روشن نشدن و کار نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند سبب جمع شدن لباس‌های کثیف و حتی گاهی مختل شدن بعضی کارهای روزانه شود. اگر شاهد ایرادی در ماشین لباسشویی خود مانند روشن نشدن آن بودید، دلایل گوناگونی در این مشکل مؤثر هستند که سعی داریم در ادامه این مقاله به آن‌ها بپردازیم. اگر نکات زیر را خواندید و مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی شما بازهم حل نشد، و به نمایندگی معتبر تعمیر ماشین لباسشویی نیاز پیدا کردید، ما برای تعمیر مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی خود پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی پین ورک کمک بگیرید. تعمیر مشکل کار نکردن ماشین لباسشویی خود را به پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین‌های لباسشویی ال جی، بوش، جنرال الکتریک، سامسونگ، امرسان، پاکشوما، دوو، اسنوا، آاگ و… بسپارید. برای ارتباط و تماس با تیم پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی

دلایل و عوامل گوناگونی می‌توانند سبب ازکارافتادن لباسشویی و روشن نشدن آن شوند. مهم‌ترین دلایل عبارت‌اند از:

تعمیر ماشین لباسشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . کابل رابط ماشین لباسشویی

همواره توجه داشته باشید در قسمتی از کابل ماشین لباسشویی شما، قسمتی از سیم، آب‌شده، پاره و یا پوسیده نشده باشد. حتماً ابتدا از این موضوع اطمینان حاصل کنید. گاهی ممکن است دوشاخه شما قطعی داشته بوده، خراب و یا ایرادی داشته باشد. شما می‌توانید برای بررسی قطعی یا عدم قطعی سیم از یک مولتی متر استفاده کنید. برای تشخیص باید آن را در حالت بوق بگذارید. اگر مشاهده کردید که سیم قطعی دارد باید آن را عوض کنید.

کار نکردن ماشین لباسشویی

۲ . برق ماشین لباسشویی

وجود مشکل در تغذیه دستگاه و نرسیدن برق به آن می‌تواند از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی و روشن نشدن آن باشد. این موضوع زمانی اتفاق میافتد که شما دکمه استارت را می‌زنید اما دستگاه روشن نمی‌شود. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید می‌توانید از یک مولتی متر یا فازمتر استفاده کنید. استفاده از این دو وسیله به این‌گونه است که اول باید از وجود داشتن برق به کمک فازمتر در پریز برق منزل خود اطمینان حاصل کرده، سپس با مولتی متر ولتاژ ورودی برق دستگاه را چک کنید. جریان لازم برای روشن شدن دستگاه ۱۵ آمپر و ولتاژ باید بین بازه ۲۰۵ الی ۲۳۰ ولت باشد. آن‌ها را بررسی کنید.

۳ . فیوز ماشین لباسشویی

خراب بودن فیوز می‌تواند از عواملی باشد که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شود. اصولاً این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که فشار زیاد به دستگاه وارد شود و یا نوسانات برق اتفاق بیافتد و باعث سوختن فیوز شود. برای بررسی کردن فیوز باید از یک مولتی متر استفاده کنید. همچنین روشن شدن چراغ‌های دستگاهتان می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که فیوز خراب نیست. در صورت خرابی، برای حل این مشکل باید فیوز را عوض کنید. برای تعویض قطعه مذکور می‌توانید از تعمیرکاران تیم پین ورک کمک بگیرید.

۴ . ولوم تایمر ماشین لباسشویی

سوییچ استارت در یک سری از مدل‌ها، قسمتی از تایمر ماشین لباسشویی می‌باشد و راه‌اندازی نیز با این بخش صورت می‌گیرد. وجود مشکل در ولوم تایمر می‌تواند باعث روشن نشدن لباسشویی شود. گاهی نیز استفاده کردن از آن در طی گذر زمان سبب می‌شود ولوم روی شفت هرز بشود. در این صورت با تعویض ولوم تایمر مشکل شما حل می‌شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی

۵ . صفحه نمایش ماشین لباسشویی

بر روی بعضی دستگاه‌ها صفحه کلید و بعضی دیگر صفحه نمایش لمسی قرار دارد. اگر دستگاه شما صفحه کلید دارد می‌توانید با فشردن آن‌ها کلیدهای خراب را تشخیص دهید. در صورت خرابی برای حل مشکل باید صفحه کلید خود را عوض کنید. توجه داشته باشید که ممکن است هیچ‌یک از دکمه‌ها کار نکنند، این حالت معمولاً در شرایطی اتفاق میافتد که برق ورودی ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد. اما کار نکردن صفحه نمایش لمسی معمولاً مشکل از جریان برق می‌باشد اما برای اطمینان ابتدا جریان برق را بررسی کنید اگر مشکلی نبود و مشکل تنها کار نکردن بخشی از صفحه نمایش بود، باید آن را عوض کنید. شما عزیزان می‌توانید برای تعویض قطعات مذکور از تعمیرکاران تیم پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۶ . موتور ماشین لباسشویی

