با پیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی تلویزیون‌های LED و LCD روانه بازار شدند و جای تلویزیون‌های CRT را گرفتند. این تلویزیون‌ها در مقایسه با گذشته کیفیت صدا و تصویر بالاتری دارند اما اگر درست از آنها استفاده و نگهداری نشود به سرعت خراب می‌شوند. اینکه شما با مشکلی همچون بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون مشکل شایعی است و لازم است راجب آن اطلاعاتی کسب کنید. پس با ما همراه باشید تا این علت‌ها را بررسی کنیم. همچنین باید بدانید تشخیص نوع خرابی بهتر است توسط یک متخصص انجام شود. اگر نیاز به تعمیرات تلویزیون دارید پین ورک بهترین تعمیرکاران تلویزیون خود اعم از؛ ال جی، سامسونگ، اسنوا و… را برای شما می‌فرستد. با ما تماس بگیرید ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

دلایل بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون

۱ . خراب‌شدن پنل تلویزیون

پنل یا صفحه نمایش اصلی‌ترین قطعه در تلویزیون محسوب می‌شود. هرگونه اختلال در پنل عملکرد تلویزیون را دچار مشکل می‌کند. بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون ارتباط مستقیمی با عملکرد پنل دارد. خرابی پنل اشکال گوناگونی دارد.

تعمیر تلویزیون در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • گاهی خطوط افقی در کنار صفحه نمایش ظاهر می‌شوند که ممکن است به دلیل مجاورت با گرما یا استفاده بیش از حد به وجود آمده باشد.
  • گاهی خطوط عمودی روی صفحه نمایش نشان می‌دهد که یا پنل ضربه خورده است یا فلت‌های انتقال دهنده تصویر معیوب شده‌اند.

تعمیر پنل تلویزیون

۲ . پنل آب خورده است

آب بزرگترین دشمن وسایل برقی است. ممکن است براثر تمیزکاری یا سهل‌انگاری آب به داخل پنل نفوذ کند و سبب خرابی و قاطی شدن و بهم ریخگی رنگ تلویزیون شود.

۳ . اختلال در Backlight

یکی دیگر از نشانه های بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون های LED و LCD زمانی است که قسمتی از تصویر تیره‌تر یا کم نورتر باشد (یا دو رنگ شدن تصاویر) یا لکه‌های سیاه و تیره روی صفحه نمایش ببینید می‌توان گفت که بک‌لایت تلویزیون شما دچار مشکل شده است. اگر تعدادی از لامپ‌های این بخش خاموش شود تصویر روشن و خاموش می‌شود یا چشمک می‌زند یا قطع شده یا تصویر را سیاه می‌بینید. در این صورت می‌توان پنل را تعویض کرد یا متخصصی ماهر تنها قطعه مورد نظر را برای شما تعویض کند.

  • البته این فرایند ممکن است کمی طولانی باشد چون باید دید موجودی قطعه در بازار چگونه است.اگر یک سمت تلویزیون شما سیاه شده است این ایراد حتماً به اجزای اصلی تلویزیون ارتباط دارد. خرابی پنل، سوختگی پیکسل یا خراب شدن بک‌لایت از احتمالات اصلی است. اگر تصاویر درست هستند اما رنگ آن ها به شکل واقعی نیست و یک رنگ غیرعادی اضافی در تصویر مشاهده کردید پس ابتدایی‌ترین لایه یعنی liquid آسیب دیده است و باید پنل را تعویض کنید.
  • به طور کلی برای محافظت بیشتر از بک‌لایت هرچند ساعت یکبار یا زمانی که تلویزیون مدتی بطور مداوم روشن بوده است نیم ساعت آن را خاموش کرده و به آن استراحت دهید.

۴ . سوختگی پیکسل‌های تلویزیون

کوچکترین واحد تولیدکننده تصویر در تلویزیون پیکسل نامیده می‌شود. در واقع صحنه ها از تجمع پیکسل ها در کنار هم ایجاد می‌شوند. هر پیکسل در تلویزیون برای نمایش تصویر به سه رنگ قرمز،سبز وآبی درمی‌آید که ترانزیستورها این پیکسل‌ها را کنترل می‌کنند.

  • اگر پنل مشکلی داشته باشد پیکسل‌ها خاموش می‌وند یا می‌سوزند. سوختگی پیکسل سبب سیاه دیده شدن تصاویر می‌شود (که البته در تلویزیون‌های جدید این مشکل کمتر به چشم می‌خورد).
  • ریشه یابی مشکل بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون نیازمند تخصص،مهارت و تجربه بالاست. توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی خودتان دست بکار نشوید. چراکه ممکن است هزینه‌های زیادی برای شما ایجاد کند. تعمیرکاران تخصصی پین ورک آماده خدمت رسانی برای تعمیر تلویزیون شما هستند. برای دریافت مشاوره و خدمات با شماره زیر تماس بگیرید ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

سبز شدن رنگ تلویزیون

علت قرمز شدن رنگ تلویزیون و راه‌کار آن

گاهی ترانزیستورها برقی دریافت نمی‌کنند و به نور اجازه می‌دهند از لایه RGB عبور کند و پیکسل به رنگ همیشگی خود یعنی قرمز درمی‌آید.

