اگر مشکلی در یخچال ساید امرسان شما رخ بدهد یخچال فریزر شما، آن مشکل را به صورت کد هایی بر روی صفحه نمایش خود نشان خواهد داد. اگر شما کدها و ارور یخچال امرسان را بشناسید به شما کمک می‌کند یکسری از مشکلات یخچال خود را خودتان بهبود ببخشید ولی در کل بهتر است عیب یابی یخچال فریزر امرسان خود را به تعمیرکاران ماهر پین ورک بسپارید، زیرا پین ورک؛ مرکز تخصصی انواع یخچال فریزر اعم از، بکو، هیتاچی، کنوود و…است که با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات و تعمیرکاران با تجربه هر گونه مشکل یخچال فریزر امرسان شما را در اسرع وقت تعمیر خواهد کرد. برای دریافت خدمات با شماره ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

بررسی کد های خطا و ارور یخچال امرسان

در ادامه مقاله زیر به بررسی تعدادی از مهمترین کد های خطا و ارور یخچال ساید امرسان و روش‌های عیب یابی و رفع ارور آن خواهیم پرداخت. اما ممکن است همچنان شما عزیزان معنی بعضی از کدهای خطا را ندانید و یا تعمیر و عیب یابی آن به مهارت بیشتری نیاز داشته باشد پس بهتر است از همکاران ماهر ما در پین ورک کمک بخواهید.

تعمیر یخچال امرسان در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . کد خطای HE

این کد خطا و ارور یخچال امرسان نشان دهنده وجود مشکل در هیتر و یا سیستم گرمایشی یخچال فریزر امرسان شما است.

  • برای عیب یابی یخچال فریزر امرسان خود و رفع ارور علاوه بر بررسی هیتر و سیستم گرمایشی باید قطعات الکتریکی تهیه کننده ولتاژ مناسب را نیز مورد بررسی قرار دهید. برای رفع ارور و عیب یابی با کیفیت‌تر از همکاران ما در پین ورک کمک بخواهید.

۲ . کد خطای CO

اگر کد خطای CO بر روی نمایشگر یخچال فریزر امرسان شما نمایان شد، این کد بیانگر وجود مشکل در کمپرسور و یا فن یخچال شما است که به مرور موجب مشکل در تولید سرما یخچال شما خواهد شد. برای عیب یابی این مشکل در سایر یخچال ها، مقاله دلایل سرد نکردن یخچال فریزر را مطالعه نمایید.

  • برای عیب یابی یخچال فریزر امرسان خود ابتدا اتصالات فن و کمپرسور یخچالتان را بررسی نموده. سپس به عملکرد صحیح فن و کمپرسور دقت کنید در صورت عدم وجود مشکل در آن‌ها ممکن است مشکل از برد الکتریکی یخچال نیز باشد. بهتر است برای تعمیر هر چه سریعتر یخچال فریزر امرسان خود از تعمیرکاران ماهر پین ورک کمک بخواهید.

۳ . کد خطای RD

کد خطای  RD نشان دهنده بروز مشکلی در قسمت دمپر و یا سوئیچ مگنت یخچال فریزر امرسان شما است.

  • برای عیب یابی یخچال فریزر امرسان خود و رفع ارور ابتدا باید به خوبی عملکرد مگنت و دمپر را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکلی در آن‌ها و اتصالاتشان وجود نداشت ممکن است برد الکتریکی یخچال شما دچار خرابی شده باشد. برای تعمیر اصولی‌تر با همکاران ما در پین ورک تماس حاصل نمایید.

۴ . کد خطای LA

ارور یخچال امرسان کد LA نشان دهنده مشکل در لامپ یخچال است که موجب روشن نشدن لامپ یخچال و یا کم نور شدن و قطع و وصل شدن آن می‌شود.

  • برای بررسی و عیب یابی یخچال فریزر امرسان و رفع ارور لامپ آن ابتدا از سالم بودن لامپ اطمینان حاصل کنید. سپس دیگر اجزا مرتبط و اتصالات را مورد بررسی قرار دهید. اگر باز هم مشکل ادامه داشت برد الکتریکی یخچال شما دچار مشکل شده است. برای عیب یابی یخچال فریزر امرسان و رفع ارور، بهتر است از تعمیرکاران ماهر پین ورک کمک بخواهید برای ارتباط بیشتر و ثبت سفارش با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید. البته برای تعویض لامپ یخچال خود می توانید از مطلب علت کار نکردن لامپ یخچال  کمک بگیرید.

۵ . کد خطای F

در صورتی که با کد خطای F در یخچال فریزر امرسان خود رو به رو شدید باید بدانید که سنسور فریزر شما دچار مشکل شده است. این احتمال نیز وجود دارد که برد الکتریکی دچار خرابی شده.

  • این مشکل برای رفع نیاز به بررسی توسط یک تعمیرکار با تجربه دارد که به تعمیر و یا تعویض آن بپردازد و یخچال فریزر امرسان شما را عیب یابی کند.

۶ . کد خطای I

زمانی که یخچال شما کد I را به نمایش گذاشت باید به این نتیجه رسید که یخچال فریزر امرسان شما دچار مشکل در قسمت یخساز شده است.

  • بهتر است ابتدا سنسور یخساز را مورد بررسی قرار دهید و سپس از عملکرد صحیح یخساز اطمینان حاصل کنید. در صورت سالم بودن سنسور یخساز و یخساز یخچال فریزر امرسان امکان دارد برد الکتریکی دچار مشکل شده باشد. در نتیجه برای بررسی بیشتر و عیب یابی یخچال فریزر امرسان، تعمیر یا تعویض از یک تعمیرکار با سابقه کمک بخواهید.

