همان‌طور که می‌دانید هود وسیله‌ای است کاربردی که این دستگاه در آشپزخانه شما بو و دود همه غذاهای شما را جذب می‌کند. هود ها در حالت عادی به علت وجود فن صدای زیادی دارند اما گاهی ممکن است این صدا غیرمعمولی و بیش از حد شود و ممکن است آزاردهنده باشد و سبب شود شما دنبال علل صدای بیش از حد هود بگردید خواهان رفع مشکل سر و صدای هود باشید. در این مطلب متخصصان پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع هود اعم از؛بیکمث، درسا، بوش و… به شرح کامل علل صدای بیش از حد هود و رفع مشکل پرداخته‌اند. شما می‌توانید برای تمام تعمیرات هود یا هر وسیله‌ی دیگری از متخصصان پین ورک کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل صدای بیش از حد هود آشپزخانه

همان‌طور که می‌دانید هود وظیفه عوض‌کردن هوا در آشپزخانه را دارد. این وسیله به جذب ذرات کوچک در هوا، انواع بو و دود و رطوبت می‌پردازد و سبب تغییر هوای آشپزخانه می‌شود. این تهویه توسط فن‌ها ایجاد می‌شود این فن‌ها با چرخش و در اثر اصطکاک با هوا باعث تولید صدا می‌شوند. سر و صدای هود می‌تواند بیانگر مشکلات فنی، یا استفاده نادرست و یا کثیفی آن باشد. گاهی نیز فضای کوچک آشپزخانه سبب می‌شود که حس کنیم صدای بیش از حدی از هود می‌شنویم.

تعمیر هود آشپزخانه در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . صدای بیش از حد هود می‌تواند از نقص در موتور دستگاه باشد

معیوب بودن موتور هود آشپزخانه

لازم است بدانید هنگامی که صدای بیش از حد هود را می‌شنوید، ممکن است بیانگر نقص در موتور هود باشد. اگر مدت ‌زمان زیادی است که از هود خود استفاده می‌کنید ممکن است که این نقص به دلیل فرسودگی هود باشد. همچنین اگر به‌صورت مداوم و پشت‌هم بدون وقفه از هود استفاده کنید باعث واردآمدن فشار به موتور هود می‌شود و سبب صدای بیش از حد هود می‌شود.

  • در این شرایط به‌هیچ‌وجه هود را روشن نکنید، چرا که ممکن است سبب سوختن آن شود. لازم است برای رفع مشکل سر و صدای هود به طور دقیق موتور هود بررسی شود و در صورت نیاز آن را جایگزین کنید.
  • گاهی نقص در موتور هود باعث روشن نشدن دستگاه می شود. برای بررسی این مشکل توصیه می شود مطلب “دلایل روشن نشدن هود آشپزخانه” را بررسی نمایید.

۲ . شل شدن قطعات هود

هنگامی‌که قطعات مختلف هود از جمله کلیدهای آن یا فیلتر آن شل باشد یا به‌درستی وصل نشده باشد سبب حرکت و تکان خوردن آن‌ها هنگام روشن بودن هود می‌شود که سبب ایجاد صدای بیش از حد هود می‌شود.

  • برای بررسی و محکم کردن این قطعات و رفع مشکل صدای بیش از حد هود لازم است که از تعمیرکار کمک بگیرید. شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر انواع تعمیرات کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۳ . معیوب شدن فن یا پروانه

همان‌طور که می‌دانید موتور فن یا پروانه با چرخش خود سبب می‌شود که موتور هود حالت مکندگی داشته باشد بنابراین اگر پروانه معیوب شده باشد سبب صدای بیش از حد هود می‌شود. همچنین ممکن است جسمی یا چیزی سبب گیرکردن پروانه یا فن شده باشد و باعث سر و صدای هود شود.

  • در این شرایط برای رفع مشکل صدای بیش از حد هود باید پروانه یا فن بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. برای تعویض این قطعه باید از افراد مجرب کمک بگیرید شما می‌تواند از تعمیرکاران مجرب پین ورک کمک بگیرید. تعمیرکاران پین ورک در کوتاه‌ترین زمان به کمک شما می‌آیند. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

فیلتر هوای هود بیش از اندازه کثیف و آلوده باشد

۴ . فیلتر هوای هود بیش از اندازه کثیف و آلوده باشد

هنگامی‌که فیلتر هوا کثیف باشد سبب می‌شود که موتور قدرت خود را افزایش دهد تا بهتر آلودگی‌ها و بوها و ذرات را جذب کند درنتیجه این افزایش قدرت سبب صدای بیش از حد هود می‌شود.

  • برای رفع مشکل صدای بیش از حد هود باید فیلتر هوا را تعویض کنید. درصورتی‌که با تعویض فیلتر مشکل برطرف نشد مشکل از موتور است و باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

۵ . گیرپاژ موتور دچار نقص شده است

در شرایطی که گیرپاژ معیوب شده باشد از موتور صدای غیرمعمولی و صدای سوتی مانندی شنیده می‌شود و سبب صدای بیش از حد هود میشود در این حالت باید از تعمیرکار بخواهید که هود را بررسی کنید. شما می‌توانید با تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک تماس بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۶ . نقص در لامپ هود

از دیگر علل سر و صدای هود شل بودن یا خرابی لامپ آن می‌باشد که در صورت خرابی باید آن را تعویض کنید.

نقص در لامپ هود

۷ . معیوب شدن حسگر هود

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند سبب صدای بیش از حد هود شود نقص در حسگر هود می‌باشد. درصورتی‌که این قطعه معیوب شده باشد.

  • برای رفع مشکل صدای بیش از حد هود پس از بررسی باید از تعمیرکار برای تعویض آن کمک بگیرید. شما می‌توانید با متخصصان پین ورک تماس بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرد.

۸ . معیوب شدن دکمه کنترل دور موتور

اگر دور موتور به طور نادرست تنظیم شود می‌تواند از علل صدای بیش از حد هود باشد. در این شرایط اگر دور موتور تند باشد با شدتی بیشتری کار می‌کند و سبب صدای بیش از حد هود می‌شود بنابراین باید دور موتور را تنظیم کنید و اگر نتوانستید با دکمه کنترل دور موتور را تنظیم کنید به معنای معیوب بودن کنترل دور موتور می‌باشد و باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

  • به یاد داشته باشید که گاهی استفاده نادرست از هود سبب ایجاد صدای بیش از حد هود می‌شود پس بهتر است قبل از بررسی قطعات مختلف هود، دفترچه راهنما را بخوانید یا از یک فرد مجرب برای استفاده از هود کمک بگیرید تا از به‌وجودآمدن مشکلات پیشگیری کنید.

رفع مشکل صدای بیش از حد هود با پین ورک

همان‌طور در این مطلب خواندید سر و صدای هود علل مختلفی دارد که متخصصان پین ورک در این مطلب به شرح کامل این علل پرداختند. بعضی از این علل را خودتان به‌تنهایی می‌توانید در منزل رفع کنید و برخی دیگر برخاسته از مشکلات فنی است و ممکن است شما دانش کافی از قطعات فنی را نداشته باشید دراین شرایط لازم است که از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

برای رفع مشکل صدای بیش از حد هود و سایر مشکلات در لوازم‌خانگی می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر انواع تعمیرات کمک بگیرید. پین ورک مفتخر است که در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت، نزدیک‌ترین تعمیرکار را برای شما ارسال کند. برای ثبت سفارش و دریافت خدمات با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.