همان‌طور که مطلع هستید سیستم گرمایشی موتورخانه، گرما را به تمام ساختمان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که دیگر در هر طبقه از پکیج یا سیستم گرمایشی‌های دیگر به‌صورت جداگانه استفاده نکنید. این سیستم گرمایشی موتورخانه که به‌ظاهر پیچیده است برعکس تفکر همگان از اجزای ساده‌ای متشکل شده است. اگر شما هم در ساختمان از سیستم گرمایشی موتورخانه استفاده می‌کنید لازم است که طرز کار موتورخانه را بدانید، متخصصان پین ورک؛ دارای متخصصین تعمیر، راه اندازی و نگهداری موتورخانه، در این مطلب با زبانی گویا شما را با نحوه عملکرد موتورخانه آشنا می‌کنند، برای ثبت سفارش با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

طرز کار موتورخانه و بخش های حیاتی آن

قسمتنحوه کارکرد
مخزن (دیگ) گرمکن آب (بویلر) موتورخانهسبب گرم‌شدن آب می‌شود و این آب گرم را به رادیاتورها می‌فرستد و درنتیجه آب گرم در رادیاتور سبب گرم‌شدن بخش‌های مختلف ساختمان شما می‌شود.
فتیله اشتعال متصل شده به مخزن آب موتورخانهاین فتیله اشتعال که همیشه روشن است، متصل به مخزن گرمکن است وظیفه گرم کردن آب درون مخزن گرمکن موتورخانه را دارد.
نبع سیم‌پیچ‌ها (کوئل) موتورخانهآبی که توسط فتیله درون مخزن گرمکن، گرم شده است به درون لوله‌هایی از جنس مس وارد می‌شود که این لوله‌ها اطراف مرجع کوئل قرار گرفته‌اند.

راه اندازی و نگهداری موتورخانه

بهترین متخصص با کمترین قیمت

در آخر آب گرم شده موجود در این لوله‌های مسی سبب گرم‌شدن غیرمستقیم آب موجود در مخزن کوئل می‌شود و این آب گرم شده به بخش‌ها و واحدها می‌رود و برای مسائلی مانند شست‌وشو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مخزن منبسط کننده موتورخانهاین منبع که به طور معمول در بالای پشت‌بام ساختمان قرار می‌گیرد، آب اضافی و بخار شده از مخزن گرمکن را جمع‌آوری و نگهداری می‌کند و هنگامی‌که آب موجود در مخزن گرمکن کاهش یابد، این آب اضافی جمع شده در مخزن منبسط کننده وارد مخزن گرمکن می‌شود تا مخزن گرمکن موجود در سیستم گرمایشی موتورخانه با خشکی کار نکند و نحوه عملکرد موتورخانه دچار اختلال نشود.
پمپ یا تلمبه موتورخانهفشار آب توسط این دستگاه افزایش میابد و باعث گردش بیشتر آب گرم در سیستم گرمایشی موتورخانه می‌شود.
لوله‌های وصل‌کننده قسمت‌های مختلف موتورخانه و منتقل‌کننده به بخش‌های مختلف ساختمانلوله‌کشی صحیح از مسائل حائز اهمیت در موتورخانه و ساختمان می‌باشد زیرا قسمت‌های مختلف موتورخانه را به هم وصل می‌کند، هنگامی‌که این لوله‌کشی‌ها به طور صحیح اجرا نشوند سیستم گرمایشی موتورخانه و نحوه عملکرد موتور خانه در ساختمان دچار مشکل می‌شود.

