خراب شدن پکیج گاهی می‌تواند ما را با مشکلات جدی مواجه کند. مشاهده هرگونه مشکل در پکیج مثل گرم نشدن آب پکیج، علل مختلف و گوناگونی دارد. در ادامه متن ذیل قصد داریم به عمده‌ترین دلایل گرم نشدن آب پکیج بپردازیم. اگر نکته‌های ذیل را مطالعه کردید و ایراد سرد بودن آب پکیج شما برطرف نشد، و نیاز به یک نمایندگی معتبر تعمیر پکیج داشتید، پین ورک برای تعمیر مشکل گرم نبودن آب پکیج به شما عزیزان توصیه می‌کند از تعمیرکاران و تکنسین‌های تیم ما، نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج کمک بگیرید.

تعمیر مشکل دمای آب پکیج خود را به پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج اعم از ؛ آریستون، بوتان، بوش، لورچ و… بسپارید. برای برقراری ارتباط با تیم پین ورک شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر پکیج دیواری در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل گرم نشدن آب پکیج

علل مختلفی باعث گرم نشدن و سرد بودن آب پکیج می‌شوند. از اساسی‌ترین و مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ . سنسور دمای NTC پکیج

فلوسویچ، وقتی آب باز می‌شود تشخیص می‌دهد که اگر از مقداری که روی برد پکیج تنظیم شده است، دمای آب کمتر باشد، پکیج روشن می‌شود. برای تشخیص سالم بودن این سنسور دما، می‌توانید این روش را تست کنید.

  • نخست با خاموش کردن پکیج، از یک اهم متر استفاده کنید و دوسر آن را به قسمت دوسر سنسور متصل کنید. بعد دما را از یک شعله غیرمستقیم زیاد کنید. در دمای ۲۵ مقاومت باید ۱۰ کیلو اهم را نشان دهد. دما که زیاد شود این مقاومت اهم باید کم شود. نشان دادن صفر یا گیرکردن بر روی یک اهم نیز نشان از ایراد سنسور است. ابتدا قطعه مذکور را بررسی کنید و سپس در صورت نیاز آن را عوض کنید.

خرابی سنسور ntc

۲ . سوپاپ بای باس پکیج

اگر در مسیر گرمایشی، فشار افت پیدا کند و یا بسته شود، سوپاپ بای پاس برای اینکه از فشار زیاد وارد شدن به پکیج جلوگیری کند، باعث راحت‌تر انجام شدن پروسه گردش آب می‌شود و بدین منظور نیز در مدار قرار گرفته و مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش را به یکدیگر متصل می‌کند. توجه داشته باشید اگر سوپاپ بای پاس باز مانده و فرم خود را از دست دهد، همواره در مسیر سوپاپ کمی از آب مدار گرمایش چرخیده و این خود سبب سردی آب پکیج و گرم نشدن دمای آب مصرفی می‌شود.

  • برای حل این مشکل شما می‌توانید با بازکردن سوپاپ بای نسبت به تمیز و یا عوض کردن لوله مسی درون آن اقدام کنید. (نکته: در اغلب پکیج‌های دو مبدل از مبدل ثانویه به جای مسیر بای پاس استفاده می‌کنند).

۳ . فلوسویچ و یا همان فلومتر پکیج

نشانگری در پکیج‌ها وجود دارد که زمانی که شما آب گرمی که از آن استفاده می‌کنید را باز می‌کنید، چشمک می زند و یا حتی در بعضی از برندها ممکن است شاهد چشمک زدن علامتی مشابه با شیر آب در نمایشگری که دارند شوید. عمل نکردن صحیح بخشی که چشمک می زند، نشان دهنده خراب بودن فلومتر یا فلوسوییچ می‌باشد. وظیفه اصلی که این بخش دارد این است که برای تشخیص دادن آب گرم مصرفی پکیچ بسته و باز شود.

  • با اتصال کوتاه کردن سیم‌های قطعه مذکور، در صورت مشاهده روشن شدن پکیج، این معنی را می‌دهد که فلوسویچ معیوب می‌باشد. بهتر است برای تعمیر این قطعه از متخصصین تیم پین ورک کمک بگیرید. برای برقراری ارتباط با تیم پین ورک شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۴ . شیر سه طرفی موتوری پکیج

همه پکیج‌ها دارای شیر سه طرفه موتوری نمی‌باشند. این قطعه در پکیج‌های تک مبدل فقط وجود دارد. در پکیج‌هایی که دارای دو مبدل هستند یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث گرم نشدن آب مصرفی پکیج شود. خراب بودن شیر سه طرفه گیر و درست بسته و باز نشدن آن می‌باشد. همین امر سبب وارد نشدن آب گرم به مبدل ثانویه می‌شود و سرد شدن آب را در پی دارد.

