یکی از مشکلات رایج یخچال ‌های جدید به‌خصوص ساید، یخ زدن مواد غذایی در یخچال است که ناشی از سرمای بیش‌ازحد یخچال می باشد. این ایراد باعث بروز مشکلاتی اعم از خراب و غیر قابل استفاده شدن مواد غذایی می شود. در این مقاله به بررسی انجماد مواد درون یخچال فریزر و روش‌های رفع آن می‌پردازیم. دلایل زیاد و متعددی موجب منجمد شدن غذا درون یخچال می‌شوند که در اکثر مدل‌ها این دلایل ثابت است. ولی در صورت ادامه داشتن مشکل نیاز است که از یک تعمیرکار یخچال برای رفع مشکلات مربوط به نوسان دمای یخچال خود کمک بگیرید.

پین ورک با دارا بودن تعمیرکاران ماهر و باتجربه و پیشرفته‌ترین ابزار و تجهیزات هرگونه مشکل یخچال شما از هر برندی از قبیل: اسنوا، دوو، هیمالیا و… را با کمترین هزینه و در اسرع وقت تعمیر خواهد کرد. کافی است به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل یخ زدن مواد غذایی در یخچال

یکی از مشکلات شایع و آزاردهنده مخصوصاً در یخچال‌ ها، انجماد مواد غذایی درون یخچال است. در ادامه به چند علت مهم و روش های رفع مشکل آن می‌پردازیم. توصیه می‌شود برای بررسی بیشتر تعمیر مشکل یخ زدن غذا در یخچال خود را به یک تعمیرکار باتجربه بسپارید.

۱ . خراب شدن ترموستات یخچال

ترموستات یکی از حیاتی‌ترین قطعات یخچال است که وظیفه تشخیص دما و انتقال آن به کنترل برد را دارد. اگر ترموستات دچار مشکل شود و به درستی دما را تشخیص ندهد، درنتیجه سرما زیاد تولید می‌شود و باعث یخ زدن مواد غذایی در یخچال می‌شود. برای تشخیص سالم بودن ترموستات از یک مولتی متر استفاده کرده و آن را تست کنید.

  • در صورت نیاز برای کمک در حل مشکل انجماد مواد غذایی در یخچال با همکاران ما در پین ورک تماس حاصل نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه، پیشنهاد می شود مقاله خراب شدن و عیب یابی ترموستات یخچال را مطالعه نمایید.

خرابی دمپر یخچال

۲ . خراب شدن دمپر

دمپر خروجی هوای سرد به درون یخچال است که با توجه به فاصله زمانی تنظیم‌شده با موتور بازشده و سرما را به درون یخچال هدایت می‌کند. اگر این خروجی به‌طور کامل باز بماند و یا فاصله‌ی زمانی آن‌ها دچار مشکل شود، سرمای زیادی وارد یخچال می‌شود و غذای درون یخچال یخ خواهند زد.

  • برای رفع مشکل انجماد مواد غذایی در یخچال توصیه می‌شود دمپر خود را تعمیر و یا تعویض نمایید.

۳ . خرابی کنترل برد یخچال

کنترل برد یخچال مهم‌ترین بخش هر یخچال است که تمامی فرمان‌ها را صادر می‌کند. ترموستات پس از تشخیص دما، فرمان سرما را به کنترل برد منتقل کرده و پس‌ازآن کنترل برد به کمپرسور و یا اواپراتور دستور تولید سرما را می‌دهد. پس درصورتی‌که قطعه‌ای از کنترل برد دچار مشکل شود دستور تولید سرما بیش‌ازحد اندازه صادر می‌شود و مواد غذایی درون یخچال یخ می‌زنند.

  • برای تست کنترل برد از مولتی متر استفاده می‌شود ولی توصیه می‌شود برای تعمیر آن از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. برای ارتباط بیشتر با تعمیرکاران ما در پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۴ . درست تنظیم نبودن دما یخچال

گاهی ممکن است فردی به‌اشتباه دمای یخچال را تغییر بدهد، همین امر موجب شود یخ‌زدگی ایجاد شود. دمای مناسب یخچال‌ ها مثبت سه (+۳) است پس بهتر است ابتدا دمای مناسب یخچال خود را چک کنید و در صورت نیاز آن را درست تنظیم کنید تا از یخ زدن مواد غذایی در یخچال خود جلوگیری کنید.

۵ . خراب شدن سنسور یخچال

یکی از عوامل مهم دیگری که می‌تواند در یخ زدن غذای یخچال مؤثر باشد خراب شدن سنسور یخچال است. این قطعه موظف است دمای فعلی یخچال را به کنترل برد منتقل کند. پس اگر سنسور یخچال دچار مشکل شده و دما را درست منتقل نکند دیگر اجزا به‌اشتباه سرمای زیادی تولید می‌کنند.

  • در صورت مواجهه با این مشکل در اسرع وقت به تعمیر و یا تعویض سنسور یخچال خود بپردازید.

تعمیر کمپرسور یخچال

۶ . مشکل در عملکرد کمپرسور

کمپرسور بخش تهیه سرما و انتقال آن را بر عهده دارد. گاهی ممکن است کمپرسور دچار مشکل شود و سرمای فریزر را به یخچال، مخصوصاً یخچال‌های ساید بای ساید منتقل کند. این امر موجب انجماد مواد غذایی در یخچال همانند فریزر و سرمای بیش‌ازحد یخچال می‌شود. در صورت ادامه داشتن موجب آسیب های جدی‌تری نیز می‌شود.

  • پیشنهاد ما این است که در صورت مواجهه با مشکل یخ زدن مواد غذایی در یخچال هر چه سریع‌تر با همکاران ما در پین ورک تماس بگیرید.

با پین ورک بهترین کیفیت تعمیر را تجربه کنید

همان‌طور که مشاهده کردید مشکل یخ زدن و انجماد مواد غذایی در یخچال علت‌های گوناگونی دارد و به عوامل زیادی وابسته است. درنتیجه با توجه به مشکل یخچال شما و استفاده از قطعات متناسب با نیاز شما عزیزان هزینه آن نیز متفاوت است. پیشنهاد می‌شد برای اطلاع از قیمت دقیق و روند تعمیر به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

پین ورک علاوه بر دارا بودن تعمیرکاران باتجربه و بهره‌مندی از دستگاه‌های پیشرفته در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سؤالی برای شما، با داشتن مشاوران باتجربه شمارا به بهترین نحو راهنمایی می‌کند و به‌تمامی سؤالات شما عزیزان را که با خواندن این مقاله برطرف نشد را پاسخ خواهند داد. برای بهره‌مندی از خدمات تعمیر یخچال توسط کادر مجرب پین ورک می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن پین ورک مراجعه نمایید و پس از ثبت روز مناسبتان و پاسخ به چند سؤال ساده درباره یخچال خود منتظر تماس همکاران ما بمانید.

همکاران ما تمامی اطلاعات لازم را به شما می‌دهند و در صورت تمایل سفارشتان ثبت و در صورت عدم تمایل به‌صورت رایگان لغو خواهد شد. در مرحله دوم می‌توانید همین حالا تلفن خود را بردارید و با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس گرفته و ثبت سفارش کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.