یکی از مشکلات که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند، نوسان دمای یخچال و گرم و سرد شدن مداوم آن است. علاوه بر فاسد شدن و یا یخ زدن مواد غذایی در صورت رفع نشدن، موجب آسیب دیگر قطعات یخچال نیز می‌شود. ما در ادامه مقاله به اصلی‌ترین علل بوجود آورنده این مشکل و نحوه رفع آن می‌پردازیم ولی باز هم توصیه می‌شود برای تعمیر اساسی و با کیفیت در اسرع وقت از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. در صورتی که پس از خواندن مقاله هنوز هم سوالاتی در ذهنتان باقی ماند، مشاوران باتجربه ما در پین ورک؛ نمایندگی تعمیر یخچال فریزر و ساید آماده کمک رسانی به شما عزیزان هستند. می‌توانید از همکاران ما بهترین مشاوره و پیشنهاد را دریافت کنید تا با خیال راحت ثبت سفارش کنید. برای ارتباط بیشتر علاوه بر سایت و اپ پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

۵ علت نوسان دمای یخچال

نوسان دمای یخچال دلایل متفاوتی دارد و به عوامل گوناگونی وابسته است. با توجه به تخصصی بودن تعمیر یخچال و برای گرفتن نتیجه مطلبوت تر از تعمیر توصیه می‌شود از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید تا گرم و سرد شدن مداوم یخچال در اسرع وقت تعمیر شود و به مشکلات جدی‌تری تبدیل نشود.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

خراب شدت ترموستات یخچال

۱ . خراب شدن ترموستات یخچال

ترموستات یکی از قطعات مهم هر یخچال است و وظیفه دارد دمای یخچال را اندازه بگیرد. این قطعه با توجه به گرم بودن یخچال دستور تولید سرما را منتقل کند، یا اگر یخچال سرد است دستور توقف تولید سرما را به کمپرسور انتقال دهد. در نتیجه در صورتی که ترموستات دما را اشتباه اندازه گیری کند و یا اشتباه صادر کند در نتیجه باعث نوسان دمای یخچال می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل ترموستات یخچال خود را بررسی کنید و از صحیح تنظیم بودن آن هم اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود مشکلی در اسرع وقت به تعمیر و یا تعویض ترموستات خود بپردازید. البته این موضوع را در مقاله دلایل خرابی ترموستات یخچال کاملا توضیح داده‌ایم.

۲ . خراب شدن کمپرسور یخچال

بخش بعدی که ارتباط زیادی با ترموستات و موتور یخچال نیز دارد کمپرسور است. کمپرسور وظیفه تولید سرما را بعد از دریافت دستور از ترموستات بر عهده دارد. اما اگر کمپرسور دچار مشکل شود به دستور دریافتی توجهی نمی‌کند و در فاصله زمانی نامناسب بدون توجه به دمای یخچال، تولید سرما می‌کند و یا تولید سرما را متوقف می‌کند. همین امر موجب نوسان دما در یخچال خواهد شد و حتی ممکن است با گذشت زمان موجب آسیب به ترموستات و دیگر قطعات وابسته نیز بشود. توصیه می‌شود هر چه سریعتر به تعمیر و یا تعویض کمپرسور یخچالتان بپردازید.

۳ . روشن و خاموش شدن ناخودآگاه موتور یخچال

موتور یخچال اصلی‌ترین قطعه هر یخچال است و عملکرد نامناسب آن بر تمامی دیگر قطعات تأثیر مستقیم دارد. کمپرسور برای تولید سرما نیاز به پشتیبانی موتور یخچال دارد ولی اگر موتور یخچال ناخودآگاه ری استارت و روشن خاموش بشود کار تمامی دیگر قطعات از جمله کمپرسور مختل می‌شود و یخچال به همین دلیل دچار نوسان دمای یخچال خواهد شد. برای بررسی بیشتر و تعمیر موتور یخچال و جلوگیری از مشکل گرم و سرد شدن دمای یخچال توصیه می‌شود از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا موتور یخچالتان با کیفیت تعمیر شود. برای برقراری ارتباط بیشتر با همکاران ما در پین ورک و ثبت سفارش با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

روشن خاموش شدن موتور یخچال

۴ . مشکل در اتصالات برقی و سیم‌ها

تمامی قطعاتی که به آن‌ها اشاره شد و دیگر قطعات یخچال برای عملکرد صحیح خود نیاز به دریافت مقدار ثابتی از ولتاژ و سیم‌های سالم برای برقراری ارتباط دارند، پس در صورتی که جریان ورودی کافی نباشد و یا سیم‌ها قطع و یا آسیب دیده باشند آن قطعه به درستی عمل نخواهد کرد و موجب نوسان دمای یخچال و دیگر مشکلات خواهد شد. از طرفی در صورت مشکل در اتصالات برقی و تعمیر نکردن آن کم کم بدنه یخچال شما نیز حاوی جریان برق خواهد شد و ممکن است باعث دیگر اتفاقات خطرناک نیز بشود. در نتیجه بهتر است سیم کشی یخچال خود را توسط یک تعمیرکار ماهر چک کنید.

۵ . خراب شدن سنسور یخچال

یکی دیگر از قطعاتی که در نوسان دمای یخچال بسیار مؤثر است سنسور یخچال است زیرا عدم کارکرد صحیح سنسور محیطی یخچال موجب گرم و سرد شدن نامتناسب یخچال خواهد شد. برای بررسی بیشتر و تعمیر یا تعویض از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

با پین ورک باکیفیت‌ترین تعمیر را تجربه کنید

تمامی مطالب بالا توسط تعمیرکاران متخصص ما در پین ورک تهیه و جمع آوری شده است و به دلایل نوسانات دما یخچال و روند رفع گرم و سرد شدن یخچال اشاره کرده است. پیشنهاد می‌شود مطالب بالا را صرفاً جهت آگاهی بیشتر خود و اطلاع از روند و عملکرد هر قطعه به حساب آورید و تعمیر مشکل‌های یخچال خود را به یک تعمیرکار آموزش دیده بسپارید تا مشکل بیشتری در یخچال خود ایجاد نکنید.

پین ورک؛ نمایندگی رسمی و معتبر تعمیر یخچال با دارا بودن کادر باتجربه و تجهیزات پیشرفته و استفاده از قطعات باکیفیت تمامی مشکلات یخچال های ایندزیت، سینجر، کنوود و .. شما اعم از نوسان دمای یخچال، یخ زدن یخچال و… را با کمترین هزینه و در اسرع وقت برای شما عزیزان انجام خواهد داد و آماده خدمت رسانی و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به محل مورد نظر شما است. برای دریافت خدمات در محل از نمایندگی معتبر پین ورک و بی نیاز شدن از مراجعه به نمایندگی‌های غیر مجاز می‌توانید با خیال راحت به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کرده و ثبت سفارش کنید و یا با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.