یخچال باید در فصول مختلف سال در دمای های مختلفی و مرتبط با آن فصل تنظیم شود تا مواد غذایی درون آن خراب یا دچار یخ زدگی نشوند. یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که ممکن است برای یخچال شما رخ دهد، سرد نشدن یخچال باوجود تنظیم بودن دمای آن است. علت سرد نکردن یخچال دلایل مختلفی فنی دیگری دارد که اگر موارد زیر را بررسی کنید این احتمال وجود دارد که مشکل شما حل نشود. ولی بااین‌حال اگر بازهم مشکل شما در مورد سرد نبودن یخچال حل نشد، می‌توانید با پین ورک، نمایندگی معتبر تعمیر یخچال تماس بگیرید. برای تماس با تعمیرکاران ما با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر

از مشکلات شایع در مورد اکثر یخچال فریزرها، عدم خنک بودن یا سرد نبودن یخچال است. بروز این مشکل ۳ دلیل عمده دارد و دلایل دیگر از اهمیت کمتری برخوردار است. این سه دلیل عمده و مهم در مورد سرد نکردن یخچال به شرح زیر است.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . کثیف بودن کویل های کندانسور باعث سرد نکردن یخچال می شود.

اولین دلیل مهم سرد نکردن یخچال، کثیف بودن کویل کندانسور یخچال است. به‌طورمعمول این کویل‌ ها در پایین یخچال قرار دارند و وظیفهٔ این قطعه پراکنده کردن گاز یخچال یا مبرد است. حال اگر این قسمت کثیف شود یا جرم زیادی به خود بگیرید، کارایی این قطعه کاهش می‌یابد و از طرفی یخچال برای جبران هوای سرد مجبور می‌شود که بیشتر کار کند. درنتیجه یخچال قادر نخواهد بود که دمای یخچال را روی میزان معینی تنظیم نماید و باعث می‌شود که دمای یخچال به‌صورت متغیر تغییر نماید. در نتیجه عمل خنک‌کنندگی یخچال به‌درستی صورت نمی گیرد و باعث سرد نشدن یخچال می‌شود.

۲ . معیوب بودن فن کندانسور یخچال

فن کندانسور نقش برعکس کمپرسور را ایفا می‌کند. به این صورت که هوای گرم را از طریق کویل های کندانسور می‌گیرد. حال اگر این قطعه به‌درستی کار نکند، منجر به سرد نشدن یخچال شما می‌شود.

  • محل قرارگیری فن کندانسور یخچال در داخل و قسمت بالایی کندانسور به‌وسیله یک توری تعبیه‌شده است. برای بررسی سلامت آن، فن را بچرخانید اگر چرخش آن گیر داشت و به‌سختی می‌چرخید، فن کندانسور یخچال شما دچار ایرادشده است و باید آن را مطابق با یخچال خود تعویض نمایید.

۳ . معیوب بودن فن اپراتور یخچال

آخرین دلیل مهم سرد نکردن یخچال، خراب بودن فن اپراتور است. وظیفهٔ فن اپراتور این است که هوا را از طریق سیم‌پیچ‌های اپراتور بگیرد و به سراسر یخچال و فریزر پخش می‌کند. تعداد این قطعه با توجه به مدل یخچال متفاوت است. در برخی از یخچال‌ ها بیش از یک اپراتور وجود دارد ، در یخچال فریزر هایی یک فن اپراتور دارند، این قطعه در محفظه فریزر قرار دارد.

  • حال اگر فن اپراتور به‌درستی کار نکند، هوای سرد به یخچال نمی‌رسد و باعث می‌شود که یخچال سرد نشود. برای بررسی بیشتر این قطعه، پیشنهاد می شود مطلب عیب یابی اواپراتور یخچال فریزر را مطالعه نمایید.
  • پین ورک؛ نمایندگی تعمیرات یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما در جهت بررسی و عیب‌یابی فن اپراتور شما عزیزان است. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

خراب بودن کمپرسور یخچال

۴ . کمبود گاز کمپرسور یخچال یکی از دلایل اصلی سرد نشدن یخچال

یکی دیگر از دلایل که باعث سرد نکردن یخچال می‌شود، کم بودن گاز است. برای اطلاع از دلایل نشتی گاز و همچنین شارژ گاز یخچال خود، به مقاله نحوه ی شارژ گاز یخچال مراجعه نمایید.

  • اگر گاز کمپرسور یخچال کم باشد باعث می‌شود که هم کمپرسور به‌صورت مداوم کار کند و هم اینکه به‌خوبی یخچال را خنک نکند. بدترین اتفاقی که ممکن است بیافتد، سوختن کمپرسور یخچال است.

