خراب شدن جاروبرقی گاهی می‌تواند ما را با مشکلات جدی مواجه کند. مشاهده هرگونه مشکل در جاروبرقی مثل روشن نشدن جاروبرقی و کار نکردن آن، علل مختلف و گوناگونی دارد. در ادامه مطلب قصد داریم به عمده‌ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی بپردازیم. اگر نکته‌های ذیل را مطالعه کردید و ایراد روشن نشدن جاروبرقی شما برطرف نشد، و نیاز به یک نمایندگی معتبر تعمیر جاروبرقی داشتید؛ پین ورک مرکز تخصصی تعمیرات جاروبرقی  ال جی، بوش، پاناسونیک و… آماده خدمت رسانی به شماست. برای برقراری ارتباط با تیم پین ورک شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل روشن نشدن جاروبرقی

علل مختلفی باعث خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن جاروبرقی می‌شوند. از اساسی‌ترین و مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر جاروبرقی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . وجود قطعی در قسمت سیم رابط جاروبرقی

ممکن است سیم جاروبرقی، دوشاخه برق، طول خود سیم و یا بخشی که به سیم جمع کن وصل می‌شود دارای قطعی باشد. باید با استفاده از وسیله‌ای به نام ولت متر، وجود قطعی در سیم را چک کنید و از رسیدن درست جریان برق به قسمت موتور جاروبرقی مطمئن شوید.

  • بدین منظور با متصل کردن سیم‌های رابط به هم می‌توانید با اهم متر درست بودن یا نبودن سیم رابط را چک کنید. برای بررسی وجود قطعی در قسمت سیم رابط راه دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید با باز کردن درب جاروبرقی خود، (با نهایت دقت) سیم دستگاه را به دوشاخه برق وصل کنید و وجود یا عدم وجود قطعی را در دستگاه بررسی کنید.
  • نحوه تنظیم کردن اهم متر بدین‌صورت است که باید آن را روی R*1 قرار دهید. با شروع به حرکت کردن عقربه شما می‌توانید متوجه شوید که سیم مشکلی ندارد، اما اگر عقربه نچرخید سیم خراب بوده و برای تعمیر باید آن را عوض کنید. برای تعویض قطعه گفته‌شده می‌توانید از تکنسین‌های ماهر و مجرب تیم پین ورک کمک بگیرید.

خرابی سیم جاروبرقی

۲ . رله جاروبرقی

در جاروبرقی‌های که رله دارند تنها زمانی جاروبرقی روشن می‌شود که رله باز نباشد و کلید قدرت آن وصل شود. پس هرگونه مشکل یا ایراد در متصل شدن کلید قدرت و یا چسبیدن رله می‌تواند از روشن شدن جاروبرقی جلوگیری کند.

  • ابتدا برای بررسی اینکه مشکل از رله می‌باشد یا خیر، به‌وسیله اهم متر سیم‌های جاروبرقی که به قسمت کلید دسته جارو وصل شده‌اند را تست کنید. در صورت سالم بودن کلید حال باید نسبت به بررسی کردن خود رله اقدام کنید. برای انجام این تست جاروبرقی خود را به دوشاخه برق متصل کنید و دسته عایق کلید رله را با کمک گرفتن از یک پیچ‌گوشتی سفت کنید.
  • درصورتی‌که اتصالات رله به کلید قدرت و یا ساختمان داخلی آن مشکل داشته باشند و ایراد اصلی از رله باشد، جاروبرقی شما روشن می‌شود. باید آن را تعمیر کنید. اما اگر روشن نشد رله هیچ مشکلی ندارد.

۳ . سیم جمع کن جاروبرقی

گاهی اوقات خراب بودن سیم جمع کم باعث روشن نشدن جاوبرقی می شود. شاخک‌های آن که محل اتصال آن‌ها به حلقه‌های گردان قرقره است (یکی نول و یکی دیگر فاز می‌باشد) احتمال دارد قطعی داشته باشند. در صورت وجود قطعی شما می‌توانید با دوباره آماده کردن سر سیم این مشکل را حل کنید.