۷ . کد خطای D

اگر با کد خطای D بر روی نمایشگر یخچال خود مواجه شدید به این تعبیر است که دیفراست یخچال فریزر امرسان شما با مشکلی مواجه شده است.

  • قبل از بررسی دیفراست به بررسی سنسور آن بپردازید و در صورت نیاز آن تعمیر و یا تعویض کنید. در مرحله بعد دیفراست را چک کنید و عملکرد آن را بسنجید. در انتها برای عیب یابی یخچال فریزر امرسان خود و رفع ارور، آن را توسط یک تعمیرکار با تجربه مورد بررسی بیشتر قرار دهید.

۸ . کد خطای DA

با مشاهده‌ی ارور DA متوجه می شویم که دمپر یخچال دچار مشکل شده است.

  • این مشکل می تواند ناشی از اختلال در اتصالات یا هیتر دمپر باشد یا از مقاومت آن. بنابراین نیاز است که سلامت موارد ذکر شده بررسی شود. اگر دمپر مشکلی نداشت بهتر است برد الکتریکی یخچال امرسان خود را نیز چک کنید. برای رفع این ارور در صورت نیاز به تعویض دمپر بپردازید و اگر دمپر سالم بود، برای پیدا کردن عامل کد خطا با تعمیرکاران متخصص پین ورک تماس حاصل فرمایید.

۹ . کد خطای H1 و H2

کد خطای H1 و H2 نشان دهنده‌ی اختلال در هیتر دیفراست می باشد؛ که اگر این بخش مشکل داشته باشد باعث یخ زدن بیش از حد غذا‌ها یا برفک زدن یخچال می‌ شود.

  • برای برطرف کردن این ارور می بایست هیتر دیفراست و همچنین اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید. اگر بخش یخ زدایی هیتر سالم بود، باید به بررسی برد الکترونیکی یخچال بپردازید.

۱۰ . کد خطای FA

این ارور در یخچال امرسان اشاره به اختلال در عملکرد فن دستگاه دارد.

  • در ابتدا بهتر است فن و اجزای آن بررسی شوند. سپس اتصالات آن را چک کنید و مقاومت فن را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید اشکال از کدام بخش است. در صورت نیاز، به تعویض قطعه اقدام کنید.

۱۱ . کد خطای FC

این کد خطا به دلیل خرابی یا سوختگی و اختلال در کارکرد سنسور فریزر یخچال برای شما نمایش داده می شود.

  • برای رفع این مشکل باید مقاومت سنسور را اندازه گیری و همچنین اتصالات مربوطه را بررسی کنید. اگر سنسور سوخته باشد باید تعویض شود اما اگر این بخش مشکلی نداشت، ممکن است اشکال از برد الکترونیکی یخچال باشد.

۱۲ . کد خطای D5 یا DS

ارور D5 در بعضی یخچال ها به صورت DS نمایش داده می شود که نشان دهنده‌ی وجود مشکل در سنسور دیفراست است.

  • برای حل این مشکل به بررسی سلامت سنسور و اتصالات آن بپردازید و مقاومت آن را نیز اندازه گیری کنید. اگر مشکلی در موارد فوق وجود نداشت، اختلال می تواند از برد یخچال امرسان شما باشد. توصیه می شود جهت بررسی تخصصی مشکل از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید.

۱۳ . کد خطای B

این ارور از وجود اختلال در سنسور دمای محیطی یخچال خبر می دهد.

  • برای رفع این مشکل، سنسور دستگاه و اتصالات آن باید بررسی شوند و در صورت نیاز، تعویض یا تعمیر گردند. اگر این بخش سالم بود و مشکلی در عملکرد آن وجود نداشت، سراغ برد الکترونیکی یخچال بروید.

۱۴ . کد خطای CD

کد خطای CD در مدل های مختلف یخچال فریزر امرسان، می تواند نشان دهنده‌ی مشکلات متفاوتی نیز باشد. این ارور در بعضی یخچال ها ناشی از بروز مشکل در دمپر دستگاه است. اما در بعضی دیگر به علت خرابی فن یا کمپرسور یخچال نشان داده می شود.

  • به هر صورت برای رفع این کد خطا باید کمپرسور و فن و اتصالات مربوط به آنان چک شوند. در صورت نبود مشکل در فن و کمپرسور، به بررسی دمپر و هیتر یخچال بپردازید. اگر هر کدام از این قطعات نیاز به تعویض داشتند، به تعویض آن ها اقدام و مشکل خود را برطرف سازید. چنانچه اختلالی در این قطعات وجود نداشت، برد الکترونیکی دستگاه را چک کنید. اگر به نحوه‌ی صحیح بررسی بخش های مختلف یخچال امرسان خود آگاه نیستید، بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

رفع کد خطا و عیب یابی یخچال فریزر امرسان با پین ورک؛

همانطور که خواندید در مقاله بالا به اصلی‌ترین و رایج‌ترین کدهای خطا و ارور یخچال امرسان و نحوه عیب یابی آن‌ها اشاره شد. لازم به ذکر است این مطالب مفید توسط همکاران با تجربه ما در پین ورک تهیه و گردآوری شده است و هدف اصلی آن فقط بالا بردن اطلاعات شما درباره یخچال امرسان تان بوده است. پس توصیه می‌شود برای عیب یابی یخچال فریزر امرسان، رفع ارور و تعمیر باکیفیت یخچال از تعمیرکاران با تجربه پین ورک در نمایندگی رسمی و معتبر پین ورک کمک بخواهید. پین ورک با ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به منزل شما در اسرع وقت هرگونه مشکل یخچال فریزرتان را برطرف خواهد کرد. برای ارتباط بیشتر و ثبت سفارش با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    محمد رسول بهاری 31-12-2020