حتماً برای شما هم این مشکل پیش آمده که ناگهان با مواد غذایی یخ زده از سرما زیاد و یا فاسد شده از گرما یخچال مواجه شوید. این مشکلات ناشی از خرابی ترموستات یخچال است که وظیفه کنترل دمای یخچال را دارد. سوختن ترموستات یخچال دلایل بیشماری دارد ولی ما در ادامه به چند دلیل رایج و روش رفع آن می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که علت سرد و گرم شدن یخچال و روش‌های رفع آن تقریباً در تمامی برندها مانند: سامسونگ، اسنوا، ال جی، هیمالیا و… یکسان است ولی اگر پس از خواندن مقاله همچنان مشکل شما ادامه داشت و برطرف نشد پیشنهاد می‌شود از همکاران با تجربه ما در نمایندگی رسمی پین ورک، جهت مشاوره و تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید. برای راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید علاوه بر مراجعه به سایت و یا اپ پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل خراب شدن ترموستات یخچال

در ادامه شما با دلایل، روش های پیشگیری و همچنین علائم سوختن ترموستات یخچال آشنا خواهید شد. اما توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای تعمیر یخچال خود از تعمیرکار معتبر کمک بگیرید.

۱ . چیدمان نامناسب مواد غذایی

بهتر است مواد غذایی خود را درون یخچال در جایگاه مناسب خود قرار دهید. برای مثال اگر سبزیجات را در طبقات بالایی یخچال قرار دهید به دلیل سرما بیشتر یخ می‌زنند پس جایگاه مناسب سبزیجات طبقات پایینی است. نوشیدنی‌ها را نیز بهتر است در جایگاه درب یخچال قرار دهید. نکته بعدی این است که مواد غذایی را جلوی دریچه دمپر قرار ندهید تا سرما به راحتی منتقل شود.

تنظیم نبودن دمای یخچال

۲ . تنظیم نبودن دمای یخچال

یکی از علت‌های دیگر که به اشتباه ممکن است ناشی از خرابی ترموستات یخچال بدانند، درست تنظیم نبودن دمای یخچال است. دقت کنید در تمامی فصل‌ها دمای یخچال شما باید بین دو تا چهار درجه سانتی گراد باشد. بهتر است یخچال را در معرض تابش مستقیم آفتاب نیز قرار ندهید.

۳ . مشکل اتصالات برقی

عامل دیگری که موجب می‌شود ترموستات یخچال به درستی عمل نکند اتصالات برقی و سیم کشی پشت یخچال است. اگر یک سیم قطع شده باشد یا آسیب دیده باشد موجب می‌شود ترموستات از کار بیافتد.

  • پیشنهاد می‌شود برای بررسی بیشتر اتصالات برقی یخچال خود از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. برای ارتباط بیشتر با همکاران ما در پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۴ . خراب شدن کمپرسور

یکی از حیاتی‌ترین قطعات هر یخچال کمپرسور است که عملکردش بسیار وابسته به ترموستات یخچال است. ترموستات ابتدا دمای یخچال را تشخیص می‌دهد و با توجه به دمای یخچال فرمان تولید سرما و یا توقف تولید سرما را می‌دهد.

  • در صورت خرابی ترموستات، در اولین حالت ممکن است کمپرسور سرما بیش از حد تولید کند و در حالت بعدی ممکن است اصلاً سرما تولید نکند. در هر دو صورت باعث سرد و گرم شدن یخچال می شود. در صورت خراب شدن کمپرسور، ترموستات فرمان را صادر می‌کند ولی کمپرسور سرمایی تولید نمی‌کند و فضای درون یخچال گرم می‌ماند.

سوختن موتور یخچال

۵ . خراب شدن موتور یخچال

به جرات می‌توان گفت موتور یخچال قلب یخچال شما است و درست عمل نکردن آن بر تمامی بخش‌ها اثر گذار است.

  • اگر موتور یخچال به طور مداوم خاموش روشن بشود، بدنه آن سرد باشد و منظم کار نکند قطعاً موجب خراب شدن ترموستات یخچال و سوختن آن می‌شود. اگر با این موارد در موتور یخچال خود مواجه شدید هر چه سریعتر به رفع مشکل بپردازید تا به سایر قطعات یخچال شما از جمله ترموستات آسیب وارد نکند.
  • در همین راستا به شما توصیه می کنیم حتما پست «دلایل سوختن موتور یخچال» ما را بخوانید.

۶ . اتومات نکردن یخچال

یکی ازدلایل اساسی اتومات نکردن یخچال و تشکیل برفک، خرابی ترموستات است. با گذشت زمان تبدیل به مشکلات بسیار جدی‌تر می‌شود و در صورت تعمیر نشدن موجب هزینه‌های بسیار سنگین‌تری نیز خواهد شد. البته مشکل یکسره شدن یخچال را در مقاله اتومات نکردن یخچال بررسی کرده ایم.

۷ . خرابی قفل درب و یا لاستیک درب یخچال

علت دیگری که برای سرد و گرم شدن یخچال وجود دارد و گاهی به اشتباه آن را به خراب شدن ترموستات ربط می‌دهند، خراب شدن قفل درب و یا لاستیک آن است. این مورد نیز باید تعمیر و یا تعویض شود تا انرژی یخچال هدر نرود و به یخچال آسیب نزند.

نشانه‌های سوختن ترموستات یخچال

از نشانه‌های سوختن ترموستات یخچال می‌توان به کار کردن پیوسته موتور، از کار افتادن کامل کمپرسور و یا کار کردن بدون استراحت، برفک زدن از سرما زیاد و یا فاسد شدن مواد غذایی از گرما بیش ازحد و… اشاره کرد. در این صورت در اکثر اوقات تعمیر پاسخگو نیست و ترموستات نیاز به تعویض دارد.

  • پس بهتر است در صورت مواجهه با این موارد در اسرع وقت با همکاران ما در پین ورک تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

با پین ورک با کیفیت‌ترین تعمیر یخچال را تجربه کنید

در متن بالا که توسط افراد متخصص جمع آوری شده است به طور خلاصه به اساسی‌ترین دلایل خرابی ترموستات یخچال، نحوه رفع آن و روند تعمیر اشاره شده است. اما دقت کنید که این مطالب صرفاً جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان است و برای تعمیر تخصصی و عیب یابی یخچال خود نیاز به تعمیر توسط یک تعمیرکار آموزش دیده و متخصص دارید.

پین ورک؛ نمایندگی رسمی تعمیرات یخچال است و هرگونه مشکل یخچال شما اعم از خرابی ترموستات، موتور و… را در اسرع وقت، با کمترین هزینه و با استفاده از بروزترین قطعات و تجهیزات در منزل خودتان انجام خواهد داد. در صورتی که با خواندن مقاله بالا هنوز مشکل شما حل نشد، به اپ و سایت پین ورک مراجعه کرده و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید. پین ورک؛ نمانیدگی معتبر تعمیرات آماده ارسال نزدیک ترین تعمیرکار به محل مورد نظرشماست.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.