  • برای این کار با کمی خم کردن، قرار دادن قرقره روی آن را به حالتی انجام دهید که با فشار وارده قرقره، سیم‌ها به پایین حرکت کنند و باعث اتصال برق شود. ایجاد شدن ارتباط برق با قسمت موتور به دلیل حالت فنری بودن شاخک‌ها می‌باشد. اگر برای انجام موارد فوق به یک تعمیرکار نیاز داشتید، برای ارتباط با تعمیرکاران تیم پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

۴ . کلید استارت جاروبرقی

شکستن و خراب شدن کلید استارت براثر فشارهای زیاد وارده و یا گردوخاک‌های موجود در جاروبرقی باعث درست ارسال نشدن دستور روشن شدن جاروبرقی و درنتیجه روشن نشدن و کار نکردن آن می‌شود.

  • کلید استارت را می‌توانید ازنظر خرابی به‌وسیله یک اهم متر تست کنید. اگر در حالت روشن عقربه اهم متر بر روی صفر قرار داشت کلید ایرادی ندارد (توجه داشته باشید که زمانی که خاموش است نیز باید روی بی‌نهایت قرار داشته باشد.). اگر موارد فوق درمورد کلید جاروبرقی شما صادق نبود، احتمالاً باید کلید استارت را برای تعمیر عوض کنید.

۵ . موتور جاروبرقی

سعی کنید بررسی موتور را برای آخرین مرحله بگذارید (زمانی که تمامی موارد سالم بودند). سوختن موتور می‌تواند مانع روشن شدن جاروبرقی شود. حال برای اینکه تشخیص دهید موتور سوخته است یا نه می‌توانید با متصل کردن مستقیم موتور به برق از آن اطمینان حاصل کنید. در صورت روشن نشدن، اگر هر یک از قطب ها و آرمیپر ایرادی نداشته باشند، احتمالاً موتور سوخته است. توجه داشته باشید که نخست به‌طورمعمول موتور نیم‌سوز شده و بعد به‌طور کامل می‌سوزد. اگر وقتی با جاروبرقی در حال کار هستید و بوی سوختگی از آن حس می‌کنید باید به این موضوع شک کنید.

خرابی موتور جاروبرقی

۶ . پریز برق

گاهی ممکن است مشکل روشن نشدن جاروبرقی از پریز برق باشد. برای بررسی قطعی پریز و یا عدم وجود برق در آن می‌توانید از ولت متر و یا فازمتر استفاده کنید. محدوده ولت متر را ۲۵۰ تنظیم کنید و سپس به‌اندازه گیری برق بپردازید.

  • گاهی نیز کمبود برق در پریز می‌تواند باعث عدم روشن شدن جاروبرقی شود. بعضی جاروبرقی‌ها سنسوری دارند که اگر کم بودن برق و یا نوسان را تشخیص دهند برای اینکه از موتور محافظت کنند مانع از روشن شدن جاروبرقی می‌شوند.

۷ . مدار سری موتور جاروبرقی

نوع موتور جاروبرقی، مدار سری می‌باشد. یعنی وجود مشکل در یکی از اجزای سازنده سبب کار نکردن بقیه اجزا می‌شود. بهتر است با یک اهم متر تمام سری‌ها را ارتباطشان را بررسی کنید. در صورت مشاهده ایراد و یا مشکل در یکی از اجزای سازنده باید مشکل را برطرف کنید.

۸ . فیلتر جاروبرقی

فیلتر وظیفه هوا رسانی به موتور جاروبرقی را بر عهده دارد. اگر هوا رسانی در صورت کثیفی فیلتر درست انجام نشود موتور داغ کرده و سیستم ایمنی جاروبرقی فعال‌شده و باعث خاموش شدن ناگهانی و یک‌باره آن می‌شود. همیشه از تمیز بودن جاروبرقی اطمینان حاصل کنید.

