از ضروری‌ترین لوازم در دنیای آشپزخانه امروز می‌توان به اجاق گاز اشاره کرد. در حال حاضر انواع اجاق گاز برای مصارف گوناگون تولید می‌شود. خراب شدن اجاق گاز گاهی می‌تواند ما را با مشکلات جدی مواجه کند. مشاهده هرگونه مشکل در اجاق گاز مثل دود زدن اجاق گاز، علل مختلف و گوناگونی دارد. توجه داشته باشید به دلیل خطرناک بودن مشکل دود کردن اجاق گاز بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر اقدام کنید. در ادامه متن ذیل قصد داریم به عمده‌ترین دلایل دود زدن اجاق گاز بپردازیم. اگر نکته‌های ذیل را مطالعه کردید و ایراد دود زدن اجاق گاز شما برطرف نشد، و نیاز به یک نمایندگی معتبر تعمیر اجاق گاز داشتید، پین ورک برای تعمیر مشکل دود زدن اجاق گاز به شما عزیزان توصیه می‌کند از تعمیرکاران و تکنسین‌های تیم ما، نمایندگی معتبر تعمیرات اجاق گاز کمک بگیرید. تعمیر مشکل دود زدن اجاق گاز خود را به پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات اجاق گاز سینجر، اخوان و… بسپارید. برای برقراری ارتباط با تیم پین ورک شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل دود زدن اجاق گاز

علل مختلفی باعث دود زدن اجاق گاز می‌شوند. از اساسی‌ترین و مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر اجاق گاز در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . نو بودن اجاق گاز

اگر اجاق گاز شما نو باشد دود کردن آن اغلب موضوعی طبیعی می‌باشد. این موضوع به علت روغنی است که در تولید آن به‌کاررفته است. ولی توجه داشته باشید که همه برندها این‌گونه نمی‌باشند. پس اصولا نیازی نیست نگران شوید.

۲ . به رنگ زرد سوختن شعله اجاق گاز

اگر شعله اجاق گاز شما به رنگ زرد می‌سوزد می‌تواند از دیگر دلایل دود کردن اجاق گاز باشد. برای اینکه اجاق گاز به‌صورت صحیح بسوزد، نیاز به ترکیب شدن مقدار هوا و گاز به یک نسبت معین دارد. اگر هرکدام از هوا و گاز کم یا اضافه باشد رنگ شعله‌ها زرد می‌شوند. برای تعمیر با باز کردن صفحه روی اجاق گاز، نازل را چک کنید. اگر نیاز باشد باید نازل‌ها را عوض کنید. گاهی نیز تکان خوردن نازل از جای خود نیز باعث این امر می‌شود که باید بذای برطرف کردن مشکل آن را تنظیم کنید. بدین منظور می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید. برای اینکه خدمات ما را دریافت کنید شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کثیف بودن اجاق گاز

۳ . کثیفی اجاق گاز

یکی از عمده‌ترین دلایل دود زدن می‌تواند کثیفی اجاق گاز باشد. اگر باقی‌مانده یک سری مواد غذایی روی سر شعله‌ها بریزد و این مواد باقی بمانند و بلافاصله تمیز نشوند، در صورت سوختن دود اینجا می‌کنند. بهتر است بعد از استفاده از اجاق گاز آن را حتماً تمیز کنید. برای انجام این کار می‌توانید از مواد شوینده مخصوص اجاق گاز و یک پارچه که کمی نم‌دار است استفاده کنید.

۴ . تمیز کردن با شوینده نامناسب

همواره نسبت به انتخاب کردن مناسب شوینده برای تمیز کردن گاز خود اطمینان حاصل نمایید. مواد شوینده مرغوب خریداری کنید و حواستان به تاریخ انقضای آن باشد. استفاده بیش‌ازحد از این مواد نیز می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. چون گاهی باقی ماندن این مواد شوینده شیمیایی بر روی صفحه و یا شعله‌های گاز دود کردن اجاق گاز را به دنبال دارد.

