اکثر ما حداقل یکبار به این مشکل برخورد کرده‌ایم که پکیج دیواری نمی تواند به درستی آب را گرم کند و آب مورد استفاده ما سرد است. سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری علت‌های متفاوتی دارد. با پین ورک همراه باشید تا در این مقاله باهم به بررسی مهم‌ترین علل نوسان دمای آب پکیج بپردازیم و روش های برطرف کردن این مشکل بپردازیم. دقت کنید که برای انجام کلیه امور مربوط به پکیج و بروز هرگونه مشکل حتما با فردی متخصص مشورت کنید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیر انواع پکیج بوتان، گلدیران، ایساتیس، لورچ، بوش و… آماده ارسال نزدیک ترین تعمیرکار پکیج به محل مورد نظر شما می‌باشد. برای دریافت خدمات با شماره ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید

مهم‌ترین علل سرد و گرم شدن آب پکیج و راه‌حل آن

علل سرد و گرم شدن آب پکیج

تعمیر پکیج در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . فشار آب تنظیم نیست

اگر فشار آب ورودی ساختمان نوسان داشته باشد، این نوسانات می‌تواند منجر به سرد و گرم شدن پکیج شود. این موضوع ارتباطی به خود پکیج شما ندارد.

  • ابتدا شیرهای منزل را چک و مقدار فشار آب را مشاهده کنید. اگر فشار آب مرتب کم و زیاد می‌شود به سراغ پمپ ساختمان بروید و از تنظیم بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر در ساختمان خود موتورخانه دارید، مطالعه مقاله آموزش طرزکار موتورخانه خالی از لطف نیست.

۲ . مبدل پکیج جرم گرفته است

این مورد از شایع‌ترین علل سرد و گرم شدن آب پکیج است. و مهم‌ترین علتی است که تعمیرکاران تیم ما با آن برخورد کرده اند. این مشکل بیشتر با چشمک زدن چراغ ۷۰ در پکیج خود را نشان می‌دهد. معمولاً پس از گذشت یک الی دو سال از شروع کار پکیج قسمتی از مبدل که آب مورد نیاز از آن عبور می‌کند رسوب می‌کند. (این زمان تقریبی است و به عوامل مختلفی مثل نوع آب منطقه زندگی شما شش ماه تا پنج سال متغییر است). البته این اتفاق بیشتر برای پکیج‌های دو مبدله اتفاق می‌افتد. برای رفع مشکل روشن شدن چراغ پکیج، مطلب عیب یابی روشن شدن چراغ قرمز پکیج می تواند به شما کمک کند.

  • برای رفع این مشکل باید مبدل با اسید شستشو داده شود. توصیه می‌شود جرم‌گیری مبدل را به اهل فن بسپارید. تعمیرکاران ماهر پین ورک آماده ارائه بهترین خدمات تخصصی برای عیب‌یابی پکیج شما در محل مورد دلخواه شما هستند. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

۳ . فلومتر یا فلوسوئیچ یا فلورگلاتور مشکل دارد

فلومتر وظیفه دارد دبی آب را اندازه گیری کند. این حالت زمانی است که به طور مثال در حمام هستیم و تنها شیر آب گرم را باز می‌کنیم. آب کاملاً داغ داغ است اما زمانی که آب سرد را برای ترکیب کردن باز می‌کنیم به جای آب ولرم متوجه می‌شویم که آب به کلی سرد شده است.

  • اگر سیستم لوله‌کشی و یا شیر مخلوط مشکلی نداشته باشد، به طور قطع مشکل از فلومتر است که باید تعمیر یا تعویض شود. (البته علت ناگهانی سرد شدن آب می‌توان عدم تنظیم شعله یا وجود جرم در مبدل باشد که تشخیص آن با متخصص است)

رسوب گرفتن پکیج

۴ . مبدل اولیه جرم گرفته است

در این حالت مبدل اصلی یا مبدل اولیه رسوب می‌گیرد و موجب اختلال تبادل حرارت شده. در نتیجه سنسور ترمیستور شعله راقطع کند و سبب گرم و سرد شدن آب پکیج شود که معمولا این اتفاق برای پکیج های دو مبدله رخ می‌دهد.

۵ . سنسور آب گرم مصرفی خراب است

ترمیستور یا ntc قطعه‌ای است که وظیفه دارد دمای آب را به برد پکیج اعلام کند. در صورت کم شدن دقت ترمیستور یا خرابی آن دمای اندازه‌گیری شده اشتباه اعلام می‌شود و باعث سرد وگرم شدن پکیج میشود. در صورت خراب شدن این سنسور که به ندرت پیش می‌آید باید آن را تعویض کنید.

۶ . فشار آب بسیار پایین و کم است

زمانی که فشار آب کمتر از حد مجاز است درجه حرارت آب سریعاً بالا می‌رود و ترمیستور فرمان می‌دهد شعله قطع شود. این ماجرار مداوم تکرار شده و سبب نوسان دمای آب پکیج می‌شود.