وظیفه موتور در ماشین لباسشویی این است که دیگ شستشو را بچرخاند. گاهی ممکن است شما لباسشویی را روشن کنید اما موتور شما نچرخد. اگر موتور نچرخید و صدایی خفه مانند از آن به گوشتان رسید برای اینکه از رسیدن آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری کنید باید سریعاً لباسشویی را خاموش کنید. گاهی نیز ممکن است اگر موتور شما خیلی گرم شده دستگاه خاموش شود. توجه داشته باشید که موتور به دلیل پیچیدگی و حساسیتی که دارد بهتر است تعمیر و یا تعویض آن را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید. بدین منظور می‌توانید از متخصصین پین ورک کمک بگیرید.

۷ . برد کنترل اصلی ماشین لباسشویی

مغز ماشین لباسشویی را می‌توان برد کنترل اصلی دستگاه دانست. وظیفه کنترل کردن قفل درب، شیر پرکن، پمپ، بخش تخلیه، حتی موتور و … بر عهده برد می‌باشد. اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود می‌تواند مشکل از نرسیدن جریان برق توسط برد به بخش‌های گوناگون لباسشویی باشد. برای اینکه برد دستگاه خود را ازلحاظ خرابی بررسی کنید حتماً سعی کنید از یک متخصص کمک بگیرید.

خرابی درب ماشین لباسشویی

۸ . سوییچ درب ماشین لباسشویی

اگر دستگاه تشخیص دهد درب باز است هرگز روشن نمی‌شود. پس اگر سوییچ درب خراب باشد دستگاه اشتباه این تشخیص را می‌دهد و موتور به کار نمی‌افتد. سوییچ درب باید فعال شود تا لباسشویی شروع به کار کند. برای تشخیص اینکه سوییچ درب خراب است یا نه می‌توانید ابتدا دربی که روی سوییچ قرار دارد را برداشته و نسبت به بررسی زبانهٔ داخلش اقدام کنید. اگر در صورت فشردن و سپس رها کردن زبانه صدایی از آن به گوشتان نرسید، قطعه مذکور خراب می‌باشد. در صورت خرابی سوییچ درب باید آن را عوض کنید.

۹ . توازن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

اگر توازن بار در لباسشویی وجود نداشته باشد، باعث فعال شدن سوییچ عدم تعادل می‌شود و درنتیجه دستگاه روشن نمی‌شود. همواره سعی کنید یکنواخت لباس‌های خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

تعرفه و قیمت تعمیرات روشن نشدن ماشین لباسشویی

تعرفه تعمیر مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی به عوامل و دلایل گوناگونی اعم از نوع خرابی و قطعه یا قطعات معیوب بستگی دارد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر شما عزیزان می‌توانید با تکنسین‌های ما در تیم پین ورک تماس حاصل کنید تا همکاران ما قیمت دقیق تعمیرات مربوطه را به شما اعلام کنند. در این حالت پس از موافقت طرفین می‌توانید درخواست خود را تکمیل کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی

همان‌طور که خواندید، دلایل متعددی می‌توانند سبب روشن نشدن ماشین لباسشویی شوند، که پیشنهاد ما این است که تعمیر مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی خود و کار نکردن آن را به افراد کاربلد بسپارید. گاهی نیز در صورت نیاز قطعه یا قطعات معیوب برای حل مشکل باید تعویض شوند. اگر دانش و اطلاعات کافی برای تعمیر ندارید، از دست بردن و یا حتی عقب انداختن زمان تعمیر پرهیز کنید که می‌تواند موجب آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شما و بعضاً وارد شدن خسارت‌های جدی‌تر به آن شده و پرداخت هزینه بیشتری را در پی داشته باشد.

تعمیر مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی خود را به تیم متخصص و مجرب پین ورک بسپارید:

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی می‌باشد که دارای بهترین، مجهزترین و به‌روزترین تجهیزات و لوازم و نیز حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین متخصصین و تعمیرکاران در انواع تعمیرات اعم از مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای حل مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی خود از تعمیرکاران نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی تیم متخصص پین ورک کمک بگیرید. پین ورک بخش تعمیر ماشین لباسشویی در محل موردنظر را برای شما عزیزان مهیا کرده است. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید تعمیرات ماشین لباسشویی خود را در محل یا منزل خود با اطمینان خاطر و به‌راحتی انجام دهید. به دلیل پیگیری پشتیبانان ما در تیم پین ورک خیالتان از اجرای کار راحت باشد. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات و راهکارهای مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.