گذاشتن این چیزها در ماکروفر ممنوع!!! اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که از ماکروفر بیشتر از گاز استفاده می کنید باید بدانید که استفاده از برخی غذاها در ماکروفر ممکن است بسیار مشکل ساز یا خطر آفرین باشد! بیایید با هم غذاهایی که نباید در ماکروفر گرم شوند را مرور کنیم.

تخم مرغ

اگر قصد دارید در ماکروفر تخم مرغ عسلی یا سفت درست کنید سخت در اشتباه هستید. گرمای زیاد داخل ماکروفر باعث بالا رفتن دمای بخار داخل تخم‌مرغ و در نتیجه افزایش فشار آن می‌شود که این حجم از فشار برای پوسته ی تخم مرغ غیر قابل تحمل است. در نتیجه تخم‌مرغ داخل ماکروفر می‌ترکد و شما مجبور می‌شوید ساعت ها دستمال به دست مشغول تمیز کردن ماکروفر باشید. البته راه های سریع تری برای تمیز کردن ماکروفر هم وجود دارد.

تعمیر و عیب یابی ماکروفر

بهترین متخصص با کمترین قیمت

گوشت

گوشت‌ یخ‌ زده درماکروفربه سختی یخ‌ زدایی می‌شود. به همین خاطر لبه‌های نازک و بیرونی گوشت شروع به پختن می‌کند در حالیکه قسمت‌های ضخیم تر و داخلی آن یخ‌ زده می‌ماند. اگر ماکروفر شما قابلیت گردش نداشته باشد، گرما به طور مساوی همه جای مواد غذایی تقسیم نشده و زمینه ای برای رشد باکتری ها خواهد بود. برخی از محققان معتقدند بهترین راه یخ‌ زدایی گوشت قرمز گذاشتن آن از یک شب قبل درون یخچال است.

شیر

به دلیل سرعت بالای ماکروفر در گرم کردن مواد، گذاشتن شیر در ماکروفر، حتی در زمان کم، باعث سر رفتن شیر در ماکروفر می شود. گرم کردن شیر دوشیده شده‌ی مادر هم در ماکروفر اشتباه است. زیرا شیر به طور یکنواختی گرم نمی شود و قست هایی که خیلی داغ شده باشند، در نوزادان ایجاد سوختگیمی کند. به علاوه در این روش گرم کردن شیر مادر برخی از پروتئین‌ های آن که برای تقویت دستگاه ایمنی نوزاد ضروری است از بین می رود. برای گرم کردن شیر نوزاد یک فنجان آب داغ کنید و شیشه را داخل آنبگذارید تا کاملا یکنواخت گرم شود.

غذا های در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف

متاسفانه خیلی از ما، با وجود ایکه بار ها شنیده ایم ظروف پلاستیکی را نباید در ماکروفر گذاشت، اما باز هم این کار را انجام می دهیم! جالب است بدانید که اکثر ظروف پلاستیکی حاوی ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که در حین گرم شدن وارد بافت مواد غذایی می شوند.

غذای داخل ظروف فلزی

روشن کردن ماکروفر در حالی که داخل آن یک ظرف فلزی گذاشته شده است، کار بسیار خطرناکی است و باعث ایجاد جرقه و حتی آتش سوزی می شود. پس به خاطر داشته باشید این ظروف به ماکروفر آسیب شدیدی می‌ زنند.

در حالت کلی بهتر است زیاد از ماکروویو استفاده نکنید چون در خصوص خطرات احتمالی آن روی سلامتی حرف و حدیث زیادی وجود دارد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.