علت افت فشار پکیج

۷ . پرشر(سنسور فن) مشکل دارد

پرشر وظیفه کنترل جریان آب در سیستم پکیج را دارد که در صورت معیوب بودن و قطع و وصل شدن باید تعویض و تعمیر شود. البته بهتر است بدانید این مورد خیلی کم و به ندرت اتفاق می‌افتد.

۸ . ارتفاع شعله بلند تنظیم نیست

زمانی که شعله ‌بلند تنظیم نباشد یا زیاد باشد آب به سرعت داغ شده و به بالای ۶۰ درجه حرارت می‌رسد. در نتیجه پکیج برای چند لحظه خاموش شده و خنک می‌شود.

  • ارتفاع استاندارد و مناسب برای شعله کوتاه یک سوم ارتفاع محفظه و برای شعله بلند دو سوم ارتفاع محفظه احتراق است. در این حالت می‌توانید مقدار جریان گاز را نیز بررسی کنید. یا از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا از طریق برد کنترل یا شیر ماژوله ارتفاع شعله را تنظیم کند.

۹ . پمپ خراب است

اگر سرعت پمپ روی حالت کند تنظیم باشد -یا پمپ تضعیف و نیم سوز شده باشد-پمپ توانایی ندارد آب در مدار را به جریان در بیاورد. در نتیجه شعله قطع می‌شود. این احتمال در پکیج‌های دو مبدله بیشتر وجود دارد (چراکه در پکیج‌های تک مبدله پمپ دخالتی ندارد). در نتیجه منجر به سرد و گرم شدن آب پکیج می‌شود.

۱۰ . سنسور شوفاژ

درست است که در ظاهر شوفاژ ارتباطی با پکیج ندارد اما هر نوع مشکلی در سنسور شوفاژ سبب ایجاد اختلال در پکیج می‌شود. اگر مراحل بالا را بررسی کردید و علت سرد و گرم شدن آب پکیج را نیافتید می‌توانید به سراغ شوفاژ رفته و آن را بررسی کنید.

بخار شدن آب در رادیاتور

۱۱ . شیر سه طرفه مشکل دارد

وظیفه شیر سه طرفه تغییر حالت مسیر آب ورودی بین دو مسیر است و زمانی که دچار خرابی شده باشد آب را هم ‌زمان در دو مسیر عبور می‌دهد وشما شاهد کاهش و افزایش دمای آب مصرفی خواهید بود. پس بهتر است از سالم بودن شیر اطمینان حاصل کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

۱۲ . هم‌زمان از چند شیر آبگرم در منزل استفاده می‌کنید

به دلیل لوله‌کشی نامناسب وقتی به طور هم‌زمان از چند شیر استفاده می‌کنید توزیع فشار آب گرم کاهش می‌یابد. پس هم زمان چند شیر آب را باز نکنید و موارد مصرف را اولویت بندی کنید. یا برای عیب یابی و تعمیر لوله های منزل خود اقدام کنید.

  • موارد دیگری چون نیمه باز بودن شیر‌های ورودی و خروجی پکیج،ضعیف شدگی فنر سوپاپ،مشکل خروجی برد کنترل و حتی کوپل بودن آب سرد و گرم در سیستم لوله‌کشی نیز می‌توانند از دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج باشند.

۱۳ . شعله دستگاه به طور مکرر روشن و خاموش می‌شود

به دلایل مختلفی ممکن است دستگاه به طور مرتب خاموش شود (مثلا هر چند ثانیه یکبار). در نتیجه وقتی شعله درجه ثابتی نداشته باشد آب نیز سرد و گرم می‌شود. مثلاً فلنچ دود در پکیج می‌تواند مسبب این موضوع باشد.

تعمیر پکیج دیواری خود را به پین ورک بسپارید

امروزه در تمامی خانه ها آبگرمکن یا پکیج به طور حتم وجود دارد و وظیفه حیاتی را برای اهل خانه فراهم می‌کند. مثلا اگر در یک روز پاییزی آب داغی وجود نداشته باشد شما برای حمام رفتن یا شستن ظروف خود به مشکل بر می‌خورید.

خب اگر تا به اینجا نتوانستید مشکل پکیج خود را رفع کنید اصلاً نگران نباشید. تعمیر پکیج دیواری مثل کار‌های زیاد دیگری نیازمند مهارت و تخصص است. پس ما به شما توصیه می‌کنیم برای انواع تعمیرات خودتان دست به کار نشوید. چون در صورت تشخیص نادرست خرابی به بار آمده و خسارت می‌بینید.

برای دریافت خدمات تخصصی تر و بهتر تعمیر پکیج خود،با تیم پین ورک تماس حاصل نمایید تا تجربه‌ای آسوده و بی‌دغدغه داشته باشید. هدف ما رضایت خاطر و آرامش مشتری‌ست. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.