۹ . کیسه جاروبرقی

اگر کیسه جاروبرقی شما پر باشد، سیستم ایمنی فعال‌شده و برای اینکه به موتور آسیب نرسد باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و از کار افتادن آن می‌شود. در این صورت جاروبرقی حالت خفگی پیدا کرده و داغ می‌کند. این حالت زمانی که لوله نیز وسیله‌ای در آن گیر کرده و گرفته‌شده باشد نیز رخ می‌دهد.

۱۰ . ترموستات جاروبرقی

زمانی که موتور جاروبرقی داغ شود ترموستات به‌صورت خودکار باعث خاموش شدن جاروبرقی می‌شود (ترموستات در اکثر جاروبرقی‌ها وجود دارد). ولی اگر ترموستات ضعیف شود هر بار که موتور داغ شود سبب خاموش شدن جاروبرقی می‌شود. توجه داشته باشید که این داغ شدن موتور باید با کار کردن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دستگاه اتفاق بیفتد. در غیر این صورت ترموستات خراب و یا ضعیف شده و باید بررسی شود.

راه‌های افزایش عمر و کارایی جاروبرقی

  • از تا انتها کشیدن سیم جمع کن جاروبرقی سعی کنید همواره پرهیز کنید.
  • همواره از پر نبودن پاکت جاروبرقی و تمیزی فیلترها مطمئن شوید.
  • اگر حس کردید هنگام استفاده صدای جاروبرقی تغییر می‌کند در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.
  • در صورت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاکت، پلاتین‌های سیم جمع کن، سیم رابط جریان برق، ترموستات و زغال را بررسی کنید.
  • سالی یک‌بار حتماً قطعات موتور جاروبرقی را چک کنید.

تعمیر جاروبرقی

تعرفه و قیمت تعمیر روشن نشدن جاروبرقی

در تعرفه و قیمت تعمیر مشکل روشن نشدن جاروبرقی، علل گوناگونی مثل‌اینکه قطعه خراب‌شده چه می‌باشد و یا مشکل دقیقاً از کجا است، تأثیرگذار هستند. شما عزیزان، برای اینکه در این زمینه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر را کسب کنید، با تکنسین‌های ما در تیم پین ورک می‌توانید در ارتباط باشید تا قیمت دقیق تعمیرات موردنظرتان را به شما اعلام کنند. در این حالت بعد از موافقت طرفین، درخواست خود را می‌توانید تکمیل کنید و وارد مراحل بعدی شوید.

همان‌طور که توضیح داده شد، علل متعددی در مشکل روشن نشدن جاروبرقی تأثیرگذار هستند، که ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی خود و کار نکردن آن را به افرادی که مجرب و کاربلد هستند محول کنید. بعضی‌اوقات با عوض کردن قطعه یا قطعاتی از دستگاه و حل یک سری مشکل جزئی، ایراد برطرف می‌شود و دیگر نیازی به عوض کردن خود دستگاه نیست پس بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود از یک تعمیرکار کمک گرفته و از هرگونه اقدام به دست بردن به دستگاه و تعمیر درصورتی‌که علم کافی برای آن ندارید و ممکن است باعث خسارات بیشتر شود، جلوگیری کنید.

تعمیر مشکل روشن نشدن جاروبرقی خود را به تعمیرکاران ماهر و باتجربه تیم پین ورک بسپارید:

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات جاروبرقی می‌باشد که دارای به‌روزترین لوازم، بهترین و کامل‌ترین تجهیزات و همچنین باتجربه‌ترین و ماهرترین متخصصین و تعمیرکاران در انواع تعمیرات جاروبرقی مانند مشکل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و روشن نشدن آن است. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن جاروبرقی خود از تعمیرکاران نمایندگی معتبر تعمیرات جاروبرقی تیم متخصص پین ورک کمک بگیرید. پین ورک بخش تعمیر جاروبرقی در محل موردنظر را برای شما عزیزان آماده کرده است. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده تعمیرات جاروبرقی خود را در محل کار، منزل و … موردنظر خود انجام دهید، چراکه روند اجرای کار همواره توسط پشتیبانان تیم ما پیگیری می‌شود. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات و راهکارهای مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.