کار کولرهای گازی به این صورت است که با جذب کردن هوای گرمی که در محیط وجود دارد، هوای خنک را تولید می‌کنند. یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان از مواردی است که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان اسپیلت و کولرهای گازی آزاردهنده باشد. برای اینکه مشکل یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان خود را در منزل حل کنید می‌توانید مطالب مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
اگر مطالب مقاله زیر را خواندید و نتوانستید مشکل یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان خود را رفع کنید می‌توانید تعمیر کولر گازی خود را به تعمیرکاران و متخصصین کاردان و مجرب پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات کولر های گازی ال‌جی، سامسونگ، اجنرال و … بسپارید. برای ارتباط با تیم پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس بگیرید.

علت یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان

۱ . معیوب بودن اواپراتور و کندانسور کولر گازی

گاز R-22 می‌تواند دلیل یخ زدن کولر گازی باشد. در سطح‌های مختلف فشار، مبرد از خواص فیزیکی گوناگونی برخوردار می‌باشد. راهی که از خط‌ها مبرد در یک سیستم مناسب رد می‌شود، دمایی می‌باشد که چگالش در آن امکان دارد در بیرون از خط صورت پذیرد. اگر مشکلی پیش بیاید و باعث تغییر فشار شود، R22 می‌تواند به‌صورت متفاوت رفتار کند. وقتی حرکت هوای گرم و مرطوب از خانه شما در اطراف محیط اواپراتور صورت گیرد، سبب متراکم شدن رطوبت و سپس منجمد شدن آن‌ها بر کویل ها می‌شود و بدین‌صورت یخ درست می‌شود.

تعمیر کولر گازی و اسپلیت در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • تا زمانی که میزان این یخ کم باشد ممکن است شما در کارکرد دستگاه تغییری حس نکنید ولی با بیشتر شدن آن تأثیر را بر روی جریان هوا متوجه خواهید شد. در این زمان یخ مثل یک عایق رفتار کرده و از اینکه دستگاه شما کارکرد مناسب داشته باشد جلوگیری می‌کند و در این حالت در مبرد عمل تبخیر زودتر انجام می‌گیرد.
  • با پایین رفتن سطح مبرد، اسپیلت خط را نمی‌تواند منجمد کند. امکان دارد یخ ذوب شود و سپس شما متوجه توقف جریان هوا شوید. درصورتی‌که خنک شدن در سیستم شما دیگر انجام نگرفت نشان‌دهنده این است که دستگاه شما آسیب‌دیده است و برای تعمیر باید از یک متخصص کمک بگیرید. برای برقراری ارتباط با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس حاصل نمایید.

کثیف شدن و بسته شدن فیلترهای هوا

۲ . کثیف بودن کویل ها

عامل دیگری که می‌تواند سبب یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان شود، کثیف بودن کویل ها می‌باشد. همان‌طور که گفته شد، یخ از جریان پیدا کردن صحیح هوا در سیستم شما جلوگیری می‌کند. علت منجمد شدن کویل‌های تبخیرکننده این است که هم هوای خانه و هم اسپیلت آن را خشک می‌کنند. کویل‌های تبخیرکننده، با بیرون کشیدن آب از هوا، چگالش را بر روی کویل ها ایجاد می‌کنند. قطره‌های فشرده‌شده از کویل‌های تبخیرکننده به داخل حفره تخلیه ریخته می‌شوند.

  • در صورت پر شدن حفره، می‌توانند کویل‌های تبخیرکننده منجمد شده و سنگین شوند. اگر این کویل ها کثیف باشند، سبب منجمد شدن می‌شوند. چراکه اگر روی کویل ها لایه کثیف وجود داشته باشد آب سریع جذب نمی‌شود. توصیه ما این است که به مدت دو سال یک‌بار کویل ها را تمیز کنید.
  • گاهی این مشکل باعث می شود جریان هوای کولر گازی کم شود که در مقاله “دلایل کم بودن پرتاب باد کولر گازی” به بررسی این مشکل  پرداخته ایم.

