جارو برقی از لوازم پرسر و صدای هر خانه است که صدای آن باعث آزار اعضای خانواده و شما میشود. در بعضی مواقع صدای جارو برقی از حالت عادی بلندتر میشود که باعث آزار بیشتر شما می‌شود. اما قبل از تعویض جارو برقی بهتر است علت این صدای بلند را پیدا کنید و جاروبرقی خود را تعمیر کنید. اما گاهی ممکن است مجبور شوید جارو برقی خود را به تعمیرکار بسپرید، شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جاروبرقی اعم از؛ سامسونگ، زیمنس، هیتاچی و… کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برخی از دلایل صدای بلند جاروبرقی میپردازیم:

درابتدا باید بدانید که صدای بلند جاروبرقی شما چقدر بلند است. می‌توانید با یک دسیبل سنج میزان صدای چاروبرقیتان را اندازه گیری کنید، صدای زیاد جارو برقی باید حدود ۸۰ دسیبل باشد و اگر صدای جارو برقی شما بلندتر از این مقدار بود ممکن است به دلیل اختلال در موتور و سایر قسمت های جارو برقی باشد.

تعمیر جاروبرقی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . فیلترهای کثیف

اگرصدای جاروبرقی شما ناگهان بسیار زیاد شد، فیلتر را چک کنید. زیرا ممکن است کثیف باشد. هنگامی که فیلترهای موجود در جاروبرقی بیش از حد کثیف می شوند ، جارو برقی برای ایجاد مکش مؤثر تر،بیشتر و شدیدتر کار میکند و باعث تولید صدای بلندتر می‌شود، پس بهتر است فیلترهای جارو برقی خود را چک و درصورت کثیفی آن ها را تعویض کنید. یکی دیگر از علائم فیلتر کثیف، ضعیف شدن مکش جاروبرقی است.

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

۲ . اشیاء و موانع مسیر جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل صدای غیر عادی و بلند جاروبرقی، مسدود شدن مسیرجاروبرقی توسط اشیاء و موانع است. هنگام جاروبرقی کشیدن، ممکن است شما جاروبرقی شما یک شئ مثل یک دکمه یا یک اسباب بازی کوچک را مکیده باشد. این اشیاء گیر کرده در جارو برقی می‌توانند باعث صدای زیاد و فعالیت بیشتر جارو برقی شوند پس جاروبرقی خود را بررسی کنید و اگر مانعی پیدا کردید، آن را از جاروبرقی خارج کنید تا مشکل صدای زیاد جارو برقی شما برطرف شود. اگر خودتان نتوانستید گرفتگی را برطرف کنید بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

۳ . برس شکسته جاروبرقی

برس شکسته یکی دیگر از دلایل صدای زیاد جاروبرقی است. اگر برس جاروبرقی شکسته باشد، به اندازه تعویض فیلتر کار آسانی نیست، پس بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

۴ . شکستگی و خرابی فن

اگر گرد و غبار زیادی به مدت طولانی روی فن دستگاه شما باشد ممکن است باعث خرابی و شکستگی فن جاروبرقی شما شود که این خرابی فن باعث صدای بلند جاروبرقی شما میشود که باید فن جاروبرقی خود را تعویض کنید. اگر خودتان نمیتوانید فن دستگاه را تعویض کنید میتوانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جاروبرقی کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۵ . تغییر فشار هوا و مکش زیاد

زمانی که قدرت مکش جارو برقی بیشتر باشد صدای بلند جاروبرقی هم زیاد می‌شود به این ترتیب فن جاروبرقی با سرعت بیشتر میچرخد تا گردو غبار بیشتری جمع کند که سبب میشود هوا از آن به بیرون پرتاپ شود و توسط مکش دوباره به درون جارو برقی کشیده شود و صدای جاروبرقی ازحالت عادی بیشتر شود.

۶ . چرخش موتور

موتور جاروبرقی از اصلی ترین علل صدای بلند جاروبرقی است، زیرا موتور با چرخش خود به حرکت تسمه و استفاده از جریان برق کمک میکند و در اثر این چرخش صدای بلند ایجاد میشود. اگر میخواهید جاروبرقی شما صدای کمی داشته باشد بهتر است جاروبرقی هایی با موتور D انتخاب کنید.