  • برای رفع این مشکل یک دستمال تمیز را با اندکی آب داغ مرطوب کنید و قبل از اینکه گرمای آن از دست برود به کیسه پلاستیکی نازک منتقل کنید و آن را روی قسمت‌های قرمز قرار دهید. گرما سبب می‌شود مایع کریستال در تمامی نقاط به خوبی حرکت کند. توجه داشته باشید، این کار نیازمند دانش فنی است.

علت سبز شدن تصویر تلویزیون چیست؟

اگر پنل بر اثر سهل‌انگاری،بازی و شیطنت‌های کودکانه،پرتاب جسم و جابه جایی نادرست ضربه بخورد ، در اثر این ضربه ترکیب رنگی درست انجام نمی‌شود و با مشکل سبز شدن رنگ و بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون برخورد می‌کنیم. پخش‌شدن رنگ در صفحه به رنگین‌کمانی شدن نیز معروف است.همچنین با نزدیک بودن آهنربا (در وسایلی چون بلندگوهای بلند یا اسپیکرها و..) به تلویزیون میدان مغناطیسی موجود در تلویزیون بهم می‌خورد و موجب بروز این مشکل می‌شود.

دو تصویر شدن تلویزیون

این مشکل ارتباطی با تلویزیون ندارد و به برد تیکان T CUN مربوط است.

یکنواختی رنگ مشکی

گاهی اوقات زمانی که تصاویر تیره و سیاه در تصویر وجود داشته باشد ممکن است روشنتر یا خاکستری به نظر برسند. در واقع یکنواختی رنگ سیاه Black uniformity از ویژگی‌های تلویزیون ها است که مربوط به نمایش جامد رنگ سیاه در سراسر صفحه نمایش می‌باشد.

  • ممکن است تلویزیون شما توانایی نمایش غنی رنگ سیاه را در سراسر صفحه خود کمتر داشته باشد و سیاه را به رنگ خاکستری ببینید. (یعنی غلظت مشکی ازبین رفته و به خاکستری متمایل می‌شود) جالب است بدانید نمایشگرهای اولد سه برابر یکنواختی مشکی بهتری از استاندارد تعیین شده دارند. این یکنواختی زمانی که شما در فضای تاریکی هستید بیشتر خود را نشان می‌دهد. مشکل چراغ‌قوه ای و درز نور ال ای دی نیز سبب ایجاد قسمت‌های تیره روشن می‌شود که این دو مشکل با انتشار نادرست نور پس زمینه ایجاد می‌شوند.

قرمز شدن تصویر تلویزیون

چند راه‌حل ابتدایی برای برطرف کردن مشکل بهم‌ریختگی رنگ تلویزیون

سیگنال‌های ویدئویی به دو جنبه مختلف دسته بندی می‌شوند:

اطلاعات مربوط به درخشندگی و اطلاعات مربوی به رنگ تصویر. اگر مشکل در رنگ تصویر باشد با چند گام ساده می‌توانید مشکل را برطرف کنید

  • ابتدا سیم برق تلویزیون را از پریز فعلی جدا و به یک پریز دیگر بزنید. یا از محافظ برای ازبین بردن تداخلات الکتریکی استفاده کنید.
  • وسایل الکترونیکی دیگر را از نزدیک تلویزیون دور کنید.
  • اتصال کابل بین تلویزیون و جعبه کابل را چک کنید و مطمئن شوید کابل‌ها در جای صحیح خود هستند. در تلویزیون‌های با کیفیت بالا از کابل HDMI استفاده کنید و از کابل RCA استفاده نکنید.
    از حالت طبیعی و نرمال برای تنظیم صفحه نمایش تلویزیون خود استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید تلویزیون به حالت تنظیمات پیش‌فرض کارخانه برگردد زمانی که تلویزیون روشن است فلش بالا روی کنترل را نگه دارید و سپس دکمه پاور را فشار دهید و رها کنید.اکنون تلویزیون شما به حالت تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازنشانی می‌شود.
  • گاهی نیز آنتن تنظیم نیست و امکان دریافت شبکه‌های تلویزیونی به طور واضح وجود ندارد.

اگر تا به اینجا نتوانستید مشکل بهم ‌ریختگی رنگ تلویزیون خود را بر طرف کنید تیم پین ورک به شما کمک می‌کند. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون ال جی،سامسونگ،سونی و…آماده ارسال نزدیکترین تعمیرکار تلویزیون به محل شماست. برای دریافت انواع مشاوره و خدمات تخصصی تیم ما کافیست با ما تماس بگیرید ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.