۵ . زیادی مقدار گاز نسبت به هوا

اگر مقدار گاز نسبت به هوا بالا باشد شعله‌ها به رنگ آبی شروع به سوختن می‌کنند و باعث دود زدن اجاق گاز می‌شوند. با کم کردن فشار گاز می‌توانید این مشکل را حل کنید.

نکات بیشتر کردن عمر اجاق گاز:

  • فاصله هود تا گاز را سعی کنید بین بازه ۶۵ الی ۷۵ سانتی‌متر قرار دهید.
  • در صورت سرریز شدن مواد غذایی روی صفحه گاز و شعله‌ها سریعاً گاز را تمیز کنید و از باقی ماندن آن‌ها جلوگیری کنید.
  • از نگه‌داشتن بیشتر از ۱۰ ثانیه کلید جرقه اجاق گاز خودداری کنید.
  • از استفاده کردن فر در صورت ترک خوردن شیشه آن تا وقتی‌که آن را عوض نکردید پرهیز کنید.
  • از تمیز کردن گاز با شیلنگ آب اکیداً خودداری کنید.
  • زغال‌های مخصوص قلیان را هرگز روی شعله‌ها قرار ندهید.
  • همواره دقت داشته باشید سر شعله‌ها دقیقاً در محل قرارگیری خود به‌صورت درست قرار داشته باشند.
  • بهتر است سالی یک‌بار نسبت به سرویس کردن اجاق گاز خود توسط یک تعمیرکار اقدام کنید.

قیمت تعمیر اجاق گاز

تعرفه و قیمت تعمیر دود زدن اجاق گاز

در تعرفه و قیمت تعمیر مشکل دود زدن اجاق گاز، علل گوناگونی مثل ‌اینکه قطعه خراب‌شده چه می‌باشد و یا مشکل دقیقاً از کجا است، تأثیرگذار هستند. شما عزیزان، برای اینکه در این زمینه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر را کسب کنید، با تکنسین‌های ما در تیم پین ورک می‌توانید در ارتباط باشید تا قیمت دقیق تعمیرات موردنظرتان را به شما اعلام کنند. در این حالت بعد از موافقت طرفین، درخواست خود را می‌توانید تکمیل کنید و وارد مراحل بعدی شوید.

همان‌طور که توضیح داده شد، علل متعددی در مشکل دود زدن اجاق گاز تأثیرگذار هستند، که ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، تعمیر مشکل دود زدن اجاق گاز خود و کار نکردن آن را به افرادی که مجرب و کاربلد هستند محول کنید. بعضی‌اوقات با عوض کردن قطعه یا قطعاتی از دستگاه و حل یک سری مشکل جزئی، ایراد برطرف می‌شود و دیگر نیازی به عوض کردن خود دستگاه نیست پس بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود از یک تعمیرکار کمک گرفته و از هرگونه اقدام به دست بردن به دستگاه و تعمیر درصورتی‌که علم کافی برای آن ندارید و ممکن است باعث خسارات بیشتر شود، جلوگیری کنید.

تعمیر مشکل دود زدن اجاق گاز خود را به تعمیرکاران ماهر و باتجربه تیم پین ورک بسپارید:

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات اجاق گاز می‌باشد که دارای به‌روزترین لوازم، بهترین و کامل‌ترین تجهیزات و همچنین باتجربه‌ترین و ماهرترین متخصصین و تعمیرکاران در انواع تعمیرات اجاق گاز مانند مشکل دود زدن اجاق گاز است. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای برطرف کردن مشکل دود زدن اجاق گاز خود از تعمیرکاران نمایندگی معتبر تعمیرات اجاق گاز تیم متخصص پین ورک کمک بگیرید. پین ورک بخش تعمیر اجاق گاز در محل موردنظر را برای شما عزیزان آماده کرده است. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده تعمیرات اجاق گاز خود را در محل کار، منزل و … موردنظر خود انجام دهید، چراکه روند اجرای کار همواره توسط پشتیبانان تیم ما پیگیری می‌شود. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات و راهکارهای مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.