رادیاتور یا شوفاژ از تجهیزات گرمایشی است که همیشه برای استفاده نیاز به هواگیری دارند. لازم است که هواگیری شوفاژ یا رادیاتور به طور منظم و در طول سال انجام شود تا در آغاز فصول سرما از گرما محروم نشوید. همچنین درصورتی‌که شما به طور صحیح شوفاژ منزل خود را هواگیری نکنید ممکن است در فصول سرما دچار دردسر شوید و رادیاتور شما به طور صحیح عمل نکند.

متخصصان حرفه‌ای پین ورک در این مطلب شما را با راه صحیح هواگیری شوفاژ آشنا می‌کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با شوفاژ آشنایی کامل ندارید یا از چگونگی هواگیری شوفاژ به طور صحیح اطلاع ندارید بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. شما می‌توانید با پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج تماس بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

هواگیری شوفاژ و رادیاتور

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۴ قدم برای هواگیری شوفاژ یا رادیاتور

حتماً شما هم تجربه روبه‌روشدن با این مشکل که قسمتی از شوفاژ گرم و قسمتی سرد باشد را دارید لازم است که بدانید این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که هوا درون رادیاتور محبوس شده باشد و برای رفع این مشکل باید به عمل هواگیری شوفاژ بپردازید.

۱ . بازبینی شوفاژ یا رادیاتور

بازبینی شوفاژ یا رادیاتور

اگر پس از روشن‌کردن شوفاژ خود آن را لمس کردید و احساس کردید سرد است به این معنی است که هوا در رادیاتور شما محبوس شده است و نیاز به هواگیری دارد. اما برای اینکه مطمئن شوید مشکل از هواگیری است بهتر است مطمئن شوید که آیا همه شوفاژهای ساختمان دچار سرما است یا خیر؛ درصورتی‌که همه شوفاژها سرد بودند مشکل از لوله‌کشی‌ها می‌باشد.

  • بررسی کنید که اگر شما در زیر شوفاژ خود جمع شدگی آب مشاهده می‌کنید به معنای خرابی و پوسیدگی اتصالات می‌باشد و باید آن‌ها را تعویض کنید. برای تعویض این اتصالات می‌توانید از متخصصان پین ورک کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.
  • همچنین دقت کنید اگر شوفاژهای طبقه‌های پایین دارای حرارت و گرما هستند و شوفاژهای طبقه‌های بالا سرد می‌باشند یعنی سیستم گرمایشی با فشار مناسب کار نمی‌کند و آب گرم به میزان کافی به طبقه‌های بالایی نمی‌رسد.

۲ . فراهم‌کردن پیچ ویژهٔ هواگیری رادیاتور یا شوفاژ

فراهم‌کردن پیچ ویژهٔ هواگیری رادیاتور یا شوفاژ

در شروع عمل هواگیری رادیاتور یا شوفاژ با استفاده از این پیچ ویژه باید اقدام به بازکردن شیر خروجی کنید. این شیر در بخش انتهای بالای رادیاتور یا شوفاژ شما قرار دارد. همچنین برای بازکردن این شیر خروجی اگر پیچ ویژه در دسترس نبود می‌توانید از پیچ‌گوشتی و آچار فرانسه استفاده کنید. حتماً دقت کنید قبل از عمل هواگیری رادیاتور یا شوفاژ، اقدام به خاموش‌کردن سیستم گرمایشی کنید. زیرا وجود گرما در این سیستم سبب افزایش هوا در رادیاتور می‌شود.

۳ . اقدام به گشودن شیر خروجی

باز کردن شیر رادیاتور یا شوفاژ

شیرهای خروجی و ورودی را باز بگذارید سپس؛ با پیچ ویژه‌ای که در بالا گفتیم یا با آچار فرانسه قسمتی که به شکل مربع است و پیچ شیر خروجی روی آن قرار دارد را برخلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا احساس کنید که شیر باز شده است، هنگامی‌که شیر باز شود شما صدای خروج هوا را از آن می‌شنوید. در این شرایط هوای سرد از رادیاتور خارج می‌شود و جای خود را به آبی که درون سیستم گرمایشی وجود دارد می‌دهد و ممکن است از شیر خروجی آب خارج شود.

۴ . پیشگیری از ریختن آب به اطراف شوفاژ

قرار دادن ظرف زیر رادیاتور

مرحله قبل را باید تا جایی ادامه داد که آب موجود در سیستم گرمایشی فوران بزند. پس بهتر است برای پیشگیری نفوذ رطوبت و خیسی به اطراف، ظرف یا مخزنی زیر شیر خروجی قرار بدهید. زمانی که آب از این شیر با شدت بیرون بزند بیانگر آن است که آب با هوای اضافی درون رادیاتور دیگر مخلوط نیست و می‌توانید پیچ شیر را بچرخانید و از محکم بودن آن مطمئن شوید.

  • اگر پس از انجام عمل هواگیری رادیاتور یا شوفاژ همچنان گرمایی از شوفاژ شما دریافت نشد، احتمال دارد مشکل از بخش‌های دیگر سیستم گرمایشی باشد. شما دراین شرایط باید از سالم بودن سنسورهای گرمایشی و لوله‌ها و همچنین عدم وجود رسوب در مبدل و به‌اندازه بودن فشار گاز اطمینان حاصل کنید.
  • اگر متوجه خرابی و وجود رسوب در مبدل یا کم بودن فشار گاز شدید بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر انواع تعمیرات کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

مناسب‌ترین زمان برای هواگیری شوفاژ

از مناسب‌ترین زمان‌ها برای هواگیری هنگامی است که فصول سرما آغاز شده است و جریان آب موجود درون رادیاتور متوقف شده است. همچنین اگر با روشن‌کردن سیستم گرمایشی منزلتان متوجه صداهای غیرمعمول شدید یا صدای شرشر به گوشتان خورد یا دمای رادیاتور در نقاط مختلف یکسان نبود و یا اگر قسمت‌هایی از شوفاژ شما دچار نشتی بود نیز شوفاژ شما نیاز به هواگیری دارد. درصورتی‌که با انجام عمل هواگیری مشکل شوفاژ شما برطرف نشد و منزلتان توسط شوفاژ گرم نشد باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

هواگیری رادیاتور یا شوفاژ با پین ورک

همان‌طور که خواندید در این مطلب تعمیرکاران پین ورک به شرح چگونگی هواگیری رادیاتور یا شوفاژ پرداختند. همچنین در این مقاله به شرح مناسب‌ترین زمان برای هواگیری نیز پرداختیم لازم به ذکر است که عمل هواگیری باید به طور منظم و به‌موقع در طول سال انجام شود و این عمل هواگیری حتماً باید توسط افراد مجرب و به طور صحیح انجام شود.

اگر اطمینان ندارید که عمل هواگیری را می‌توانید به‌خوبی انجام دهید یا خیر؛ بهتر است با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید، زیرا در صورت اشتباه انجام‌دادن عمل هواگیری ممکن است دچار دردسر شوید. شما می‌توانید از تعمیرکاران ماهر پین ورک برای عمل هواگیری کمک بگیرید. تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع رادیاتور و پکیج می‌توانند خیلی سریع به کمک شما در عمل هواگیری رادیاتور یا شوفاژ بیایند. برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.