خیلی از خانم های با سلیقه عاشق تغییر دکوراسیون خانه هستند اما جابجا کردن مبلمان و وسایل سنگین، مشکلی ست که همواره این کار را به تعویق می اندازد. ممکن است نتوانید از کسی کمک بگیرید و همسرتان نیز خسته باشد، اینجاست که می توانید روی پین ورک حساب کنید و با یک زنگ ساده  زحمت این کار را به ما بسپارید. اما اگر قصد دارید خودتان وارد عمل شوید،  ترفندهای هوشمندانه ی زیر را بخوانید تا از کمردرد و خستگی شدید ناشی از جابجایی وسایل سنگین در امان بمانید:

الف) جابجایی وسایل سنگین با استفاده از اسلایدرها

جابجایی وسایل سنگین با اسلایدرها
اسلایدرها قطعات کوچکی هستند که در زیر پایه های مبلمان قرار می گیرند و معمولا از جنسی هستند که اصطکاک کمی با زمین ایجاد کرده و جابجایی مبلمان را راحت تر می کنند. از فروشگاه های لوازم خانگی  مبلمان، چند اسلایدر بخرید و ان ها را زیر پایه ی مبل قرار دهید. حالا به راحتی میتوانید آنها را هل داده و در جای دلخواه قرار دهید.

ب) جابجایی وسایل منزل با استفاده از تجهیزات کمکی

جابجایی وسایل سنگین با تجهیزات کمکی
*ازکمربندهای شانه دار استفاده کنید زیرا کمک می کند که وزن وسایل  به جای کمر، به شانه ها منتقل شود. اگر قصد جابجایی وسایل از پله را دارید بهتر است از این کمربندها استفاده نکنید زیرا وزن را به نواحی پایین بدن وارد می کند.
*از پتوهای کوچک یا پادری نیز می توانید برای جابجایی وسایل منزل استفاده کنید. مانند اسلایدرها، پادری را به طور کامل زیر مبل یا صندلی قرار داده و جابجا کنید.
راه بامزه دیگر استفاده از مجله هایی ست که جلد گلاسه دارند. آن ها را مانند اسلایدرها زیر پایه های مبلمان قرار دهید و جابجا کنید.
*برای جابجایی قفسه کتاب و میزهای کوچک میتوانید از پایه های چرخ دار نیز استفاده کنید.

ج) جابجایی وسایل سنگین روش های معمولی

جابجایی وسایل سنگین با زانوها
*اگر به روش معمولی قصد جابجایی وسایل سنگین یا وسایلی مانند قفسه کتاب را دارید بهتر است از دو نفر کمک بگیرید. بهتر است مبلمان را کمی خم کنید و یک نفر بالا و نفر دیگر پایین آن را بگیرد تا وزن مستقیم به هیچ یک از افراد وارد نشود.
*روش دیگر این است که از زانوها کمک بگیرید. کمر به شدت آسیب پذیر است و فشار زیادی را نمی تواند تجربه کند. بهتر است از جلوی بدن خود و شکم برای این جابجایی ها استفاده کنید.
*تا جایی که می توانید مبلمان را بلند نکنید بلکه سعی کنید با هل دادن آن را جابجا کنید. برای عبور دادن صندلی ها و مبلمان از گوشه های خانه، باید ان ها را کج کرده و به شکل L مانند از گوشه ها عبور دهید.

جدا کردن اجزای وسایل و مبلمان
*اگر اجزای مختلف وسایل از هم جدا می شوند، بهتر است قطعات را جداگانه جابجا کرده و سپس دوباره سرهم کنید. این کار انرژی زیادی را برایتان ذخیره می کند.
*قبل از جابجا کردن وسایلی مانند قفسه کتاب  و کمد لباس ها، بهتر است ان را خالی کنید تا وزن کمتری داشته باشد.
*جابجایی وسایل سنگین حتی اگر بلافاصله به بدن شما آسیب وارد نکند، در درازمدت روی سلامت و به ویژه آسیب دیدگی ها کمر تاثیر می گذارد. پیشنهاد می کنیم کارهای ساده تر را خودتان انجام دهید و کارهای سنگین تر منزل را به پین ورک بسپارید. کافیه برای ثبت سفارش اسباب کشی و حمل بار روی لینک زیر کلیک کنید:

اسباب کشی

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.