یکی از قطعات اساسی و مهم در استفاده از یخچال‌ها مخصوصاً در شب، لامپ‌های درون یخچال هستند. لامپ یخچال با بقیه لامپ‌ها متفاوت هستند و به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که گرما از خود تولید نمی‌کنند و عمر یخچال را کاهش نمی‌دهند. از طرف دیگر به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که با باز شدن درب یخچال روشن می‌شوند و در انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند. گاهی امکان دارد به دلایل گوناگون چراغ درون یخچال دچار مشکل شود و روشن نشود و استفاده از یخچال را مشکل کند.

در ادامه مطالب به چند دلیل اساسی این مشکل می‌پردازیم و تا حدودی شما را در تعمیر آن یاری می‌کنیم ولی اگر همچنان مشکل شما در مورد خرابی لامپ یخچال برطرف نشد برای بررسی دقیق‌تر و تعمیر سریع‌تر توسط تعمیرکاران باتجربه در نمایندگی رسمی تعمیر یخچال پین ورک با همکاران ما با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل خرابی لامپ یخچال

همان‌طور که در بالا بیان کردیم دلایل زیادی برای روشن نشدن چراغ درون یخچال وجود دارد. در ادامه به بررسی چند مورد رایج باهم می‌پردازیم.

۱ . سوختن لامپ درون یخچال

اولین و رایج‌ترین احتمال سوختن لامپ یخچال به دلیل استفاده طولانی‌مدت و یا مشکل در اتصالات برقی است. با توجه به مدل یخچال شما نوع لامپ شما نیز متفاوت است و ممکن است رشته‌ای و یا ال ای دی باشد. پس در صورت سوختن چراغ یخچال خود، برای تعویض آن به نوع لامپ یخچال توجه کنید. در صورت نیاز همکاران ما در پین ورک در حل این مشکل می‌توانند شما را یاری کنند.

۲ . خارج شدن چراغ از جایگاه و یا حباب خود

امکان دارد براثر ضربه فیزیکی و یا برخورد اشیا لامپ از حباب خود خارج‌شده باشد. قبل از قرار دادن لامپ در جایگاه خود مجدداً حباب را در جایگاه مناسب تنظیم کنید و سیم و اتصالات آن را چک کردن و سپس لامپ را در حباب خود جای گذاری کنید.

۳ . خراب بودن سوئیچ درب یخچال و یا سنسور آن

چراغ درون یخچال بسیار تخصصی طراحی‌شده‌اند و تنها با باز شدن درب یخچال روشن می‌شوند. اگر قفل درب یخچال دچار مشکل شده باشد و درست باز نشود، و یا سنسور آن خراب‌شده باشد و باز و بسته شدن درب را به‌درستی انتقال ندهد، درنتیجه چراغ یخچال نیز روشن نمی‌شود و به‌درستی عمل نمی‌کند.

۴ . خرابی سوکت لامپ یخچال

یکی از قطعات انتقال‌دهنده انرژی به لامپ یخچال، سوکت یخچال است. در صورتی خرابی آن انرژی لازم به لامپ نمی‌رسد و لامپ روشن نمی‌شود. برای بررسی خراب بودن سوکت با استفاده از یک مولتی متر چک کنید که آیا سوکت دارای جریان برق است یا خیر، اگر سوکت برق نداشت نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد.

خرابی سرپیچ لامپ یخچال

۵ . خراب شدن سرپیچ چراغ یخچال

یکی دیگر از قطعات مهم و در ارتباط با لامپ، سرپیچ یخچال است. ممکن است براثر رطوبت و یا مشکل در اتصالات برقی دچار مشکل شود. برای بررسی عملکرد صحیح سرپیچ از یک مولتی متر استفاده کرده و جریان برق آن را چک کنید. اگر سرپیچ فاقد جریان برق بود لازم است که تعمیر و یا تعویض شود.

۶ . خرابی سیم‌های داخلی یخچال

امکان دارد روشن نشدن لامپ یخچال به دلیل مشکل در اتصالات برقی و فرسودگی و خرابی سیم‌های درونی یخچال باشد. یشنهاد می‌شود برای بررسی دقیق‌تر و جلوگیری از آسیب به موتور و دیگر اجزا، سیم‌کشی اتصالات برقی یخچال خود را توسط یک تعمیرکار باتجربه چک کنید.