۵ . معیوب بودن رله استارت یخچال

رله استارت وظیفهٔ انتقال انرژی به کمپرسور یخچال (کمپرسور وظیفهٔ خنک‌سازی) را دارد. این عمل برای شروع و انجام نیاز به استارت دارد، حال اگر رله استارت یخچال معیوب باشد، عملیات خنک‌سازی یخچال توسط کمپرسور انجام نخواهد شد و باعث سرد نکردن یخچال می‌شود.

  • محل قرارگیری رله استارت در داخل کمپرسور است. خود کمپرسور نیز در پشت یخچال قرار دارد. برای بررسی آن حتماً باید از فرد متخصص و ماهر کمک بگیرید.

۶ . معیوب بودن لاستیک درب یخچال

اگر لاستیک‌های درب یخچال معیوب باشند، درب یخچال به‌خوبی بسته نمی‌شود. درنتیجه هوای سرد داخل یخچال کاسته خواهد شد. برای تست سالم بودن لاستیک‌های درب یخچال می‌توانید از تست گذاشتن اسکناس بین درب و یخچال استفاده کنید.

۷ . معیوب بودن ترموستات کنترل دما

یکی دیگر از دلایل سرد نکردن یخچال، معیوب بودن ترموستات دما است. وظیفهٔ این قطعه انتقال ولتاژ به بخش‌های دیگر یخچال اعم از، کمپرسور، فن اپراتور، فن کندانسور و… است. حال اگر ترموستات یخچال به‌درستی عمل نکند، باعث می‌شود که سیستم گاز مبرد یخچال که وظیفه خنک‌سازی یخچال را دارد، با اختلال روبرو شود.

۸ . معیوب بودن دمپر های یخچال و تاثیر آن بر سرد نکردن یخچال

دمپر قطعه‌ای بین یخچال و فریزر است. زمانی که کمپرسور یخچال در حال کار است، هوای سرد را ابتدا به فریزر می‌رساند و سپس به یخچال انتقال می‌دهد.

  • نحوه کار این قطعه بدین‌صورت است که دریچه‌های آن به‌صورت اتوماتیک و الکتریکی کار می‌کنند و دستور موردنظر را از برد الکتریکی در یخچال‌های ساید یا ترموستات از یخچال‌های قدیمی می‌گیرد باز و بسته می‌شود. اگر اختلالی در این قطعه انجام شود عملیات برودت به‌خوبی انجام نخواهد شد و درنتیجه سرد نکردن یخچال را شاهد خواهیم بود.

مواد غذایی زیاد در یخچال

۱۰ . حجم زیاد مواد غذایی

دلیل مهمی دیگر خنک نکردن یخچال، حجم زیاد مواد غذایی درون یخچال است. اگر حجم مواد غذایی درون یخچال بیشتر از مقدار معین برای یخچال باشد، گردش هوای سرد به‌خوبی درون یخچال انجام نمی‌شود. در نتیجه باعث می‌شود که کمپرسور برای جبران دما بیشتر کار کند. در این حالت امکان دارد کمپرسور از کار بیافتد.

  • توصیه می‌شود که مقدار مواد غذایی درون یخچال با توجه به ظرفیت یخچال باشد تا مشکل گردش هوا در یخچال صورت نگیرد.

دلیل سرد نکردن یخچال ‌های ساید بای ساید

امروز در یخچال‌های ساید یا الکترونیکی به‌جای ترموستات از سنسور برای تعیین دما و از برد الکتریکی به‌جای تایمر استفاده می‌شود. حال در این یخچال‌ها قطعات دیگری همچون؛ صفحه کنترل دما، ترمیستور، ترمودیسک، مین برد الکتریکی نیز اضافه‌شده است که احتمال دارد علت سرد نبودن یخچال به خاطر اختلال در این بخش‌ها باشد که باید توسط تعمیرکار ماهر یخچال موردبررسی قرار گیرد

  • اگر با مشکل سرد نکردن یخچال روبرو شدید می‌توانید از تعمیرکاران یخچال پین ورک با توجه به برند خود استفاده نمایید؛ پین ورک؛ نمایندگی تعمیرات یخچال ایسان، یخچال اسنوا، یخچال سینجر و… در خدمت شماست.

عیب‌یابی مشکل سرد نشدن یخچال توسط پین ورک

همانطور که مطالعه کردید، خنک نشدن یخچال دلایل فنی مختلفی دارد که در این مقاله که توسط تیم تعمیرات یخچال پین ورک نوشته‌شده بود، سعی شد به عیب‌یابی و دلایل مشکل سرد نکردن یخچال ساید و قدیمی پرداخته شود.

اگر بازهم مشکل سرد نبودن یخچال شما تداوم داشت می‌توانید برای دریافت خدمات مربوط تعمیر یخچال در محل با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس گرفته و یا به اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان در آنجا ثبت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت به رفع مشکل شما خواهند پرداخت.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.