احتمالا بچگی اکثر ما در خانه های حیاط دار و با صفا گذشته است. خانه هایی که به تدریج جای خود را به ساختمان های چند طبقه داده اند. زندگی در اپارتمان نیز هیجان خود را دارد به شرط انکه بدانید چگونه در خرید یا اجاره آپارتمان درست انتخاب کنید و از سبک جدید زندگی خود لذت ببرید.
همه ی ما به دنبال داشتن یک سبک زندگی بهتر هستیم. چیزی که از اهداف پین ورک مهربان است و در این مقاله از زمان انتخاب آپارتمان تا اسباب کشی منزل و نقل مکان با شما خواهد بود و نکات مهم در اسباب کشی منزل را به شما یادآوری می‌کند:

قدم اول: پیدا کردن آپارتمان مناسب

تعیین بودجه و پول برای اجاره اپارتمان

اجاره خانه در تهران و هر شهر دیگری به شدت به میزان پولی که دارید بستگی دارد. باید بازه ی قیمتی و پولی که دارید را در نظر بگیرید و به خوبی بدانید که از عهده ی چقدر اجاره ی ماهیانه و رهن خانه بر می ایید و با توجه به ان منطقه، متراژ خانه و امکانات ان را در نظر بگیرید. مسلما منطقه و محله های مختلف خصوصیات خوب خود را دارند اما اگر توانایی مالی کافی ندارید به خودتان سخت نگیرید. فرمولی وجود دارد که می گوید درامد سالیانه شما باید ۴۰ برابر اجاره بهای ماهیانه آپارتمانی که درنظر گرفته اید باشد، در این صورت میتوانید مطمئن باشید که در اجاره چنین آپارتمانی به زحمت نمی افتید. از نکاتی مانند مخارج حمل و نقل اسباب کشی منزل، تعمیرات و یا بهبود امکانات خانه و مبلغ شارز ماهیانه نیز غافل نشوید.

امکانات و شرایط اپارتمان

درنظر بگیرید که میخواهید آپارتمان جدید چه امکاناتی را حتما داشته باشد. عواملی مانند
*متراژ ساختمان
*طبقه ای آپارتمان ( مخصوصا اگر ساختمان آسانسور ندارد)
*داشتن پارکینگ
*امنیت محله و ساختمان
*امکاناتی مانند شوتینگ و تجهیزات ماشین لباسشویی

پیداکردن همخانه
موقعیت شهری اپارتمان بسیار مهم است. اگر در شهر شلوغی مانند تهران زندگی می کنید و ساعت کاری مشخصی دارید، در صورت امکان جایی نزدیک محل کارتان و محل هایی که رفت و امد زیادی دارید مانند دانشگاه یا مدرسه انتخاب کنید.
اگر مجرد هستید داشتن یک همخانه میتواند از هزینه ها و حتی حجم تنهایی تان کم کند. ممکن است در بین دوستان یا آشنایان کسانی باشند که با انها سازگاری داشته باشید و با رعایت یک سری قوانین مشخص، بتوانید به راحتی در کنار هم زندگی کنید. برای پیداکردن اپارتمان لازم است بیشتر از ۱ یا ۲ هفته وقت بگذارید تا بتوانید انتخاب بهینه ای داشته باشید. معمولا اواخر تابستان زمان اوج اثاث کشی هاست. پس بهتر است زمانی دست به کار شوید که تحت رقابت بازار مجبور به صرف هزینه زیادی نشوید. این کار را میتوانید از اسایت های معتبر معرفی خانه و اپارتمان شروع کنید.

نکات مهم در اسباب کشی منزل : قبل از اثاث کشی

اجاره خانه از صاحبخانه
اگر اپارتمانی را انتخاب کردید حتما وقتی برای دیدن آن در نظر بگیرید. دیدن ظاهر ساختمان، وضع همسایه ها، سرایداری و سایر مسائلی که در نظر دارید بسیار مهم است.  بعضی ساختمان ها با توجه به شرایط و توافق ساکنین، قوانین مخصوصی دارند. مثلا همسایه ها اخر شب سروصدای یادی نداشته باشند و حتی ممکن است نحوه تعیین مدیرساختمان دوره ای باشد. اطلاع داشتن از این قوانین باعث میشود برای زندگی در این ساختمان و زمان اثاث کشی دچار مشکل جدی نشوید.

به مفاد قولنامه دقت کنید و اگر با چیزی مشکل دارید حتما درمورد آن با صاحب خانه صحبت کنید. اگر قبل از توافق رسمی و اسباب کشی منزل، پیش پرداختی به صاحبخانه میدهد حتما در ازای آن رسید بگیرید. قبل از اسباب کشی به آپارتمان جدید، به همراه صاحب خانه مشکلات خانه را بررسی کنید و به او اطلاع دهید که قبل از حضور شما کدام یک از بخش های خانه مشکل دارد تا مجبور نشوید هزینه تعمیر انها را خودتان قبول کنید.

نکات مهم در اسباب کشی منزل در مورد جمع کردن وسایل

جابجاکردن وسایل منزل

با توجه به اندازه و امکانات خانه، در اثاث کشی وسایل ضروری و کارامد را با خود ببرید. اگر مجرد هستید شاید وجود وسایل تزیینی خیلی زیاد، فقط زحمت شما را بیشتر کند. اگر وسیله ای نیاز به تعمیر یا تعویض دارد بهتر است قبل از اسباب کشی کارهای مربوطه را انجام دهید. اگر وسایل را در کارتن بسته بندی کنید، راحت تر حمل می شوند و کمتر هم آسیب می بینند. روی هر کارتن نیز نوع وسایل موجود در ان را مشخص کنید. شرکت های خدماتی بسیاری میتوانند برای اسباب کشی منزل و حمل وسایل به شما کمک کنند.
نکات مهم در اسباب کشی منزل این است که وسایل هر بخش را در همانجا بگذارید. مثلا همه لوازم آشپزخانه را در آشپزخانه بگذارید تا موقع چیدن وسایل زحمت کمتری داشته باشید. اگر نیاز به خرید لوازم جدید دارید شاید بد نباشد سری به سمساری ها بزنید. گاهی میتوانید وسایل دست دوم و نسبتا نو را با قیمت خوبی پیدا کنید.

اگه تو اسباب کشی منزل کمک خواستین روی پین ورک حساب کنین 😉 کافیه روی لینک زیر کلیک کنی‌:

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.