۷ . مشکل در برد الکتریکی یخچال

اگر با توجه به موارد فوق بازهم مشکل شما پابرجا بود، مشکل شما جدی‌تر است و برد الکتریکی شما دچار مشکل شده است. برد الکتریکی باید ولتاژ معینی دریافت کند تا لامپ و دیگر اجزا به‌درستی عمل کنند. اگر مقدار این ولتاژ بیشتر و یا کمتر شود موجب آسیب به لامپ یخچال و با دیگر اجزا یخچال می‌شود. پس باید میزان ولتاژ دریافتی را اندازه‌گیری کنید و اگر از مقدار معین کمتر و یا بیشتر بود، برد الکتریکی شما نیاز به تعمیر و یا تعویض در اسرع وقت دارد.

آموزش تعویض لامپ یخچال

تعویض لامپ یخچال

  • در اولین قدم لازم است جوانب احتیاط را در نظر گرفته و قبل از انجام هر کاری یخچال را از برق بکشید.
  • در قدم بعدی لازم است که حباب یا محفظه پلاستیکی لامپ را بردارید، برای این کار باید از یک پیچ‌گوشتی استفاده کنید. البته در برخی از مدل‌های یخچال این محفظه وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید به لامپ یخچال دسترسی پیدا کنید.
  • در آخرین قدم به لامپ دسترسی پیداکرده و آن را از سرپیچ جدا کنید و لامپ جدید را جایگزین کرده و محفظه را سر جای خود قرار دهید و یخچال را به برق متصل نمایید.

هزینه تعمیر لامپ یخچال

همان‌طور که گفتیم دلایل متفاوت و متنوعی برای خرابی لامپ یخچال وجود دارد. برای کشف علت خرابی عوامل زیادی نیاز به بررسی دارند، پس با توجه به دلیل خرابی هزینه تعمیر آن نیز متفاوت است.

بهتر است برای اطلاع دقیق از میانگین قیمت به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کرده و پس از ثبت سفارش منتظر تماس مشاوران ما بمانید. همکاران ما تمامی اطلاعات موردنیاز شما را درباره هزینه و روند تعمیر به شما عزیزان خواهند داد. در صورت تمایل شما سفارشتان ثبت‌شده و در صورت عدم تمایل به‌صورت کاملاً رایگان لغو خواهد شد.

باکیفیت‌ترین تعمیر یخچال را با پین ورک تجربه کنید؛

با توجه به تخصصی بودن تعمیرات یخچال بهتر است تعمیر آن را به افراد آموزش‌دیده و باتجربه و نمایندگی‌های معتبر و رسمی مانند پین ورک بسپارید. زیرا پین ورک علاوه برداشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات و استفاده از بهترین قطعات شما را از مراجعه حضوری به نمایندگی‌های غیرمجاز بی‌نیاز کرده و باکیفیت خوب تعمیر خود از آسیب به دیگر اجزا و قطعات یخچال شما نیز جلوگیری می‌کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در پین ورک تماس بگیرید و ابهامات خود را برطرف کنید و از آن‌ها مشاوره بخواهید.

اگر با خواندن این مقاله هنوز هم مشکل لامپ یخچال شما برطرف نشده و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، مشاوران ما در پین ورک با توجه به دانش و تجربه‌شان می‌توانند شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند و به‌تمامی سؤالات شما پاسخ دهند.

تعمیرکاران ما در پین ورک با توجه به تجربه زیادشان و بهره‌مندی از بروزترین تجهیزات هرگونه مشکل یخچال شما از قبیل مشکل لامپ، موتور، اتصالات برقی، قفل درب یخچال و…از هر برندی مانند: ال جی، دوو، سایوان و… را با کمترین هزینه و در اسرع وقت در منزل خودتان تعمیر خواهند کرد.

برای تعمیر مشکل یخچالتان و ارتباط بیشتر با همکاران ما کافی است همین حالا به سایت و یا اپلیکیشن پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.