احتمالاً اولین ایده شما در زمان خنک نکردن کولر گازی این است که کولر شما معیوب است و کیفیت آن خوب نیست اما دلایل متفاوتی می تواند باعث خنک نکردن کولر گازی شما شود. اولین موردی که باید جهت عیب یابی آن انجام شود این است که کولر گازی شما چند سال است که در حال کار کردن است و پس از مدت زیادی دچار مشکل شده است یا کولر گازی شما جدیداً خریداری شده و ایراد دارد. بهتر است عیب یابی کولر گازی خود را به افرادی ماهر و مجرب بسپارید. تعمیرکاران پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی و اسپلیت در زمینه تعمیر انواع کولر های گازی تجربه کافی داشته و آماده خدمت رسانی به شما میباشند. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر کولر گازی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

علت خنک نکردن کولر گازی یا سرد نشدن اسپلیت قدیمی

اگر با مشکل سرد نشدن اسپلیت یا خنک نکردن کولر گازی قدیمی مواجه هستید، لازم است که حتماً آن را با یک متخصص در میان بگزارید و عیب یابی و تعمیر آن را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید زیرا این نوع ایراد های دستگاه های سرمایشی باید در اولین فرصت برطرف شود تا از آسیب رسیدن به قسمت های دیگر دستگاه پیشگیری شود.

تعمیر کولر گازی و اسپلیت

بهترین متخصص با کمترین قیمت

از مهم ترین و رایج ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی یا سرد نشدن اسپلیت، میتوان به علل زیر اشاره کرد تا در عیب یابی وسیله سرمایشی شما مؤثر باشد:

  • تمیز نکردن و به تأخیر انداختن سالیانه سرویس کولر گازی
  • معیوب بودن یا سوختن فن یا موتور فن سیستم سرمایشی
  •  وجود مشکل در ترموستات روی سرد نشدن اسپلیت
  • کافی نبودن و یا تمام شدن گاز سیستم سرمایشی
  • معیوب بودن و یا مسدودی فیلتر کولر گازی قدیمی
  • معیوب بودن کمپرسور
  • معیوب بودن قسمت ورود و خروج هوا
  • مشکل اورلور

سرد نشدن اسپلیت قدیمی

علت خنک نکردن کولر گازی یا سرد نشدن اسپلیت جدید

اگر به تازگی کولر گازی خود را تهیه کرده اید یا به قطعات و قسمت های دستگاه اطمینان کامل جهت نو بودن آن دارید اما همچنان با مشکل خنک نکردن کولر گازی یا سرد نشدن اسپلیت رو به رو هستید، میتوانید به موارد رایج زیر جهت عیب یابی آن توجه کنید:

  • تأثیر جای نامناسب قرار دادن کندانسور در سرد نشدن اسپلیت های جدید
  •  در نظر گرفتن ظرفیت نادرست نسبت به مکان قرارگیری آن
  • تأثیر عمر زیاد کولر گازی های جدید در سرد نکردن آن
  • گرفتگی در کویل کندانسور
  • تأثیر تمیز نبودن و گرفتگی در فیلتر های اپراتور روی خنک نکردن کولر گازی
  • تأثیر مشکلات گازی در سرد نشدن اسپلیت جدید
  •  مشکلات خازن

بررسی رایج ترین علل خنک نکردن کولر گازی

۱ . بررسی تأثیر محل نامناسب جای دادن کندانسور روی سرد نشدن اسپلیت

اسپلیت ها جهت خنک کردن فضای موردنظر شما، به یک کمپرسور وابسته هستند. این کمپرسور ها اگر در کولر های گازی معمولی قرارگرفته باشند، در پنل خارجی سیستم و اگر در کولر های گازی پنجره ای قرارگرفته باشند، در بیرون آن تعبیه می شوند.

  • اگر طرز قرار گرفتن آن باعث شود که خورشید به طور مداوم روی کمپرسور بتابد، طبیعتاً منجر به گرم شدن آن شده و باعث میشود باد کولر گازی شما به اندازه کافی خنک نشود؛ بنابراین، اگر محیط کولر گازی و اسپلیت شما گرم باشد، باد آن گرم تر و اگر سرد باشد باد آن هم به این وسیله خنک خواهد بود.
  • لازم است که بدانید که قرار گرفتن کولر گازی شما در محل نامناسب و گرم شدن آن، باعث رسیدن صدمات جدی به سیستم آن شده و آسیب پذیرش میکند و از علل اصلی خنک نکردن کولر گازی است. رسیدن نور زیاد خورشید به کمپرسور کولر گازی شما، جز فشار آوردن به آن جهت خنک سازی فضا، برق مصرفی دستگاه را نیز بالا میبرد و باعث آسیب های بیشتر میشود.
  • کمپرسور اسپلیت شما اگر در این وضعیت نامناسب باشد بی شک به درستی کار نمیکند و باد خنک ایجاد نمیکند؛ بنابراین بهتر است در محلی با سایه مناسب نصب شود و یا برای آن محافظ و سایبان قرار داده شود. البته در نظر داشته باشد که محیط آن خفه نباشد و عبور هوا ممکن باشد.