خرابی موتور جاروبرقی

۷ . لرزش بدنه و بدنه پلاستیکی

بیشتر جاروبرقی ها دارای بدنه ی پلاستیکی هستند، هنگام جاروبرقی کشیدن با حرکت هوا و برخورد آن با اشیاء و بدنه جارو برقی سبب تولید صدای زیاد می‌شود.

۸ . سوراخ شدگی شیلنگ و شکستگی بدنه

ممکن است دلیل صدای زیاد جاروبرقی شما دچار شکستگی در محفظه یا سوراخ شدگی شیلنگ جارو برقی شده باشد. شما میتوانید محفظه جارو برقی خود را بررسی کنید تا اگر دچار شکستگی بود آن را برطرف کنید. اما زمانی که منبع صدا سوراخ شیلنگ جاروبرقی باشد صدایی شبیه سوت میدهد که در این صورت لازم است شیلنگ جارو برقی را تعمیر کنی

راه های کاهش صدای بلند جاروبرقی

اگر نمیخواهید جاروبرقی جدید با صدای کمتر بخرید این راه ها میتواند به کاهش صدای جاروبرقی شما کمک کند:

  • مرحله اول: ابتدا میتوانید مواردی که دربالا گفته شده را بررسی کنید و منابع ایجاد صدای بلند را شناسایی کنید. بهتر است هنگام بررسی دستگاه را از برق بکشید.
  • مرحله دوم: فیلتر و کیسه ها را بررسی کنید و از خالی بودن آن ها مطمئن شوید و درصورت پر بودن یا کثیف بودن کیسه و فیلتر آن را تمیز کنید.
  • مرحله سوم: شیلنگ جارو برقی را بررسی کنید و هرگونه گرفتگی و مانع که ممکن است باعث ایجاد صدا درآن شود را جدا کنید.
  • مرحله چهارم: محفظه ای که موتور دستگاه درآن قرار دارد را بررسی کنید و هرگونه آسیب یا زباله را برطرف کنید و همچنین اگر روی قاب موتور گرد ووغبار موجود بود آن را تمیز کنید.
  • مرحله پنجم: هرگونه مانع که باعث عدم حرکت فن میشود را برطرف کنید و درصورت خرابی تیغه های فن آن را تعویض کنید. برای تعویض فن میتوانید از پین ورک؛نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جارو برقی کمک بگیرید. در شرایطی که مونتاژ شل بود میتوانید فن را با یک پایه محکم کنید.
  • مرحله ششم: موتور دستگاه را بررسی کنید و در صورت خرابی و آسیب دیدگی موتور آن را تعویض کنید.
  • مرحله هفتم: در صورت شنیدن صدای شدید از موتور میتوانید براساس دفترچه راهنمای جاروبرقی خود بلبرینگ های جارو برقی خود را روغن کاری کنید. در صورتی که مشکل صدا از موتور برطرف نشد بهتر است با تکنشین ماهر تماس بگیرید.
  • مرحله هشتم: قطعات داخلی جاروبرقی را بررسی کنید و درصورت فرسودگی و شکستگی قطعات داخلی جاروبرقی میتوانید با کمک تعمیرکار حرفه ای آن قطعات را تعویض کنید.

با پین ورک از بهترین تعمیرکاران یخچال بهرمند شوید.

جاروبرقی های پرسروصدا همیشه باعث آزار و ناراحتی اعضای خانواده میشود. شما به کمک این مطلب که توسط تعمیرکاران پین ورک جمع‌آوری‌شده است میتوانید تاحدی زیادی مشکل صدای بلند جاروبرقی خود را برطرف کنید، اما قبل از اینکه برای کاهش صدای جاروبرقی خود اقدام کنید بهتر است مطمئن شوید که به طور دقیق منابع صدای زیاد جاروبرقی را میشناسید و درصورتی که شناسایی دقیقی از قطعات جاروبرقی ندارید شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جاروبرقی کمک بگیرید. پین ورک با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر جاروبرقی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.