اگر ماشین ظرفشویی ال جی دچار مشکل شود و در عملکرد قطعات آن خلل ایجاد شود این دستگاه بلافاصله کد خطای مخصوص به آن خرابی را بر روی نمایشگر خود نشان می‌دهد. ما در این مقاله سعی داریم شمارا تمامی این کد های خطا به‌طور کامل آشنا کنیم تا بتوانید بعضی از مشکل‌ها را بدون کمک گرفتن از تعمیرکار برطرف کنید. این نکته را در نظر بگیرید که برخی از ارور ظرفشویی ال جی که  با آن مواجه می‌شود بسیار جدی هستند و به یک عیب‌یابی حرفه‌ای و تخصصی نیاز دارد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود اگر هیچ دانش و مهارتی در این زمینه ندارید از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید. پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی اعم از؛ ماشین ظرفشویی الگانس، ماشین ظرفشویی سامسونگ، ماشین ظرفشویی کرال و…  با داشتن بهترین متخصصین آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما مشتریان می‌باشد. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کد های خطا و ارور ظرفشویی ال جی

۱ . کد خطای OE ارور ظرفشویی ال جی

هنگامی‌که ماشین ظرفشویی نتواند آب موجود در داخل دستگاه را خارج کند و در تخلیه آب با مشکلی مواجه شود این کد خطا بر روی صفحه‌نمایشگر ماشین ظرفشویی ال جی شما ظاهر می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند موجب بروز این مشکل و نمایان شدن این ارور شود گرفتگی و بسته شدن پمپ تخلیه می‌باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • توصیه می شود از سالم بودن پمپ تخلیه اطمینان حاصل پیدا کنید. همچنین این امکان وجود دارد شلنگی که آب از آن رد می‌شود دچار پارگی و خمیدگی شده باشد و اجازه ندهد که آب به‌طور کامل از دستگاه خارج شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب عدم تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.

۲ . کد خطای NE ارور ظرفشویی ال جی

این ارور هنگامی‌که میکرو سوئیچ دستگاه دچار مشکل شود بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

  • برای رفع این مشکل و تعویض میکرو سوئیچ ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۳ . کد خطای E1 ارور ظرفشویی ال جی

یکی از رایج‌ترین کد های خطای ماشین ظرفشویی ال جی ارور E1 می‌باشد که احتمالاً بیشتر کاربران حداقل یک‌بار با این کد مواجه شده‌اند. هنگامی‌که برای شستن ظروف از شویندهٔ نامناسب و غیراستاندارد استفاده کرده باشید این کد خطا بر روی صفحه‌نمایش نمایان می‌شود.

  • این امکان وجود دارد که براثر بی‌دقتی در چینش ظروف، چیدن ظروف کثیف به‌درستی انجام‌نشده باشد و باعث بروز این ارور شود. بنابراین شما می‌توانید این ارور را بدون کمک گرفتن از یک تعمیرکار به‌راحتی رفع کنید.

۴ . کد خطای LE ارور ظرفشویی ال جی

این ارور را می‌توان یکی مهم‌ترین وجدی‌ترین ارور هایی دانست که ممکن است بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی نمایان شود. زیرا ظاهر شدن این کد به این معنی می‌باشد که پمپ یا موتور دستگاه آسیب‌دیده است و به عیب‌یابی حرفه‌ای نیاز دارد.

  • برای رفع این مشکل حتماً از یک تکنسین فنی کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین ظرفشویی با کادری از حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای تعمیر قطعات دستگاه شما باشد. شما می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان ما و دریافت خدمات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۵ . کد خطای AE ارور ظرفشویی ال جی

همان‌طور که میدانید در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی ال جی یک سنسور وجود دارد که در صورت ایجاد نشتی و جمع شدن آب در داخل دستگاه این سنسور آن را به سرعت تشخیص می‌دهد. اگر شما بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ارور AE را مشاهده کردید باید بدانید که به‌احتمال‌زیاد دستگاه دچار نشتی شده است و توسط سنسور موردنظر شناسایی‌شده است. دلایل زیادی سبب نشتی ماشین ظرفشویی می‌شود که یکی از آن علت‌ها شکستن و ترک خوردن لوله کنار موتور می‌باشد. همچنین خراب شدن پمپ تخلیه و گرفتگی آن نیز می‌تواند از دیگر علت‌های نشتی دستگاه باشد. پیشنهاد می‌شود برای رفع این مشکل حتماً از یک فرد متخصص و کاربلد کمک بگیرید.جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مشکل مطلب نشتی آب ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

۶ . کد خطای CL ارور ظرفشویی ال جی

نمایان شدن این کد بر روی صفحه‌نمایش دستگاه به معنای این می‌باشد که قفل کودک ماشین ظرفشویی شما فعال‌شده است و هیچ دکمه‌ای کار نمی‌کند.

  • برای رفع و برطرف کردن این ارور کلید قفل کودک را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نگه‌دارید تا این قفل به‌طور کامل برطرف شود.

۷ . کد خطای TE ارور ظرف‌شویی ال‌جی

در صورتی که آب موجود در دستگاه بسیار زیاد باشد بلافاصله این ارور بر روی صفحه نمایشگر نمایان میشود.

  • برای برطرف کردن مشکل ذکر شده حتما از یک فرد کاربلد درزمینهٔ تعمیر ماشین ظرف‌شویی کمک بگیرید.