محل نامناسب جای دادن کندانسور روی سرد نشدن اسپلیت

۲ . کم بودن ظرفیت کولر گازی شما نسبت به محیط

اکثر افراد در زمان خرید کولر های گازی، به میزان توانایی و بودجه خود در انتخاب سیستم اتکا میکنند و از کولر گازی انتظار خنک کردن هر میزان فضایی را دارند؛ بنابراین لازم است در خرید این سیستم های گرمایشی دقت بیشتری داشته و موارد دیگری ازجمله ظرفیت باد سیستم، درجه گرمای محیط، تعداد کولر های محیط و تعداد اشخاصی که در محیط رفت و آمد می کنند را نیز در نظر بگیرید.

۳ . عمر کولر گازی

امروزه، نسل جدید کولر های گازی کارایی و امکانات بهتر و به روز تری در مقایسه با مدل های قدیمی تر دارند. طبیعی است که بالا رفتن عمر این سیستم های سرمایشی، همانند دیگر دستگاه ها، باعث پایین آمدن کیفیت کار آن ها میشود که از عوامل سرد نشدن اسپلیت است. کولر های گازی، با گذشت سال ها به میزان کمتری هوای اطراف را سرد کرده و برق بیشتری مصرف میکنند.

  • میتوان گفت که این سیستم های سرمایشی با گذشت حدود ۲۰ سال و نگهداری مناسب و سرویس و تعمیرات به موقع، نزدیک به نیمی از توانایی خود را از دست می دهند.
  • توصیه میشود که سالیانه و در زمان به کار انداختن سیستم های سرمایشی، بررسی و سرویس آن را به یک متخصص بسپارید تا هرگونه مشکل را برطرف کرده و از ایرادات آن پیشگیری کند. پین ورک با داشتن بهترین متخصصین و تعمیرکاران ماهر آماده تعمیر و سرویس و عیب یابی سیستم شما است تا خنک نکردن کولر گازی به زندگی روزمره شما آسیبی نزند. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر کولر گازی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

نشتی گاز در کولر گازی

۴ . مشکلات گازی در مدار

ممکن است مدار کولر گازی شما کیپ شده باشد و منجر به نداشتن برودت لازم آن و خنک نکردن کولر گازی شود. در مواری نیز نشتی مدار باعث این مشکل می شود.

  • برای رفع این مشکل به بررسی نشتی در اتصالات کولر و شیر ها و لوله ها بپردازید و ترجیحاً آن را به یک متخصص بسپارید تا از آسیب های جانبی جلوگیری کند. میتوانید با مالیدن ترکیب کف صابون به قسمت های موردنظر و مشاهده حباب و پی بردن به نشتی گاز، آن را نشت یابی کرده و سپس به طور صحیح شارژ گاز شود.
  • اگر با مشکل گرم بودن باد خروجی از کولر گازی روبرو هستید، توصیه می شود مطلب “دلایل و رفع مشکل گرم بودن باد کولر گازی” را مطالعه نمایید.

۵ . خرابی خازن کولر های گازی

معیوبی خازن منجر به خنک نکردن کولر گازی میشود. اگر این قسمت به هر دلیلی معیوب شود، کولر گازی شما سرمای خود را از دست خواهد داد. همچنین میتواند باعث شود که کمپرسور استارت نزند و درنهایت باعث کار نکردن آن شود.

۶ . عدم سرویس به موقع

سرویس به موقع کولر های گازی اهمیت زیادی دارد زیرا به مرور باعث تجمع غبار و گرد و خاک میشود که این منجر به مشکل در سیستم خنک کننده خواهد شد.

  • جهت رفع مشکلات سرد نشدن اسپلیت، به تمیز کردن کویل مندانسور و شستن فیلتر اپراتور سیستم بپردازید. لازم است بدانید که تمیزی کویل کندانسور خیلی ضروری است.

عیب یابی خنک نکردن کولر گازی با پین ورک

کولر های گازی، با کارکرد و سیستمی متفاوت، جایگاه بهتری را نسبت به کولر های آبی در بازار پیدا کرده و باعث شهرت خوبی شده است که به این وسیله خریداران کولر به تهیه کولر گازی ترغیب کرده است؛ اما گاهی با توجه به هزینه زیادی که برای خرید این نوع کولر میکنید، کولر های گازی فضا را به اندازه کافی خنک نمیکنند و ضعیف تر از میزان پیش‌بینی شما عمل می کنند و باعث میشوند انتظارات شما برآورده نشوند.

کولر های گازی و اسپلیت ها نیاز به سرویس مرتب و دوره ای یا سالیانه دارند. بهتر است که در ابتدای فصل گرما، سرویس کولر های گازی خود را به یک متخصص بسپارید تا آن را عیب یابی کرده و از آسیب های جانبی جلوگیری کند. بهتر است قسمت های کندانسور و اوپراتور سیستم را تمیز نگه دارید و اگر کولر گازی شما همچنان با مشکل سرد نکردن مواجه بود، گاز و خازن آن را بررسی کنید. بهتر است تمام این مراحل توسط یک فرد مجرب انجام شود.

پین ورک با گرد هم آوردن گروهی مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر کولر گازی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.