  • برای اینکه از خرابی شیر سه طرفی موتوری پکیج اطمینان حاصل کنید. از برق دستگاه مطمئن شوید، پکیج را در حالت زمستانه برای شروع کردن بگذارید، پس از باز کردن محرک شیر موتوری، شروع به باز کردن آب گرم کنید. از نبودن رسوب در زبانه‌های آن نیز مطمئن شوید و اینکه حتماً درست حرکت کنند. در صورت نیاز برای از بین بردن رسوبات می‌توانید آن را بشویید.

۵ . لوله‌کشی پکیج

اگر مسیر لوله‌کشی انجام‌شده زیاد و طولانی باشد می‌تواند سبب شود که دمای آب در طول این لوله‌ها کاهش پیدا کرده و آب پکیج گرم نشود. سعی کنید لوله‌ها را به فاصله‌های استانداردی از پکیج قرار دهید.

۶ . فشار گاز پکیج

اگر فشار گاز پایین باشد و یا حتی قطر لوله گاز کم باشد نیز می‌تواند در گرم نشدن آب پکیج تأثیرگذار باشند. گاهی اگر ارتفاع شعله مشعل نیز کم باشد هم می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.برای بررسی بیشتر این مشکل، مقاله علت افت فشار پکیج را مطالعه فرمایید.

علت افت فشار پکیج

۷ . کوپل بودن مدار آب گرم و آب سرد پکیج

کوپل بودن مدار آب گرم و آب سرد پکیج به معنی راه پیدا کردن مسیر آب سرد به آب گرم ساختمان می‌باشد. این موضوع گرم نشدن آب پکیج را در پی دارد. توصیه می‌کنیم برای بررسی این قسمت از یک متخصص کمک بگیرید.

تعرفه و قیمت تعمیر گرم نشدن آب پکیج

در تعرفه و قیمت تعمیر مشکل گرم نکردن آب مصرفی پکیج، علل گوناگونی دارد. مانند؛ قطعه خراب‌شده چه می‌باشد و یا اینکه مشکل دقیقاً از کجا است. شما عزیزان، برای اینکه در این زمینه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر را کسب کنید، با تکنسین‌های ما در تیم پین ورک می‌توانید در ارتباط باشید تا قیمت دقیق تعمیرات موردنظرتان را به شما اعلام کنند. در این حالت بعد از موافقت طرفین، درخواست خود را می‌توانید تکمیل کنید و وارد مراحل بعدی شوید.

همان‌طور که توضیح داده شد، علل متعددی در مشکل گرم نکردن آب مصرفی پکیج تأثیرگذار هستند، که ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، تعمیر مشکل گرم نشدن آب پکیج خود و کار نکردن آن را به افرادی که مجرب و کاربلد هستند محول کنید. بعضی‌اوقات با عوض کردن قطعه یا قطعاتی از دستگاه و حل یک سری مشکل جزئی، ایراد برطرف می‌شود و دیگر نیازی به عوض کردن خود دستگاه نیست پس بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود از یک تعمیرکار کمک گرفته و از هرگونه اقدام به دست بردن به دستگاه و تعمیر درصورتی‌که علم کافی برای آن را ندارید و ممکن است باعث خسارات بیشتر شود، جلوگیری کنید.

تعمیر مشکل گرم نشدن آب پکیج خود را به تعمیرکاران ماهر و باتجربه تیم پین ورک بسپارید:

همانطور که در این مطلب مطالعه فرمودید، سرد بودن آب مصرفی پکیج علل مختلفی دارد. اما توجه داشته باشید که برای رفع مشکل گرم نشدن آب پکیج دیواری باید حتما از تعمیرکار متخصصص این حوزه کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج می‌باشد که دارای به‌روزترین لوازم، بهترین و کامل‌ترین تجهیزات و همچنین باتجربه‌ترین و ماهرترین متخصصین و تعمیرکاران در انواع تعمیرات پکیج مانند مشکل گرم نشدن آب پکیج است.

پین ورک بخش تعمیر پکیج در محل موردنظر را برای شما عزیزان آماده کرده است. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده تعمیرات پکیج خود را در محل کار، منزل و … موردنظر خود انجام دهید، چراکه روند اجرای کار همواره توسط پشتیبانان تیم ما پیگیری می‌شود. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات و راهکارهای مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.