امروزه پکیج‌های دیواری در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود و برای تأمین آب مصرفی و گرم کردن خانه به یکی از وسایل مهم در منزل تبدیل‌شده است کارکرد پکیج به‌گونه‌ای است که برای گرم کردن آب موردنیاز امکان دارد سر و صدای زیادی از خود تولید کند که در بعضی شرایط این صدا آن‌قدر زیاد و ناهنجار می‌شود که می‌تواند برای کاربر بسیار آزاردهنده باشد. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که در این مقاله به‌طور کامل به بررسی این علت‌ها پرداخته‌ایم.

با توجه به پیچیدگی پکیج و حساسیت بالای آن بهتر است برای عیب‌یابی و رفع مشکل صدا دادن پکیج از یک تعمیرکار و تکنسین متخصص و حرفه‌ای درزمینهٔ تعمیر پکیج کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر و رسمی تعمیرات انواع پکیج اعم از ایساتیس، بوتان، گلدیران و … با در اختیار داشتن متخصصین مجرب آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید به سایت پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر پکیچ دیواری در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

علت سر و صدای پکیج دیواری

همان‌طور که میدانید سر و صدای زیاد پکیج یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بیشتر مصرف‌کنندگان با آن مواجه می‌شوند. دلایل بسیاری موجب بروز این مشکل و تق‌تق کردن و سوت کشیدن پکیج می‌شوند که در ادامه به این علت‌ها اشاره می‌کنیم.

نامناسب بودن محل پکیج

۱ . نامناسب بودن محل پکیج

اگر پکیج خود را در مکانی نصب کنید که دیوار یا سطح کج باشد و سبب وارد شدن فشار بر روی دستگاه شود، می‌تواند یکی از عوامل مهم در بروز سر و صدای زیاد پکیج باشد. ازاین‌رو قبل از نصب پکیج محل مناسب را برای دستگاه خود در نظر بگیرید. اطمینان حاصل پیدا کنید که دستگاه تراز می‌باشد.

۲ . فن پکیج

یکی از قطعات مهمی که در داخل پکیج به‌کاررفته است فن می‌باشد. این قطعه وظیفه خارج کردن باد گرم را از داخل دستگاه دارد و اگر در هوای موجود گردوغبار باشد باعث می‌شود که این ذرات داخل فن دستگاه گیر کند و فن را دچار مشکل کند. درنتیجه همین امر سبب صدای زیاد پکیج می‌شود. همچنین باگذشت زمان فن دستگاه دچار شکستگی و ترک‌خوردگی می‌شود که می‌تواند یک عامل مهم در ایجاد صدا شود.

۳ . فشار کم آب

دلیل دیگری که می‌تواند باعث صدا دادن پمپ آب شود، کم‌ بودن آب ورودی پکیج است. در بعضی شرایط این امکان وجود دارد که فشار آب موردنیاز در دستگاه بسیار کم باشد و از سویی دیگر شعله موجود در پکیج بیش‌ازحد نرمال بالا باشد. همین تفاوت در پکیج می‌تواند یکی از مهم‌ترین علت‌های سر و صدای زیاد پکیج شود.

علت افت فشار پکیج

۴ . وجود هوا در پکیج

در بعضی شرایط این امکان وجود دارد که هوا وارد مدار پکیج شود و همین امر می‌تواند سبب صدای زیاد پکیج باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید این هوا از دستگاه خارج شود و یا به بیانی دیگر مدار دستگاه هواگیری شود. برای انجام این کار بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای و قابل‌اعتماد کمک بگیرید.

۵ . رسوب کردن مبدل اصلی

یکی از علت‌هایی که موجب صدای زیاد پکیج می‌شود رسوب گرفتگی مبدل اصلی می‌باشد. اگر از ساختار پکیج خود شناخت کافی داشته باشید به‌احتمال‌زیاد میدانید که مبدل اصلی پکیج از لوله‌های مارپیچی تشکیل‌شده است که آب گرم مصرفی را با کمک شعله گرم تأمین می‌کند و همین امر ممکن است باعث شود که مبدل اصلی دچار رسوب گرفتگی شوند. برای رفع این مشکل بهتر است این قسمت از دستگاه را رسوب‌زدایی کنید و یا از یک تعمیرکارانی که دستگاه ویژه‌ای برای حل این مشکل‌دارند کمک بگیرید.

۶ . بخار شدن آب در رادیاتور

بعضی از صداهایی که از پکیج تولید می‌شود از قسمت رادیاتور دستگاه می‌باشد. این صدا نشان می‌دهد که آب موجود در رادیاتور به علت گرمای بسیار زیاد بخار می‌شود و درجاهای مختلف لوله‌ها حبس می‌شود. گیرکردن بخارآب درحرکت آب جریان یافته مشکل ایجاد می‌کند و سبب سر و صدای زیاد پکیج می‌شود.

اگر پکیج شما نیز با مشکل ذکرشده مواجه شده است و صدای عجیب آن شما را کلافه کرده است بهتر است از یک متخصص درزمینهٔ تعمیر پکیج کمک بگیرید تا مشکل دستگاه به‌طور کامل برطرف شود. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع پکیج با تکنسین‌ها و تعمیرکاران مجرب برای ارائه خدمت به شما عزیزان آماده می‌باشد. برای دریافت بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

این نکته را هم باید در نظر گرفت که دلایل ذکرشده برای سر و صدای زیاد پکیج برای هر مدل و برندی مانند ایران رادیاتور، بوش و … یکسان می‌باشد و در برطرف کردن مشکل تفاوت زیادی وجود ندارد.

بخار شدن آب در رادیاتور

نکات مهم در مورد استفاده از پکیج دیواری

شما می‌توانید باکارهایی بسیار ساده و راحت عمر دستگاه خود را بالا ببرید و از خراب شدن مداوم آن جلوگیری کنید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در طولانی کردن عمر پکیج تأثیر بسیاری دارد سرویس منظم دستگاه می‌باشد. سرویس کردن می‌تواند عملکرد پکیج را تحت تأثیر قرار دهد. درنتیجه اگر شما نیز پکیج خود را سالی یک‌بار سرویس کنید می‌توانید از خراب شدن قطعات پکیج تا حد زیادی پیشگیری کنید. همچنین از طرفی دیگر به‌هیچ‌عنوان پکیج خود را نزدیک دیوار و وسایلی که از خود گرما تولید می‌کنند قرار ندهید. با رعایت کردن همین نکات ساده می‌توانید جلوی بسیاری از مشکلات پکیج را بگیرید..

با پین ورک از بهترین تعمیرکاران بهره‌مند شوید.

همان‌طور که مطالعه کردید صدای زیاد پکیج یکی از مشکلات رایجی است که دلایل زیادی سبب بروز صدا دادن و تق تق کردن پکیج می‌شود. برطرف کردن آن به شناخت نوع صدا و داشتن تسلط کافی نیاز دارد. درنتیجه اگر پکیج شما نیز با این مشکل مواجه شده است و شما دانش و اطلاعات موردنیاز برای تشخیص صدای ایجادشده در پکیج را ندارید، پیشنهاد می‌شود که از تعمیرکاران و تکنسین‌های ماهر پین ورک کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج با داشتن بهترین تعمیرکاران می‌تواند دستگاه شما را به‌صورت حرفه‌ای عیب‌یابی کند و در کمترین زمان مشکل پکیج را رفع کند. برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.