گاهی ممکن است که به دلایل مختلف ازجمله داغ شدن کمپرسور یخچال مشکلات کندانسور و فن خنک‌کننده و… موتور یخچال بیش‌ازحد استاندارد داغ شود و دمای آن بالا برود. مشکل داغ شدن بیش از حد موتور یا کمپرسور یخچال یکی از مشکلات آزار دهنده و خطرناک است که باید سریعا به رفع آن بپردازید.

در بعضی مواقع با عیب‌یابی ساده مشکل یخچال شما قابل بررسی و حل است اما در موارد دیگر و در صورت نداشتن تخصص، بهتر است عیب‌یابی و تعمیر یخچال خود برای رفع مشکل داغ شدن کمپرسور یخچال را به یک تیم متخصص و باتجربه بسپارید. پین ورک آماده خدمت رسانی به شما عزیزان و تعمیر یخچال شما توسط بهترین تعمیر کاران در محل است. برای دریافت خدمات با ما تماس حاصل فرمایید. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

علت داغ شدن کمپرسور یخچال

اگر یخچال و فریزر شما از دو طرف و بالا بیش‌ازحد گرم می‌شود، ابتدا باید کمپرسور را بررسی کنید. کمپرسور بخشی از سیستم خنک‌کننده دستگاه است و برای عملکرد طبیعی یخچال ضروری است. کمپرسور به دلایل مختلف ازجمله کمبود گاز مبرد در دستگاه، یا ترموستات یخچال که خیلی به نادرستی تنظیم‌شده است، ممکن است داغ شود. بنابراین باعث کار بیش‌ازحد کمپرسور و داغ شدن کمپرسور یخچال می‌شود.

راهنمای رفع مشکل: ترموستات یخچال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید در دمای مناسب تنظیم‌شده است. اگر می توانید خودتان باید سطح مبرد را بررسی کنید. برای بررسی گاز یخچال پیشنهاد می کنیم مقاله شارژ گاز یخچال را مطالعه نمایید. البته اگر به این مرحله رسیدید و نتوانستید مشکل را خودتان رفع نمایید، احتمالاً به یک متخصص حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

عیب یابی داغ شدن کمپرسور یخچال

کمپرسور چه‌کاری انجام می‌دهد؟

خنک‌سازی داخل یخچال یا محفظه فریزر نتیجه تبخیر مبرد داخل سیستم سیم‌پیچ است. تبخیر یک فرآیند گرمازا است و به این معنی است که گرما را از محیط اطراف می‌گیرد. برای اینکه این تبخیر اتفاق بیافتد، مبرد باید به شکل مایع تحت‌فشار قرار بگیرد بنابراین هنگام عبور از یک دیافراگم کوچک در سیستم سیم‌پیچ، تبخیر می‌شود. حال وظیفه کمپرسور ایجاد و حفظ این فشار است.

کارکرد کمپرسورها با عمل متقابل صورت می گیرد. یک پیستون به عقب و جلو می‌چرخد، مبرد را در زمان حرکت جلو به داخل سیم‌پیچ می‌کشاند و یک سوپاپ از عقب کشیدن مبرد در هنگام جمع شدن پیستون جلوگیری می‌کند. عملکرد چرخه‌ای پیستون (یا سیستم دنده در انواع دیگر کمپرسورها) گرما تولید می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از داغ شدن کمپرسور یخچال به یک منبع روانکاوی ثابت نیاز دارد.

محدوده دما

قسمت عمده گرما در درگاه تخلیه کمپرسور تولید می‌شود. اگر این دما به ۳۰۰ درجه فارنهایت برسد هم طبیعی است، اما هرگز نباید بالاتر باشد. اگر دما تا ۳۲۰ درجه افزایش یابد، مبرد شروع به تیخیر شدن می‌کند. اگر از ۳۵۰ درجه گرم‌تر شود، روغن روانکاوی داخل کمپرسور شروع به تخریب مبرد و یخچال می‌کند و در نتیجه باعث داغ شدن یخچال می‌شود. برای بررسی دلایل بیشتر نشت گاز یخچال، توصیه می شود مقاله دلایل و رفع نشتی گاز یخچال فریزر را مطالعه نمایید.

مشکلات کندانسور و فن خنک‌کننده

  • یخچال شما همچنین از خازن و فن خنک‌کننده به‌عنوان بخشی از سیستم خنک‌کننده خود نیز استفاده می‌کند. سیم‌پیچ‌های کندانسور، واقع در پشت دستگاه را بررسی کنید تا عاری از گردوغبار، خاک و آلودگی باشند و به‌اندازه کافی از دیوار فاصله داشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است نتوانند گرمای ساطع‌شده از دستگاه را به‌اندازه کافی پخش کنند و باعث داغ شدن کمپرسور شوند.
  • فن خنک‌کننده یخچال نیز مهم‌ترین قسمت خنک ماندن یخچال است. فن خنک‌کننده کمک می‌کند تا یخچال بیش‌ازحد گرم نشود، اما باگذشت زمان موتور آن خراب می‌شود. بررسی کنید که فن همچنان در حال چرخش باشد. در غیر این صورت، احتمالاً دلیل داغ شدن کمپرسور، فن است.
  • صرف‌نظر از مشکل داغ شدن موتور یخچال ، ممکن است پس از اتمام عیب‌یابی به یک متخصص حرفه‌ای برای کمک به شما در انجام تعمیرات نیاز داشته باشید. اگر از متخصصین حرفه‌ای جهت بررسی مشکل یخچال خود کمک بگیرید، می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید، زیرا تیم پین ورک آماده رفع مشکل یخچال شما است و با ابزار و قطعات لازم به محل شما می‌آید.

