هود آشپزخانه به دلیل اینکه چندین بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد به یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه تبدیل‌شده است. مشاهده هرگونه مشکل در هود آشپزخانه مانند ازکارافتادن موتور هود، کار نکردن و روشن نشدن هود آشپزخانه و … دلایل و عوامل مختلف و گوناگونی دارد. هود که وظیفه اصلی آن جابجایی هوا تهویه مناسب می‌باشد اگر دچار مشکلی شود و به‌هیچ‌عنوان روشن نشود می‌تواند کاربران را با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو کند.

علت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند موجب کار نکردن و روشن نشدن هود آشپزخانه شود ازاین‌رو ما در این مطلب به بررسی این دلایل پرداخته‌ایم و روش رفع آن‌ها را ذکر کرده‌ایم تا شما بتوانید در بعضی شرایط بدون کمک گرفتن از تعمیرکار خود دلیل اصلی را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. اگر با مطالبی که در ادامه گفته‌شده است نتوانستید مشکل دستگاه خود را حل کنید بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر هود با داشتن بهترین تعمیرکاران می‌تواند بهترین گزینه برای تعمیر هود آشپزخانه شما باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر هود در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۵ علت روشن نشدن هود آشپزخانه

اگر هود آشپزخانه شما نیز روشن نمی‌شود و شما را کلافه کرده است پیشنهاد می‌شود برای فهمیدن علت روشن نشدن آن حتماً این مطلب را دنبال کنید.

۱ . عدم رسیدن برق به هود آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که می‌تواند سبب روشن نشدن هود آشپزخانه شود نرسیدن برق به دستگاه می‌باشد. این امکان وجود دارد که پریز برق دچار مشکل شده باشد و یا دوشاخه هود آسیب‌دیده باشد.

  • برای رفع این مشکل بهتر است تمامی این قسمت‌ها را بررسی کنید.
  • سابقا در مورد قطع شدن برق هود صبحت کرده ایم برای دریافت اطلاعات بیشتر،مطلب قطعی سیم هود آشپزخانه را مطالعه نمایید.

سوختن فیوز اصلی هود آشپزخانه

۲ . سوختن فیوز اصلی

هنگامی‌که فیوز اصلی مدار دچار سوختگی شود و نتواند جریان برق را بین قطعات دستگاه برقرار کند، سبب روشن نشدن هود آشپزخانه می‌شود و اجازه نمیدهد تهویه هوا در آشپزخانه انجام شود.

  • برای برطرف کردن این مشکل باید فیوز معیوب را تعویض کنید. به این نکته توجه کنید که در بیشتر مواقع فیوز سوخته تعمیر نمی‌شود و باید حتماً با یک فیوز سالم جابجا شود.

۳٫ نیم‌سوز شدن موتور هود آشپزخانه

اگر شما از هود آشپزخانه به مدت طولانی استفاده کنید و به سالم بودن آن هیچ اهمیتی ندهید باعث می‌شود که موتور هود نیم‌سوز شود و دیگر کار نکند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر از هود به‌درستی استفاده شود به‌هیچ‌عنوان با این مشکل مواجه نمی‌شویدپ

  • برای تعویض موتور بهتر است از یک فرد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

۴ . معیوب شدن برد الکترونیکی در هود آشپزخانه

یکی از دلایل مهمی که سبب روشن نشدن هود آشپزخانه می‌شود خرابی برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد.

  • همان‌طور که میدانید برد یکی از قطعات مهم و حساس می‌باشد که در تعمیر یا تعویض آن به دانش و تخصص خاصی نیاز دارد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود برای انجام این کار حتماً از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید.
  • شرکت پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع هود  آشپزخانه با داشتن حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران آمادهٔ خدمت‌رسانی برای تعمیر برد هود شما می‌باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۵ . قطع شدن کلید فرمان هود آشپزخانه

زمانی که کلیدهای کنترلی هود آشپزخانه از کار بیفتد و نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد باعث قطع شدن کلید فرمان در دستگاه می‌شود که در ادامه روشن نشدن هود و کار نکردن آن را به دنبال دارد.

  • همچنین ممکن است اتصال این قطعه با هود قطع‌شده باشد از این رو بهتر است حتماً عیب‌یابی هود را به افراد متخصص بسپارید تا مشکل دستگاه شما را به‌طور برطرف کند.

خرابی و ازکارافتادن برد الکترونیکی هود آشپزخانه

تعمیر هود آشپزخانه خود را به پین ورک بسپارید.

با توجه به اینکه هودهای آشپزخانه موجود در بازار انواع مختلفی دارد بسیاری از مصرف‌کنندگان خیال می‌کنند که عیب‌یابی این دستگاه و علت بروز مشکل در آن به مدل و برند بستگی دارد. درحالی‌که چنین نیست. برای مثال علت روشن نشدن هود که در این مطلب به آن اشاره شد در تمامی برندها ازجمله اخوان، بیمکث و … یکسان می‌باشد.

همان‌طور که مطالعه کردید روشن نشدن هود آشپزخانه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در صورت بی‌توجه به آن‌ها و تعمیر اشتباهی قطعات آسیب جدی‌تری به دستگاه وارد شود. ازاین‌رو اگر تسلط و تخصص کافی برای تعمیر قطعات هود را ندارید بهتر است برای برطرف کردن این مشکل حتماً از یک فرد مجرب و حرفه‌ای درزمینهٔ تعمیرات هود آشپزخانه کمک بگیرید. اگر مشکلات به وجود آمده در هود شما بسیار حساس و تخصصی است و به عیب‌یابی حرفه‌ای نیاز دارد شما می‌توانید تعمیر دستگاه خود را تکنسین‌ها و کارشناسان پین ورک بسپارید تا با به‌روزترین لوازم، عیب هود آشپزخانه شما را برطرف کنند. برای ارتباط با تعمیرکاران پین ورک و دریافت اطلاعات و خدمات می‌توانید وارد سایت پین ورک شوید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.