از ضروری‌ترین لوازم در دنیای خانه‌های امروز می‌توان به تلویزیون اشاره کرد. خراب شدن تلویزیون گاهی می‌تواند ما را با مشکلاتی مواجه کند. مشاهده هرگونه مشکل در تلویزیون مثل اینکه تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد، علل مختلف و گوناگونی دارد. گاهی وقتی ما در حال تماشای فیلم یا برنامه‌ای در تلویزیون هستیم تصویر آن می‌رود. اما ایراد تصویر نداشتن، در تلویزیون‌ هایی با برندهای گوناگون به‌صورت مختلفی بروز پیدا می‌کنند. در ادامه متن ذیل قصد داریم به عمده‌ترین دلایل عدم نشان دادن کامل تصویر تلویزیون و یا قطع و وصلی آن بپردازیم. اگر نکته‌های ذیل را مطالعه کردید و مشکل برطرف نشد، و نیاز به یک نمایندگی معتبر تعمیر تلویزیون داشتید، پین ورک آماده خدمت رسانی به شماست. تعمیر تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی خود را به پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون اعم از  ال جی، سامسونگ، ایکس ویژن و… بسپارید. برای برقراری ارتباط با تیم پین ورک شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

چرا تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد ؟

علل مختلفی باعث عدم نشان دادن تصویر تلویزیون می‌شوند. از اساسی‌ترین و مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر تلویزیون در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

تعمیر بک لایت تلویزیون

۱ . بک لایت تلویزیون

در بعضی از تلویزیون‌ها ممکن است چشمک زدن چراغ پاور را مشاهده کنید، در بعضی دیگر ممکن است تصویر را نصفه ببینید. گاهی نیز شما دکمه روشن شدن تلویزیون را می‌زنید اما فقط لوگوی برند تلویزیون نمایان می‌شود و بعد دیگر چیزی نشان نمی‌دهد و یا حتی تصویر دارای قطع و وصلی است.

تمامی موارد مذکور به نوعی نشان ندادن تصویر تلویزیون بیان می‌کنند. خرابی یا ایراد داشتن بک لایت در بروز این مشکلات بسیار تأثیرگذار است.

  • تلویزیون‌هایی که دارای ال ای دی هستند نور بک لایت در قسمت پشتی صفحه‌نمایش با لامپ‌های ال ای دی ایجاد می‌شود و بدین‌صورت در صفحه نمایش سیگنال تصویر دیده می‌شود.
  • اگر نور پس زمینه از بین برود می‌تواند باعث قطع شدن تصویر شود. در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا با در حالت روشن قرار دادن تلویزیون اتاق را به‌صورت خاموش قرار دهید. حال از زوایای گوناگون چراغ‌قوه را به صفحه نمایش دستگاه بتابانید. اگر نور پس زمینه از بین رفته باشد شما در این حالت بعضی از قسمت‌های تصاویر صفحه نمایش را می‌بینید.
  • اگر ولتاژ خروجی برد پاور با ال ای دی‌ها هماهنگ نباشد، بک لایت ها دچار ضعف می‌باشند. یکی از علت‌های قطعی تصویر صفحه نمایش می‌تواند قطع شدن برد پاور تلویزیون به دلیل نوسانات برق باشد.
  • بعضی‌اوقات نیز منبع تغذیه مشکل دارد و باعث سستی اتصالات شده و تصویر را نشان نمی‌دهد. اگر بک لایت خراب‌شده باشد احتمالاً شما تصویر را به رنگ خاکستری می‌بینید. می‌توانید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. حتماً برای تعمیر و یا تعویض بک لایت از یک متخصص کمک بگیرید. شما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ جهت ارتباط با تکنسین‌های پین ورک تماس بگیرید.

۲ . برد پاور تلویزیون

تقسیم کردن جریان الکتریکی برق در قطعه‌های سازنده تلویزیون به‌وسیله برد پاور انجام می‌گیرد که باعث تأمین شدن انرژی موردنیاز این قطعه‌ها در انجام کار می‌شود. پس ممکن است خرابی برد در بعضی از قطعه‌هایی ضعیف شده و یا خراب باشد و این قطعه‌ها به تصاویر پس زمینه ربط داشته باشند و با مشکل  تلویزیون بدون تصویر ولی با صدا روبرو شوید . اغلب اگر برد خراب‌شده باشد تصویر صفحه نمایش یا خیلی تیره است و یا کلاً قطع است.

