ها تنوع زیادی دارند و شما باید طبق عواملی مانند اندازه ی خانه، تنظیمات نصب و تعداد پنجره و روزنه های باز خانه نوع مناسب را انتخاب کنید. پین ورک راهنمای خرید کولر گازی برای شماست و با نکات زیر به شما کمک می کند تا یک خرید به صرفه و مناسب داشته باشید:

راهنمای خرید کولر گازی و نکات لازم

انواع کولر گازی

۱) در فصل پاییز و زمستان به علت سرد شدن هوا و عدم استفاده و خرید کولر گازی، بسیاری از فروشگاه ها ممکن است قیمت ها را پایین بیاورند بنابراین زمان مناسبی برای خرید وسایل خنک کننده است.
۲) اسپلیت ها معروف ترین نوع کولر گازی هستند اما انواع مختلفی از آن وجود دارد. از جمله بهترین کولر گازی اینورتر پرتابل یا قابل حمل ، کولر گازی پنجره ای و دیواری. کولر گازی پنجره ای باید درون محلی مانند پنجره قرار بگیرد اما کولر گازی پرتابل قابلیت جابجایی دارد و میتواند در هرجایی قرار بگیرد.
۳) دستگاهی انتخاب کنید که متناسب با اندازه ی اتاق باشد و سرمای بیش از حد یا سرمای ناکافی افراد را اذیت نکند.
۴) با توجه به دفترچه راهنما، میزان سرمایش دستگاه را چک کنید.
۵) حتما به شاخص میزان مصرف بهینه انرژی دستگاه توجه کنید. کولرهایی که شاخص بالاتری دارند انرژی کمتری مصرف کرده و خیال تان را بایت قبض های ماهانه راحت می کنند.

مقاله مرتبط:

  1. راهنمای سرویس کولر گازی و تمیز کردن آن در منزل در ۳ گام ساده
  2. راهنمای خرید کولر گازی و دستگاه های خنک کننده برای خانه و اداره
  3. راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت

 

سرویس کولر گازی و تنظیم پره ها

۶) پره های دستگاه را تنظیم کنید. اگر دستگاه را در مرکز اتاق قرار دهید، میتواند همه ی نقاط دیگر را نیز خنک کند. اما اگر در محلی دیگر است بهتر است با تنظیم جهت پره ها، مسیر هوا را به سایر نقاط هدایت کنید.
۷)وسایل جانبی را چک کنید. استفاده از ریموت کنترل کار شما را راحت تر میکند. بعضی دستگاه ها نیز مجهز به تایمر هستند که میتوانید برای ساعات مختلف روز، درجه ی دلخواه را برای دستگاه تنظیم کنید. همچنین فیلترهایی نیز برای جلوگیری از ورود بیش از حد گرد و خاک به درون کولر باید وجود داشته باشد.
۸)بهتر است قبل از خرید کمی درباره ی برندهای مختلفی که درنظر دارید تحقیق کنید. پرس و جو از تجربه ی دوستان و آشنایان، خواندن نظرات مثبت  و یا نارضایتی مشتریان در سایت های معتبر و مقایسه ی قیمت ها کارهایی ست که خرید شما را مطمئن تر می کند.
۹) در زمان خرید حضوری در فروشگاه، اگر ممکن بود دستگاه را یکبار روشن کنید تا مطمئن شوید بدون صدای اضافی و پرقدرت کار می کند.
۱۰) بعضی از انواع کولر گازی به تنظیمات الکتریکی و برقی خاصی نیاز دارند. کمک گرفتن از یک نصاب یا شرکت های ارائه دهنده ی چنین سرویس هایی هزینه بر است اما خیالتان را بابت بی احتیاطی های احتمالی راحت می کند.
برای آشنایی بهتر با انواع کولر گازی و راهنمای استفاده از آن پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

بهار نزدیکه و کم کم باید به استقبال هوای گرم بریم. شاید بد نباشه این نکات رو با بقیه ی دوستانتون به اشتراک بذارین تا خرید بهتری داشته باشن 🙂

اگر برای نصب کولر آبی و نصصب کولر گازی به کمک احتیاج داشتین متخصصین پین‌ورک آماده‌ی خدمت رسای هستند. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید:

نصب کولر آبی و نصصب کولر گازی

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.