یکی از مهم‌ترین وسایل هر خانه و آشپزخانه، یخچال فریزر است. همان‌طور که میدانید این وسیله برای تولید سرما و چرخش این سرما در فضای یخچال، گاز مخصوصی در خود جا می‌دهد که به گازهای HCFC و HFC معروف هستند. حال ممکن است بنا به دلایل مختلف و مشکلاتی که برای یخچال شما به وجود آید، گاز یخچال شما تمام شود. درنتیجه باید گاز یخچال خود را مجدداً شارژ نمایید.

دیگر نگران شارژ گاز یخچال خود نباشید، ما در پین ورک نزدیک‌ترین فرد را برای شارژ یخچال شما به محل ارسال خواهیم کرد. برای دریافت خدمات و اطلاع از هزینهٔ خدمت با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان در آنجا ثبت نمایید. در ادامه این مطلب تیم تعمیرات یخچال پین ورک شما را بیشتر با گاز یخچال، نحوه شارژ و انواع گاز یخچال آشنا می‌سازد.

شارژ گاز یخچال فریزر و ساید در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

انواع گاز یخچال

همان‌طور که گفته شد یخچال‌ها برای ایجاد هوای سرد و خنک نگه‌داشتن فضای درونی از گازهای مخصوصی استفاده می‌کنند، این گازها در فرایندی مهمی که باعث سردسازی یخچال است حضور دارند و امروزه از دو نوع مختلف برای شارژ گاز یخچال استفاده می‌شود.

۱ . گاز مبرد یخچال R600

این نوع گاز در دو نوع مختلف R600 (بوتان) و R600a (ایزوبوتین) وجود دارد که از مبرد R600a درگذشته برای شارژ یخچال‌ها استفاده می‌شد و حتی امروزه نیز این گاز برای شارژ گاز یخچال ازجمله یخچال‌های سامسونگ، ال جی و اسنوا و سایر برندهای مطرح بسیار رواج پیداکرده است.

مزایا گاز مبرد R600معایب گاز مبرد R600
  • میزان سردکنندگی بالا در لوله‌های آلومینیومی
  • میزان فشار کمتری روی کمپرسور
  • مورداستفاده در اکثر یخچال‌های ساید بای ساید امروزی
  • به دلیل ماهیت هیدروکربنی، گازی کاملاً طبیعی است و خطری برای سلامتی ندارد.
  • سریع بودن مدت‌زمان شارژ گاز یخچال
  • قابلیت اشتعال‌زایی بسیار بالا
  • نباید بیش از ۱۵۰ گرم شارژ شود
  • قیمت نسبتاً بالا

انواع گاز مبرد یخچال

۲ . گاز مبرد یخچال R134a

یکی دیگر از گازهای متداول مورداستفاده در یخچال‌ها که بهترین آن‌ها برای شارژ گاز یخچال نیز محسوب می‌شود، گاز R134a است. مصرف بیشتر این نوع گاز در یخچال‌های خانگی و کمپرسورها می‌باشد. البته این گاز نقطه‌جوش مناسبی برای سرمایش ندارد ولی بااین‌حال بسیاری از تعمیرکاران یخچال برای شارژ گاز یخچال از این نوع گاز مبرد استفاده می‌کنند.

مزایا گاز مبرد R134aمعایب گاز مبرد R134a
  • قیمت به نسبت پایین‌تر از گاز مبرد R600
  • رایج‌ترین گاز مبرد
  • دسترسی مناسب برای خرید
  • سازگاری با اکثر موتورها و کمپرسورهای یخچال
  • این گاز نیاز به رطوبت‌گیری دقیق‌تر و بهتری دارد
  • برای سلامتی مضر است و در صورت استشمام باعث سوزش چشم می‌شود.
  • نشتی گاز بالایی دارد

نکته مهم در مورداستفاده از این نوع گاز یا گازهای دیگر برای شارژ گاز یخچال، این است که باید از نوع متناسب با یخچال خود استفاده نمایید. زیرا برخی از موتورها و کمپرسورها با برخی گازها سازگار نیستند.

برای اطلاع از این موضوع نوع گاز روی موتور یا کمپرسور یخچال درج‌شده است. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال، آماده شارژ گاز یخچال شما در اسرع وقت و با کمترین هزینه ممکن است. برای دریافت خدمات به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

علائم و دلایل خالی شدن گاز یخچال

علت بروز این مشکل به خاطر نشتی‌هایی است که بر روی لوله‌های کندانسور و یا داخل بدن یخچال رخ‌داده است می‌باشد.

از دلایلی که لوله کندانسور نشت می‌کند به خاطر عدم احتیاط در حین تمیز کردن و یا جابجایی یخچال است که باعث آسیب رساندن به لوله کندانسور می‌شود. مطلب دلایل خالی شدن گاز یخچال شما را بیشتر با این موضوع آشنا می‌سازد.

