همان‌طور که میدانید مهم‌ترین ویژگی یک جاروبرقی خوب قدرت مکش آن می‌باشد. اگر این وسیله قدرت مکش خود را از دست بدهد به یک وسیله بی‌ارزش در خانه تبدیل می‌شود. ضعیف شدن مکش جاروبرقی می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. ما در ادامه این مطلب سعی داریم که شمارا با دلایل کم شدن مکش جاروبرقی آشنا کنیم. این نکته را نیز در نظر بگیرید که جاروبرقی یکی از لوازم حساس در منزل محسوب می‌شود ازاین‌رو بهتر است برای تعمیر قطعات از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جاروبرقی اعم از؛ آاگ، پاناسونیک، پارس خزر و… آماده ارسال نزدیک‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تعمیرکار به محل موردنظر شما می‌باشد. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

علت ضعیف شدن مکش جاروبرقی

نداشتن مکش کافی و ضعیف بودن آن‌یکی از مشکلات بسیار رایجی می‌باشد که بیشتر مصرف‌کنندگان با این موضوع مواجه می‌شوند. به این نکته توجه کنید که بروز این مشکل با گذر زمان در هر نوع و مدلی از جاروبرقی طبیعی است و نباید احساس نگرانی کنید. در ادامه این مطلب کارشناسان پین ورک علت‌هایی که موجب ضعیف بودن مکش جاروبرقی می‌شوند را به‌طور کامل معرفی می‌کنند.

تعمیر جاروبرقی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . پر بودن کیسه جاروبرقی

اولین علتی که ممکن است هر شخصی بعد از روبه‌رو شدن با این مشکل به آن فکر می‌کند پر بودن کیسه جاروبرقی می‌باشد. اگر کیسه دستگاه شما با گردوغبار پرشده باشد سبب می‌شود که قدرت مکش جاروبرقی شما بسیار کم شود.

  • همچنین ممکن است براثر عوامل مختلفی کیسه پاره شود و اجازه ندهد که مکش در جاروبرقی به‌درستی انجام شود. ازاین‌رو بهتر است هرچند وقت یک‌بار کیسه جاروبرقی خود را چک کنید.
  • گاهی این مشکل باعث بروز مشکلات جانبی دیگری مانند سر و صدای زیاد دستگله می شود. برای رفع این مشکل توصیه می شود مقالعه “علت و رفع صدای جاروبرقی” را مطالعه نمایید.

پر بودن کیسه جاروبرقی

۲ . خرابی موتور

همان‌طور که میدانید موتور مهم‌ترین قسمت جاروبرقی می‌باشد. حال اگر موتور دستگاه خراب شود می‌تواند شمارا با مشکلات بسیار جدی مواجه کند. درنتیجه یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ضعیف شدن مکش جاروبرقی شما شود خرابی موتور دستگاه می‌باشد.

  • بعضی از موتورها دارای یک قطعه فن پلاستیکی می‌باشند که خاک و گردوغبار را به سمت کیسه هدایت می‌کند و اگر یکی از این تیغه‌ها بشکند و یا از کار بیفتد باعث خاموش شدن موتور و درنتیجه ضعیف شدن مکش جاروبرقی می‌شود.
  • گاهی اوقات این مشکا باعث روشن نشدن دستگاه نیز می شود. برای عیب یابی و رفع مشکل توصیه می شود مطلب “روشن نشدن جاروبرقی” را مطالعه نمایید.

۳ . وجود مانع در دسته جاروبرقی

اگر بعد از روشن شدن جاروبرقی، دستگاه شما هیچ قدرت مکشی ندارد این امکان وجود دارد که چیزی در داخل دسته جاروبرقی گیرکرده باشد و اجازه نمی‌دهد که عمل مکش به‌درستی انجام شود.

  • هنگامی‌که شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید می‌توانید به‌راحتی با یک پیچ‌گوشتی پوششی را که روی دسته جاروبرقی قرار دارد را بازکنید و هرگونه گردوخاک و… را از داخل غلتک تمیز کنید تا مسیر ورود جریان هوا دوباره باز شود.

۴ . کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

بیشتر جاروبرقی‌هایی که امروزه در بازار موجود می‌باشند دارای دو فیلتر می‌باشند که تأثیر بسیار زیادی در قدرت مکش دستگاه دارند. اگر فیلتر موجود در جاروبرقی که وظیفه جذب گردوغبار را بر عهده دارد کثیف باشد سبب ضعیف شدن مکش جاروبرقی می‌شود. بیشتر این فیلترها قابلیت شستشو دارند و می‌توان چند بار از آن‌ها استفاده کرد.

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

۵ . نشتی هوا

حتماً بعد از هر بار کار کردن با جاروبرقی خود اتصالات بین لوله‌ها و دستگاه را بررسی کنید. زیرا این امکان وجود دارد که این لوله‌ها از جاروبرقی جداشده باشند و موجب خارج شدن هوای جاروبرقی به بیرون شوند که این عدم اتصال ضعیف شدن مکش جاروبرقی را به دنبال دارد.

عوامل دیگری نیز در ضعیف شدن مکش جاروبرقی نقش مهمی دارند. یک علتی که می‌تواند سبب کم شدن قدرت مکش شود تنظیمات جاروبرقی می‌باشد که در بیشتر مواقع این تنظیمات توسط یک اهرم تنظیم می‌شود. همچنین مسدود بودن و گرفتگی لوله‌های مکش نیز در بروز این مشکل تأثیر زیادی دارد. اگر دستگاه شما نیز قدرت مکش کمی دارد و به‌درستی تمیز نمی‌کند می‌توانید برای تعمیر یا تعویض قطعات از تکنسین‌های ماهر و مجرب پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید وارد سایت پین ورک شوید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

این نکته را در نظر بگیرید که تمامی مشکلاتی که در جاروبرقی رخ می‌دهد علت‌های یکسان دارند و این دلایل به‌هیچ‌عنوان بر اساس مدل و برند جاروبرقی نمی‌باشد. برای مثال علت ضعیف شدن مکش جاروبرقی که در این مطلب به آن اشاره شد در تمامی برندها ازجمله الجی، پاناسونیک و… یکسان می‌باشد.

تعمیر جاروبرقی با پین ورک

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید قدرت مکش جاروبرقی یکی از موضوعات مهم به‌حساب می‌آید که باید سریعاً به رفع آن پرداخته شود. همچنین به این نکته نیز توجه کنید که در صورت ضعیف شدن مکش دستگاه عملکرد کلی دستگاه دچار خلل می‌شود و شمارا با مشکلات جدی‌تر و پرهزینه‌تر روبه‌رو می‌کند. ازاین‌رو سعی کنید که مشکل جاروبرقی خود را در اسرع وقت توسط یک متخصص حرفه‌ای برطرف کنید. پین ورک به‌عنوان نمایندگی معتبر و رسمی تعمیرات انواع جاروبرقی آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان می‌باشد. تمامی تعمیرکاران و تکنسین‌های پین ورک با سال‌ها تجربه می‌توانند مشکل دستگاه شمارا در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه تعمیر کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.