کمپرسور یخچال چقدر باید گرم باشد؟

اگر یخچال شما به‌خوبی کار می‌کند، باید داخل آن سرد و پشت یا زیر آن گرما باشد. گرما از سمت کمپرسور می‌آید و امری طبیعی است.

بااین‌حال، گرما در این قسمت‌ها نباید بیش‌ازحد باشد. این موضوع، نشان‌دهنده وجود یک مشکل احتمالی در کمپرسور است و در این صورت، احتمالاً متوجه بالا رفتن دمای داخل یخچال خواهید شد. عمده‌ترین مشکلات مرتبط با گرم شدن بیش‌ازحد کمپرسور، کمبود روغن در کمپرسور و نشت گاز مبرد است.

شما برای رسیدگی به این مشکلات نیاز به یک تکنسین مبرد باتجربه نیاز دارید. پین ورک آماده عیب‌یابی و تعمیر یخچال شما به بهترین صورت و در کمترین زمان ممکن است. با ما تماس بگیرید ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

علت داغ شدن یخچال

اندازه‌گیری میزان دما کمپرسور

  • اندازه‌گیری دمای کمپرسور خودتان نسبتاً آسان است. یخچال را از دیوار فاصله دهید و کمپرسور را که معمولاً در نزدیکی کف است را پیدا کنید. لوله تخلیه لوله گرم است. لوله دیگر حاوی بخار است و خنک است و دما پایینی دارد. یخچال را از برق بکشید، بلافاصله یک دماسنج را روی لوله قرار دهید و دمای آن را ثبت کنید.
  • اگر دمای لوله از حد مجاز بالاتر باشد، علت آن تهویه نامناسب هوا است. سعی کنید یخچال و فریزر راکمی دورتر از دیوار بکشید، بگذارید تا کار کند و در ۲۴ ساعت آینده دوباره دما را بررسی کنید. همچنین ممکن است کمپرسور بیش‌ازحد کثیف باشد. گردوغبار و آلودگی در گردش هوا تداخل ایجاد کرده و گرمای تولیدشده توسط کمپرسور را تقویت می‌کنند. یخچال را از برق بکشید و گردوغبار را با پارچه یا دمنده هوای فشرده پاک‌کنید.
  • اگر بعد از استفاده از این روش‌ها، یخچال همچنان داغ است، وقت آن است که با یک تکنسین خدمات یخچال تماس بگیرید. سرویس یخچال به یک تیم تعمیر متخصص نیاز دارد. تعمیر یخچال خود را به خیال راحت به متخصصین پین ورک بسپارید.

نکات ایمنی قبل از شروع عیب‌یابی کمپرسور یخچال

  • قبل از اینکه عیب‌یابی کمپرسور یخچال خود را انجام دهید، مطمئن شوید که دستگاه بیش‌ازحد گرم نباشد تا به شما آسیب نزند. علاوه بر این، بهتر است قبل از هر کاری، یخچال را از برق بکشید یا برق را قطع کنید.
  • برای راهنمایی‌های لازم، به کتابچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید یا در صورت نیاز به کمک بیشتر با شرکت سازنده تماس بگیرید. اگر مطمئن نیستید که برای عیب‌یابی یخچال باید چه اقداماتی را انجام دهید، برای کمک باید با یک متخصص تماس بگیرید.
  • همچنین بهتر است در صورت امکان در هنگام عیب‌یابی و تعمیر یخچال، مواد غذایی خود را در یخچال دیگری قرار دهید. اگر فکر می‌کنید کمپرسور یخچال گرم است، باید بدانید که ممکن است تعمیر آن طول بکشد. مواد غذایی شما ممکن است برای مدتی به یخچال دیگری احتیاج داشته باشند.

پین ورک، نمایندگی مجاز تعمیر یخچال

یخچال، ازجمله لوازم‌خانگی است که تعمیرات اهمیت زیادی دارد و ممکن است معیوب بودن ان زندگی را مختل کند. داغ شدن کمپرسور یخچال می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها در بالا ذکرشده‌اند که شما بتوانید مشکل داغ شدن موتور یخچال خودتان را به راحتی رفع نمایید.

لازم است که عیب‌یابی و تعمیرات یخچال توسط یک تیم حرفه‌ای انجام شود تا از آسیب‌های جانبی و هزینه زیاد پیشگیری شود. تیم پین ورک برای انجام تعمیرات انواع یخچال شما، تجربه‌ای کاملاً تخصصی و ماهرانه را ارائه می‌دهد که رضایت شمارا تضمین می‌کند و علاوه بر انجام تعمیرات لازم، تکنسین‌های آموزش‌دیده، یخچال شمارا بازرسی و تمیز می‌کنند. پین ورک، پس از اتمام خدمات روی یخچال شما، آن را آزمایش می‌کند تا مطمئن شود دستگاه شما دارای عملکرد مناسبی باشد و ایراد دیگری نداشته باشد. با برخورداری از خدمات پین ورک که کلیه انواع یخچال را پوشش می‌دهد، از سرویس کامل یخچال خود برخوردار شوید.

پین ورک با گرد هم آوردن گروهی متخصص، کلیه امور عیب‌یابی و تعمیر انواع یخچال های جنرال الکتریک، ال جی، ویرپول و … را به بهترین صورت برعهده می گیرد. جهت مشاوره و توضیحات بیشتر، با ما تماس بگیرید ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.