۳ . جریان هوای ضعیف در اواپراتور

کولر گازی در صورت دریافت نکردن هوای کافی، به‌منظور مانع‌شدن از تراکم پیدا کردن بر کویل و به یخ تبدیل‌شدن، گرمای لازم هم نمی‌تواند داشته باشد. بنابراین هوای کافی باید بگیرد تا از اینکه کولر گازی یخ بزند جلوگیری کند. برای حل این مشکل در ابتدا نسبت به بررسی فیلترهای هوا اقدام کنید. جریان هوا نیز نباید ضعیف باشد. این مورد را هم چک کنید.

  • برای بررسی دریچه‌های هوا شما می‌توانید با گذاشتن دستتان بر جلوی دریچه‌ها از قسمت کناره‌ها هوا را حس کنید. اگر مجاری و یا عایق‌ها بسته باشند، باید آن‌ها را پیداکرده و سپس مشکل را رفع کنید.

آسیب دیدن فن دمنده

۴ . آسیب دیدن فن دمنده

وظیفه فن دمنده وارد شدن هوای سرد درزمانی که کولر به گردش هوای گرم بیرون نیاز دارد می‌باشد. زمانی که در اسپیلت هوا سرد می‌شود، به دلیل متراکم شدن به‌خوبی نمی‌تواند حرکت کند. در این زمان فن دمنده با مکش هوای گرم به حرکت پیدا کردن هوای سرد کمک می‌کند. اگر جریان فشار و همین‌طور هوا در دستگاه شما دارای تعادل مناسب باشد، ایجاد کردن هوای خنک در کولر گازی به‌درستی صورت می‌گیرد. اگر این فن دمنده دچار ایرادشده و یا شکسته شده باشد جریان هوا در مخزن تغییر پیدا می‌کند، روی کویل ها چگالش به مقدار زیادی درست می‌شود و قطره‌های آب تخلیه و یا تبخیر به‌صورت صحیح نمی‌شوند. فن شکسته همچنین سبب به وجود آمدن خط مبرد نیز می‌تواند برای یخ ‌زدگی اسپیلت شود. بهتر است در صورت یخ‌ زدگی خط مبرد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

رفع مشکلات کولر گازی توسط پین ورک

  • درصورتی‌که کولر گازی شما در فصل زمستان دچار یخ‌ زدگی شود، شما روی مس دستگاه خود شاهد جمع شدن یخ خواهید بود. به بیان ساده‌تر می‌توانیم بگوییم مخزن هوای دستگاه شما دچار یخ ‌زدگی شده است. برای گرفتن برف و باران کولر گازی ساخته‌شده است. گاهی ممکن است دانه‌هایی که در پاییز می‌افتند، همه قابل‌کنترل نباشند.
  • امکان دارد یخ و برف را کولر گازی بتواند کنترل کند اما رطوبتی که در کویل‌های قطعه کندانسور وجود دارد منجمد شوند. توجه داشته باشید برای این‌که رطوبت بیرون از کولر شما همیشه حفظ شود راهی وجود ندارد. اگر کولر گازی خود را بپوشانید ممکن است سبب ماندن رطوبت در دستگاه شود ولی می‌تواند کپک نیز ایجاد کند. توصیه ما به شما این است که در فصل زمستان از پوشاندن کولر خود پرهیز کنید.

با خواندن مقاله بالا با راه‌ها و روش‌های تعمیر یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان آشنا شدید. ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که درصورتی‌که اطلاعات و دانش شما برای تعمیر و عیب‌یابی قطعات اسپیلت یا کولر گازی به حد کافی نمی‌باشد، در جهت صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های ممکن از آسیب رسیدن به دستگاه خود پرهیزکرده و نسبت به تعمیر و عیب‌یابی آن اقدام نکنید.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات کولرهای گازی از پیشرفته‌ترین تجهیزات و زبده‌ترین تعمیرکاران در جهت تعمیر کولر گازی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ با مشاوران ما در ارتباط بوده و راهکارها و پیشنهادات آن‌ها را بشنوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.