خالی شدن گاز یخچال

علائم خالی شدن گاز یخچال

علائم مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف بالای برق: میدانید که مصرف برق در پیک‌های مختلف سال مانند زمستان نسبت به تابستان کمتر است. حال ممکن است مصرف برق شما در فصل سرد سال نیز افزایش یابد که یکی از دلایل ممکن است به خاطر نشت گاز فریون یخچال باشد. در این حالت موتور یخچال مجبور است برای جبران برودت بیشتر کار کند.
  • سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال: یکی از علت‌های بروز این شکل ممکن است به خاطر نشت گاز یخچال باشد. برای بررسی بروز این مشکل، مطلب فریزر خنک و یخچال گرم را مطالعه فرمایید.
  • گرم بودن فریزر و یخچال
  • مداوم کار کردن یخچال و بوی عجیب از یخچال: گاز فریون یخچال اگر نشت پیدا کند بوی عجیب و ناشناخته‌ای دارد. زیرا در اصل این گاز بدون بود است و با مجاورت با مواد شیمایی بوی بدی پیدا می‌کند.

تست میزان گاز یخچال فریزر

برای اینکه متوجه شوید میزان گاز موجود در کمپرسور شما چقدر است می‌توان از دو روش برای این کار استفاده کرد.

  • لمس کردن کندانسور: در این روش با لمس کندانسور پشت یخچال متوجه میزان گاز موجود خواهید شد. اگر در هنگام کار یخچال به کندانسور دست بزنید و کندانسور سرد باشد، این به معنی نشت گاز یخچال است. در ابتدا نشتی گاز را برطرف کنید و سپس اقدام به شارژ گاز یخچال نمایید.
  • صدای یخچال: در این روش باید در ابتدا یخچال را از برق بکشید و سپس به صداهای پس‌ازآن گوش کنید. در حالت عادی باید یکسری صدا به گوش برسد که نشان‌دهنده صحت گاز یخچال است ولی اگر صدایی از یخچال به گوش نرسید این احتمال وجود دارد که گاز یخچال خالی باشد. که در این صورت باید از یک تعمیرکار معتبر برای شارژ گاز یخچال خود کمک بگیرید. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شما در جهت شارژ یخچال شماست. برای استفاده از این خدمت به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس بگیرید.

نحوه شارژ گاز یخچال

هزینه و نحوه شارژ گاز یخچال

  • در ابتدا لازم است که اگر هرگونه نشتی گاز در بدنه یخچال یا لوله‌های کندانسور وجود دارد رفع و برطرف شود.
  • حال در این مرحله لازم است که لوله‌های مویی و اوپراتور باید توسط گاز ازت شستشو شود.
  • پس از شستشوی آن‌ها باید از طریق لوله کور، دستگاه وکیوم شود. البته توجه داشته باشید که در این مرحله لازم است که برای مدتی بعد از وکیوم کردن، دستگاه را به گیج فشار ضعیف وصل نمایید تا مقدار وکیوم را نشان دهد. اگر گیج پایین آمد یخچال نشتی دارد و درصورتی‌که تکان نخورد عملیات گاز گیری را شروع کنید.
  • در مرحله عملیات گاز گیری شروع می‌شود. برای این کار لازم است که کپسول گاز را به لوله گیج وصل کنید و گاز را بازکرده و طرف دیگر لوله را که به گیج متصل است شل کنید تا مقدار هوای اولیه آن خارج شود.
  • حال در این مرحله لازم است که والف گیج را بازکرده تا گاز وارد یخچال شما شود.
  • توجه داشته باشید که برای شارژ گاز یخچال، این عمل را باید هنگامی گه کمپرسور روشن است به‌آرامی انجام دهید. توصیه مهم‌تر این است که اگر تخصص کافی برای این کار را ندارید به‌هیچ‌عنوان این کار را انجام ندهید. برای این منظور پیشنهاد می‌شود که برای شارژ گاز یخچال خود از تعمیرکاران یخچال پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

هزینه شارژ گاز یخچال

هزینه شارژ گاز یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله اینکه اگر نشتی روی یخچال شما رخ‌داده باشد رفع این نشتی هم روی هزینه شارژ گاز یخچال شما تأثیرگذار خواهد بود.

تفاوت دیگر در مورد مدل یخچال و میزان گاز است. اگر یخچال شما ساید باشد، هزینه پرداختی شما برای شارژ گاز یخچال نسبت به یخچال دوقلو متفاوت است.

شارژ گاز یخچال خود را به پین ورک بسپارید

اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که شارژ گاز یخچال امری تخصصی است. اگر خودتان این کار را بدون دانش و تخصص قبلی لازم انجام دهید ممکن است به یخچال خود آسیب جدی وارد نمایید. پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکل نشتی گاز یخچال و همچنین شارژ گاز یخچال خود از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید.

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، انواع گاز مبرد برای شارژ یخچال وجود دارد که باید با توجه به موتور و کندانسور یخچال آن را انتخاب کنید و نکته مهم دیگر این است که شارژ گاز یخچال کار تخصصی است. توصیه اکید ما این است که حتماً از افراد ماهر و خبره برای این کار استفاده کنید.

پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال، با در اختیار داشتن کادری از بهترین تعمیرکاران یخچال آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار یخچال به محل موردنظر شما برای رفع نشتی گاز یخچال و همچنین شارژ گاز یخچال سامسونگ، زیپل، ایندزیت و یا هر برند از یخچال شماست. برای استفاده از این خدمت تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.