برای بررسی و اجرای صحیح لوله‌کشی موتورخانه می‌توانید از متخصصان پین ورک کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

سیستم تقسیم‌کننده آب گرم و سرد یا کلکتور موتورخانهاز روش‌های نوین برای تقسیم آب گرم و سرد استفاده از کلکتور می‌باشد. این سیستم علاوه بر تقسیم آب گرم و سرد، سبب دسترسی راحت و آسان برای حفظ و نگهداری و تعمیر لوله‌کشی‌ها می‌شود. این سیستم به‌صورت یکنواخت و یکپارچه آب سردوگرم را تمام ساختمان تقسیم می‌کند.
سیستم سردکن یا چیلر موتورخانهاین چیلرها که به دسته جذبی و تراکمی تقسیم می‌شوند از قطعات حائز اهمیت در سیستم گرمایشی موتورخانه است و در عمل سرمایش سیستم موتورخانه نقش دارند.

درون چیلر تراکمی فشار گاز، توسط کمپرسور کاهش میابد و وارد کندانسور می‌شود و در ادامه گازی که در کندانسور وارد شده است سرد می‌شود و تبدیل به مایع می‌شود، در نتیجه به اپراتور وارد می‌شود و گرمای آب نزدیک اپراتور را جذب می‌کند و سبب خنک شدن آب می‌شود.

سیستم دیجیتال (هوشمند) موتورخانهتجهیزات و قطعات موجود در سیستم موتورخانه توسط سیستم کنترل دیجیتال (هوشمند) بر اساس نیاز حرارتی موجود در ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این سیستم هوشمند با استفاده از سنسورهای موجود در خارج و داخل ساختمان و باتوجه‌به نیازهای محیطی این نیاز حرارتی را شناسایی می‌کند. استفاده از این سیستم دیجیتال از مصرف سوخت بیش از حد و خرابی تجهیزات سیستم گرمایشی موتورخانه جلوگیری می‌کند و سبب بهبود نحوه عملکرد موتورخانه میشود.

به طور خلاصه اگر بخواهیم نحوه عملکرد و طرز کار موتورخانه را بیان کنیم، در موتورخانه مخزن گرمکنی (بویلر) قرار گرفته است که آمپر نمایشگر میزان و درجه حرارت و کلید تنظیم میزان حرارت برروی آن متصل شده است. این مخزن گرمکن در موتورخانه سبب ایجاد حرارت به هنگام وارد شدن آب تانکر به آن و تنظیم درجه حرارت می‌شود، لازم به ذکر است که این گرما به سبب فعالیت فتیله اشتعال که شمعک آن همیشه روشن است می‌باشد؛ در ادامه مسیر آبی که گرم شده است توسط تلمبه و پمپ به بالا می‌آید و توسط کلکتور به آب سردوگرم تقسیم می‌شود؛ سپس وارد فن کویل می‌شود و سبب گرم‌شدن بخش‌های مختلف ساختمان می‌شود.

درواقع این آب گرم شده توسط کلکتور رفت به فن کویل می‌رود و سبب ایجاد حرارت و گرما در ساختمان می‌شود سپس؛ آب توسط کلکتور برگشت به منبع کوئل وارد می‌شود و آب موجود در منبع کوئل برای شست‌وشو استفاده می‌شود. لازم به ذکر است هنگامی‌که آب موجود در مخزن گرمکن کاهش میابد، آب موجود در مخزن منبسط کننده توسط لوله‌ها به مخزن گرمکن بازگردانده می‌شود.

راه اندازی و تعمیر موتورخانه توسط پین ورک

همان‌طور که مشاهده کردید در این مطلب که توسط متخصصان مجرب پین ورک جمع‌آوری‌شده است، شما را با قسمت‌های مختلف موتورخانه و نحوه عملکرد و طرز کار موتورخانه آشنا کردیم. امروزه بسیاری از ساختمان‌ها از این نوع سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند و همان‌طور که می‌دانید شناخت نحوه عملکرد موتورخانه بر همه افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند واجب است.

اگر شما هم پس از مطالعه این مطلب قصد استفاده یا تعمیر سیستم موتورخانه خود را دارید می‌توانید از متخصصان پین ورک راهنمایی بگیرید. برای ثبت سفارش و دریافت خدمات می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید. پین ورک مفتخر است خدمات خود را در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت به شما عرضه نماید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.