۳ . مین برد تلویزیون

مین برد با تصویر و قطعه‌هایی که در نمایش دادن تصویر مؤثر هستند، در ارتباط است. پس اگر قطعه مذکور ایرادی داشته باشد ممکن است سبب قطع و وصلی تصویر شود. گاهی نیز مشاهده شده به‌طور اتوماتیک وار تلویزیون روشن و خاموش شده است.

۴ . پنل تلویزیون

قطع شدن اتصالات پنل و ضعیفی آن نیز از علل مؤثر در نشان دادن صفحه نمایش می‌باشند. این حالت زمانی اتفاق میافتد که مایعاتی روی تلویزیون ریخته شده باشد، ضربه خورده و زیادتر از حد عادی کارکرده باشد. برای پی بردن به خرابی پنل تلویزیون بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

نکات افزایش طول عمر بک لایت ها:

  • میزان روشنایی تلویزیون را همواره روی ۷۰ الی ۸۰ بگذارید.
  • سعی کنید تنظیمات میزان روشنایی را بر روی هر خروجی تصویر HDMI نیز اعمال کنید.
  • از روشن گذاشتن تلویزیون در مدت زمان طولانی خودداری کنید.

تعمیر پنل تلویزیون

تعرفه و قیمت تعمیر عدم نشان دادن تصویر تلویزیون و یا قطع و وصلی آن

در تعرفه و قیمت تعمیر مشکل اینکه تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد، علل گوناگونی مثل اینکه قطعه خراب‌شده چه می‌باشد و یا مشکل دقیقاً از کجا است، تأثیرگذار هستند. شما عزیزان، برای اینکه در این زمینه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر را کسب کنید، با تکنسین‌های ما در تیم پین ورک می‌توانید در ارتباط باشید تا قیمت دقیق تعمیرات موردنظرتان را به شما اعلام کنند. در این حالت بعد از موافقت طرفین، درخواست خود را می‌توانید تکمیل کنید و وارد مراحل بعدی شوید.

همان‌طور که توضیح داده شد، علل متعددی در مشکل اینکه تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد تأثیرگذار هستند، که ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، تعمیر مشکل عدم نشان دادن تصویر تلویزیون خود را به افرادی که مجرب و کاربلد هستند محول کنید. بعضی‌اوقات با عوض کردن قطعه یا قطعاتی از دستگاه و حل یک سری مشکل جزئی، ایراد برطرف می‌شود و دیگر نیازی به عوض کردن خود دستگاه نیست پس بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود از یک تعمیرکار کمک گرفته و از هرگونه اقدام به دست بردن به دستگاه و تعمیر درصورتی‌که علم کافی برای آن ندارید و ممکن است باعث خسارات بیشتر شود، جلوگیری کنید.

تعمیر مشکل عدم نشان دادن تصویر تلویزیون خود را به تعمیرکاران ماهر و باتجربه تیم پین ورک بسپارید:

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات تلویزیون می‌باشد که دارای به‌روزترین لوازم، بهترین و کامل‌ترین تجهیزات و همچنین باتجربه‌ترین و ماهرترین متخصصین و تعمیرکاران در انواع تعمیرات تلویزیون مانند مشکل عدم نشان دادن تصویر تلویزیون است. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای برطرف کردن مشکل اینکه تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد از تعمیرکاران نمایندگی معتبر تعمیرات تلویزیون تیم متخصص پین ورک کمک بگیرید.

پین ورک بخش تعمیر تلویزیون در محل موردنظر را برای شما عزیزان آماده کرده است. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده تعمیرات تلویزیون خود را در محل کار، منزل و … موردنظر خود انجام دهید، چراکه روند کار همواره توسط پشتیبانان تیم ما پیگیری می‌شود. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات و راهکارهای مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.