یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌تواند در عملکرد کلی ماشین ظرفشویی خلل ایجاد کند تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی می‌باشد. جمع شدن آب ماشین ظرفشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بیشتر آن‌ها امکان دارد برای مصرف‌کنندگان جدید باشد. اما به این نکته توجه کنید که ماشین ظر‌شویی یکی از لوازم پیچیده و حساس می‌باشد که در صورت بی‌دقتی و نداشتن مهارت کافی می‌تواند سبب خسارات جبران‌ناپذیری شود. ازاین‌رو بهتر است برای تعمیر دستگاه خود از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین ظرفشویی با گروهی از بهترین تکنسین‌ها آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان برای تعمیر انواع ماشین ظرفشویی اعم از؛ الجی، سامسونگ، مجیک و… می‌باشد برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۷ دلیل برای عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی

دلایل زیادی وجود دارد که موجب جمع شدن و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می‌شود. کارشناسان پین ورک در این مقاله مهم‌ترین و رایج‌ترین علت‌هایی که باعث بروز این مشکل می شود را به‌طور کامل برای شما توضیح داده‌اند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

معیوب بودن تسمه ماشین ظرفشویی

۱ . خرابی موتور

یک علتی که سبب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می‌شود خرابی و آسیب دیدن موتور دستگاه می‌باشد. موتور نقش اساسی در توانایی ماشین ظرفشویی در تخلیه آب دارد. اگر موتور ماشین ظرفشویی شما به‌درستی کار نکند، بر توانایی تخلیه دستگاه شما تأثیر منفی می‌گذارد.

  • موتور ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه خرابی یا ایراد موتور را تعویض کنید. روشن نشدن ماشین ظرفشویی یکی دیگر از دلایل خرابی موتور  است.

۲ . معیوب بودن تسمه

علت دیگری که موجب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می‌شود خرابی و ساییدگی تسمه دستگاه می‌باشد. مونتاژ پمپ ماشین ظر‌شویی توسط تسمه هدایت می‌شود. اگر تسمه فرسوده و معیوب شود، پمپی که محفظه ماشین ظرفشویی شمارا تخلیه می‌کند، نمی‌تواند به‌درستی کار کند

  • اگر ماشین ظرفشویی شما از تسمه محرک استفاده می‌کند و علائم ساییدگی در آن می‌بینید، برای تعویض آن از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۳ . مسدود بودن فیلتر ماشین ظرفشویی

یکی از علت‌هایی که سبب عدم جمع شدن آب ماشین ظرفشویی می‌شود مسدود بودن فیلتر دستگاه می‌باشد.

  • فیلتر ماشین ظرفشویی را که در پایین دستگاه قرار دارد را موردبررسی قرار دهید تا از عدم وجود مواد غذایی در داخل فیلتر مطمئن شوید.
  • تکه‌های ریز غذا و یا کاغذ می‌تواند فیلتر را مسدود کند و باعث عدم تخلیه ماشین ظرفشویی شود. شما می‌توانید به‌راحتی روکشی که روی فیلتر قرار دارد را با باز کردن دو پیچ دربیاورید و داخل آن را برای وجود مواد غذایی بررسی کنید. برای چک کردن فیلتر دستگاه حتماً ماشین ظرفشویی را از برق جدا کنید.

۴ . شکاف هوای آزاد

شکاف هوای ماشین ظرفشویی اجازه ورود هوا را می‌دهد بنابراین ماشین ظرفشویی می‌تواند بدون ایجاد خلأ، به‌درستی تخلیه شود. این شکاف در قسمت بالای سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. در هنگام کار صحیح، به‌غیراز ورود هوا به ماشین ظرفشویی برای تخلیه ماشین ظرفشویی، کار دیگری نمی‌کند.

  • اگر این شکاف مسدود یا بسته باشد، باعث ایجاد مشکلات در عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می‌شود. اگر شکاف هوا در ماشین ظرفشویی شما نصب‌شده است، طبق دستورالعمل سازنده، هرگونه گرفتگی یا انسداد را بررسی کنید.
  • اگر این مشکل در ماشین ظرفشویی شما نیز رخ‌داده است و مانع تخلیه شدن ماشین ظرفشویی شده است شما می‌توانید از تعمیرکاران و کارشناسان پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

خرابی فیلتر ماشین لباسشویی

۵ . خرابی شیر تخلیه

بیشتر ماشین ظرفشویی ‌هایی که امروزه در بازار پیدا می‌شوند دارای یک شیر تخلیه می‌باشند که باعث می‌شود آب دوباره درون ماشین ظرفشویی تخلیه نشود. برای تست این قطعه براکت سوپاپ را فشار دهید تا مطمئن شوید آزادانه حرکت می‌کند.

  • احتمال دارد این قطعه بر اثر برقی که آن را کنترل میکند بسوزد و به جایگزین نیاز داشته باشد. این نکته را در نظر بگیرید که قطعات مورد نیاز برای ماشین ظرفشویی ممکن است بسیار گران قیمت باشد و تعویض آن ها بسیار پر هزینه شود با این وجود شما میتوانید در بعضی شرایط از یک قطعه کارکرده و دسته دوم استفاده کنید و مشکل ماشین ظرفشویی خود را با کم ترین هزینه حل کنید.

۶ . ازکارافتادن پمپ ماشین ظرفشویی

مجموعه پمپ ماشین ظرفشویی، از یک پمپ، پروانه شستشو و پروانه تخلیه تشکیل‌شده است. در صورت خرابی هرکدام، عمل تخلیه آب ماشین ظرفشویی به‌درستی انجام نمی‌شود.

  • همان‌طور که مشخص است پمپ ماشین ظرفشویی آب را از واحد خارج می‌کند، پروانه شستشو، آب را از طریق دسته اسپری فشار می‌دهد و پروانه تخلیه، آب را به سمت خروجی تخلیه هدایت می‌کند. ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت یکی رایج‌ترین دلایلی که سبب بروز جمع شدن آب درون ظروفشویی می‌شود خرابی این قطعات می‌باشد.

۷ . مشکلات دفع زباله

اگر ماشین ظرفشویی شما به یک ظرف نگهدارنده زباله وصل است مطمئن شوید که شیر آن از ورودی دستگاه جمع شده است.

  • اگر این مشکل وجود نداشت هرگونه انسداد در محل تخلیه زباله را بررسی کنید تا از عدم وجود مواد غذایی اطمینان حاصل پیدا کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی با پین ورک

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم مهم و پرکاربرد در آشپزخانه می‌باشد که امروزه توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. اگر این وسیله با مشکلی روبه‌رو شود ممکن است کاربر با مشکلات جدی مواجه شود.

همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره شد دلایل مختلفی باعث می‌شوند که آب موجود در ماشین ظرفشویی جمع شود و تخلیه نشود. عیب‌یابی و برطرف کردن این مشکل به تخصص و دانش خاصی نیاز دارد که افراد غیرحرفه‌ای نمی‌توانند آن را انجام دهند و تنها خرابی دستگاه را بیشتر می‌کنند. این مشکل اگر به آن توجه نشود و اقدامی برای برطرف کردن آن انجام نشود امکان دارد که با گذشت زمان به قطعات اصلی دستگاه آسیب برساند و ماشین ظرفشویی را به‌طور کامل از کار بیندازد. ازاین‌رو بهتر در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی حتماً از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

پین ورک نمایندگی معتبر و رسمی تعمیرات ماشین ظرفشویی با داشتن بهترین تعمیرکاران و متخصصین همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع ماشین ظرفشویی، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.