پکیج‌ها یکی از وسایل مهم در تأمین آب گرم مصرفی و همچنین سیستم گرمایشی محیط هستند به‌طوری‌که خرابی و ایراد در آن‌ها باعث بروز مشکلاتی برای ما می‌گردد. یکی از این مشکلات که ممکن است برای پکیج شما رخ دهد، روشن ماندن فن پکیج است. روشن ماندن یا یکسره کار کردن فن پکیج باعث می‌شود که دستگاه به‌خوبی عمل نکند و شما را با مشکلاتی همچون گرم نکردن آب و یا خطاهای دیگری در دستگاه رخ دهد. در این مطلب که توسط تیم تعمیرات پکیج پین ورک نوشته‌شده است سعی داریم شما را با علل روشن مانده فن پکیج آشنا کرده و راه‌های تعمیر و جلوگیری از یکسره کار کردن فن پکیج را برای شما بازگو نماییم. البته لازم به ذکر است که این توضیحات فقط در جهت راهنمایی بیشتر شما با بروز مشکل است و برای تعمیر آن حتماً از افراد متخصص این حوزه باید کمک بگیرید. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع پکیج اعم از؛ بوتان، ایساتیس، فرولی و… آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار پکیج به محل موردنظر شما در جهت تعمیر و رفع مشکلات پکیج شماست. برای استفاده از خدمات به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل روشن ماندن فن پکیج

روشن ماندن و یکسره کار کردن فن پکیج در فصول سرد سال امری طبیعی است، زیرا در این فصل پمپ پکیج مدام کار می‌کند و پس از خاموش شدن شعله، فن نیز خاموش می‌شود. البته اگر در فصول دیگر سال این عمل ادامه‌دار باید کمی نگران باشید علاوه بر آن اگر مشکلات دیگری هم به وجود آورده باشد. در ادامه شما را با دلایل یکسره کار کردن فن پکیج آشنا می‌کنیم.

تعمیر انواع پکیج در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . معیوب بودن فن پکیج

از مهم‌ترین دلیل روشن ماندن فن پکیج‌ها می‌تواند به خاطر خرابی و معیوب بودن برد کنترل و یا خود فن باشد. دلیل دیگر اختلال در فن پکیج، گیرکردن کنتاکت رله فن است که برای بررسی این قطعات باید از تعمیرکار ماهر پکیج کمک بگیرید.

۲ . معیوب بودن الکترود جرقه زن

این قطعه سوختن صحیح شعله را کنترل می‌کند، حال اگر این عملکرد این قطعه اختلالی ایجاد شود باعث می‌شود که فن پکیج روشن بماند و یکسره کار کند.

مسدود بودن دودکش پکیج

۳ . مسدود بودن دودکش

وظیفهٔ دودکش در پکیج این است که دود حاصل از سوختن گاز به بیرون از دستگاه هدایت کند، حال اگر اختلالی در دودکش ایجاد شود و یا مسیر آن مسدود شده باشد، سنسورهای دستگاه به دلیل تشخیص وجود گاز درون دستگاه، پکیج را خاموش می‌کنند. اگر دودکش مسدود شده باشد حتی با یکسره کار کردن فن هم پکیج روشن نمی‌شود. عیب‌یابی و روشن نشدن پکیج.

۴ . معیوب بودن یون الکترود

یکی دیگر از دلایل روشن ماندن فن پکیج‌ها ممکن است به خاطر خراب بودن یون الکترود باشد. اگر فن دستگاه روشن مانده است ولی جرقه زن کار نمی‌کند، یون‌های جرقه زن معیوب شده‌اند که ممکن است به خاطر ترک خوردن و یا اکسید شدن جرقه زن کار نمی‌کند. در صورت که این مشکل وجود داشت باید الکترود دستگاه تعویض گردد، برای این منظور می‌توانید از تعمیرکاران پکیج دیواری پین ورک کمک بگیرید، برای دریافت خدمات با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

فن پکیج چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد فن پکیج بدین گونه است که قبل از شروع به کار دستگاه، برد الکتریک پکیج به فن دستور می‌دهد تا شروع به کار کند تا فن گازهای محفظه احتراق را تخلیه نماید و پس‌ازآن پرشر سوییچ هوا پس از اطمینان از سالم بودن فن، به برد کنترل اجازه برقراری و ایجاد شعله را می‌دهد. پس‌کار کردن فن پکیج ملزوم به تأیید پرشر سوییچ هوا است.

علت روشن ماندن فن پکیج ایران رادیاتور و بوتان چیست؟

علت روشن ماندن پکیج‌های بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندها فن‌ها عملکرد مشابه ای دارند و در فصول سرد سال بیشتر کار می‌کنند. لازم به ذکر است که روشن ماندن فن پکیج تقریباً طبیعی است مگر آنکه مشکلاتی در گرم کردن آب مصرفی و یا گرم کردن رادیاتورها ایجاد شود که در این حالت باید برای رفع مشکل باید از تعمیرکار معتبر پکیج کمک بگیرید.

تست فن پکیج

تست عملکرد فن پکیج

تمامی دستورات پکیج برای کارکرد صحیح از برد دستگاه عبور می‌کند، برد پکیج با برق ۲۲۰ ولتاژ کار می‌کند حال اگر برق کافی به برد دستگاه نرسد، فن کار نخواهد کرد و همچنین پرشر دود وصل نخواهد شد و درنتیجه برد پکیج اجازه روشن شدن دستگاه را صادر نخواهد کرد. علت بروز این مشکل ممکن است به خاطر خرابی رله پکیج باشد. حال اگر در مواقعی که برق به دستگاه و برد هم برسد ولی فن کار نکند، این عمل نشانهٔ خرابی فن است. برای تست عملکرد فن لازم است که از آوومتر کمک بگیرید. آوومتر را روی حالت بیزر تنظیم کرده و دو سر اتصال را به آن وصل کنید. در صورت سالم بودن فن پکیج، صدای بیزر شنیده می‌شود.

برای تعمیر پکیج خود همین‌الان با پین ورک تماس بگیرید!

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، روشن ماندن فن پکیج و یکسره کار کردن آن امری تقریباً طبیعی است مگر آنکه اختلالی درروند سیستم گرمایشی شما به وجود آورد که در این صورت برای رفع مشکل و تعمیر پکیج خود حتماً باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا آسیب بیشتر به دستگاه شما وارد نشود. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج دیواری با در اختیار داشتن کادری از بهترین تعمیرکاران پکیج آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار پکیج به محل موردنظر شما برای رفع و تعمیر مشکلات پکیج دیواری شماست. برای بهره‌مندی از این خدمات تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.