۸ . کد خطای HE ارور ظرف‌شویی ال‌جی

حل کد خطای HE در ظرفشویی ال جی که بیشتر کاربران با آن مواجه میشوند به عیب یابی حرفه ای نیاز دارد. از این رو درصورت مشاهده این کد خطا پیشنهاد میشود حتما از یک تعمیرکار ماهر کمک بخواهید.

  • نمایان شدن این کد خطا به علت خرابی و ازکارافتادن مداری است که آب موردنیاز دستگاه را گرم می‌کند.
  • به علت پیچیدگی و ساختار حساسی که ماشین ظرف‌شویی ال جی دارد پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر تعمیر این مشکل را به یک متخصص در این زمینه بسپارید.

۹ . کدخطای PF ارور ظرف‌شویی ال جی

اگر این ارور را بر روی نمایشگر دستگاه خود مشاهده کردید این امکان وجود دارد که جریان برق ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی قطع شده باشد و دستگاه را از کار انداخته باشد.

  • جهت رفع این مشکل شما میتوانید دستگاه را خاموش روشن کنید تا جریان برق دوباره در دستگاه برقرار شود و ارور از صفحه‌نمایش پاک شود. اگر همچنان نتوانستید که مشکل ظرف‌شویی خود را برطرف کنید میتوانید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ارور ماشین ظرف‌شویی الجی مدل DE24

۱ . خراب شدن و از کار افتادن موتور ماشین ظرفشویی ال جی سبب نمایش کد خطای CE بر روی صفحه‌نمایش دستگاه می‌شود.این ارور کاربر را از مشکل ایجاد آگاه میکند تا برای تعمیر آن در اسرع وقت اقدام کند.جهت برطرف کردن این کد خطای ماشین ظرف‌شویی ال‌جی باید موتور ظرف‌شویی را با دقت بالا موردبررسی قرار دهید.

۲ . ارور LE نیز مانند کد خطای که CE در بالا به آن اشاره شد به علت ایراد در موتور ماشین ظرف‌شویی ال ‌جی به نمایش در می آید. در صورت نیاز شما می‌توانید از کارشناسان و متخصصین پین ورک برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

۳ . هنگامی‌که مقداری آب در قسمت زیرین دستگاه جمع شود و هیچ راه خروجی نداشته باشد. باید بدانید که ماشین ظرف‌شویی شما دچار نشتی شده است و دستگاه برای آگاه کردن شما ارور EI را بر روی نمایشگر خود نشان می‌دهد.این امکان وجود دارد که لوله دچار گرفتگی شده باشد و یا اجزای مختلف دستگاه شل شده باشند و ازهم جدا شده باشند از این رو این کدخطای ماشین ظرفشویی الجی نمایان میشود.

۴ . ظاهر شدن کد خطای PE در ماشین ظرف‌شویی ال جی بدین معنا میباشد که برق دستگاه قطع‌شده است و ماشین ظرف‌شویی به‌طور کامل ازکارافتاده است. برای رفع این کد خطا ماشین ظرف‌شویی ال جی پیشنهاد میشود حتماً سیم‌کشی‌های دستگاه را بررسی کنید.

ارور و کدهای خطای ماشین ظرف‌شویی ال‌جی مدل DC75B

۱ . کد خطای LE

یکی از مهم‌ترین کدهای خطای ماشین ظرف‌شویی ال‌جی که بیشتر کاربران با آن مواجه می‌شود ارور LE می‌باشد. علت بروز این مشکل خراب شدن موتورپمپ شستشو می‌باشد.

  • برای رفع این مشکل حتماً قسمتی از برد کنترل را که به موتور شستشو مربوط می‌شود را برسی کنید.

۲ . کد خطای PE

این کد خطا در بیشتر مدل‌های ماشین ظرف‌شویی ال جی یک معنی دارد و علت بروز آن‌هم مربوط به قطع شدن برق دستگاه می‌باشد.

  • جهت رفع این کد خطا باید تمامی سیم‌کشی‌های ماشین ظرف‌شویی موردبررسی قرار بگیرد. در صورت نیاز به یک تعمیرکار می‌توانید از تکنسین‌ها و متخصصین پین ورک بهره‌مند شوید.

۳ . کد خطای OE

نمایان شدن این کد خطا بر روی صفحه‌نمایش ماشین ظرف‌شویی ال‌جی مدل DC75B به این معنی میباشد که خشک‌کن دستگاه به طور کامل ازکارافتاده است و نمیتواند کار و وظیفه خود را که خشک کردن ظروف میباشد را به‌درستی انجام دهد.

با پین ورک از حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران بهره‌مند شوید.

همان‌طور که در قسمت بالا مطالعه کردید ما سعی کردیم در این مطلب تمامی کد های خطای ماشین ظرفشویی ال جی را برای شما توضیح دهیم و شمارا مقداری با ارور ظرفشویی ال جی آشنا کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که تعمیر ماشین ظرفشویی به دلیل ساختار پیچیده و حساسی که دارد به یک دانش و تخصص خاصی نیاز دارد که تنها تعداد کمی از افراد هستند که توانسته‌اند با گذشت زمان به این تخصص دست پیدا کنند.

ازاین‌رو اگر هیچ تخصص و تسلطی در تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی ال جی خود ندارد بهتر است برای تعمیر قطعات آن هیچ اقدامی نکنید زیرا ممکن است خسارت بیشتری را به دستگاه وارد نکنید. اگر شما نیز با کد های خطای ماشین ظرفشویی ال جی مواجه شده‌اید بهتر است از متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.