البته باید بدانید که مشکل سر و صدای یخچال بسیار شایع بوده و خیلی از افراد با این مشکل درگیر هستند، در بسیاری از موارد این مشکل به خاطر نقص فنی در اجزای یخچال است و در موارد دیگر به خاطر محل قرارگیری یخچال است که باعث تولید اصوات ناهنجار مانند تق تق موتور و کمپرسور می‌شود.

در ادامه تیم تعمیرات یخچال پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال شما را با دلایل اصلی سر و صدای یخچال آشنا می‌سازد. اگر در مورد این مشکل نیاز به دریافت دارید، خدمات تعمیر یخچال پین ورک در کنارشماست. برای دریافت خدمات برای تعمیر یخچال خود با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل سر و صدای یخچال

دلایلی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم جز مشکلات فنی یخچال محسوب می‌شوند که باعث تولید صداهای مختلف از یخچال می‌شود. در اولین قدم لازم است که مطمئن شوید که یخچال شما به‌درستی تراز شده است، زیرا مهم‌ترین و اولین دلیل مشکل، تراز نبود آن است. اگر باوجود تراز بودن یخچال، مشکل تق تق موتور و کمپرسور ادامه‌دار بود باید موارد زیر را موردبررسی قرار دهید.

۱ . تیغه‌های فن

اگر صدای یخچال شما بسیار بلند است به‌خصوص زمانی که درب یخچال را باز می‌کنید، این احتمال وجود دارد که پره‌ها فن اپراتور یا فن کندانسور دچار ایرادشده‌اند.

  • برای تست سلامت تیغه‌های فن کندانسور و اپراتور باید به پشت یخچال مراجعه کرده و آن‌ها موردبررسی قرار دهید که سالم و در عین حال خم نشده باشند. در غیر این صورت باید آن‌ها را تعویض نمایید.

۲ . موتور فن اپراتور

محل قرارگیری موتور فن اپراتور در پشت فریز و نزدیک پنل است. اگر این قطعه خراب و یا معیوب شود، صدای بلندی از یخچال شنیده می‌شود. به‌خصوص زمانی که درب یخچال باز می‌شود این صدا چند برابر می‌شود. از دیگر علائم خراب بودن موتور فن اپراتور، سرد نکردن یخچال است که قبلاً به بررسی این مشکل پرداخته‌ایم.

  • اگر صدا یخچال در قسمت فریز بسیار بلند است، موتور فن اپراتور باید تعویض گردد. برای این کار می‌توانید از تعمیرکاران یخچال پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

تعمیر فن کندانسور یخچال

۳ . موتور فن کندانسور

یکی دیگر از دلایل صدا دادن یخچال، معیوب شدن تیغه‌های موتور فن کندانسور یخچال است. امکان دارد چیزی بین تیغه‌ها گیرکرده باشد و یا تیغه‌ها خم‌شده باشند که باید موردبررسی قرار گیرد. احتمال دیگر این است که بلبرینگ‌های موتور فن کندانسور معیوب شده باشند.

  • موتور فن کندانسور در زیر و عقب یخچال تعبیه‌شده است، آنها را بررسی نمایید. البته توجه داشته باشید که تعمیر این قطعات بسیار پیچیده و نیازمند تخصص کافی است، برای همین منظور می‌توانید از تعمیرکاران تعمیر یخچال پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ . معیوب بودن کمپرسور

با مرور زمان و کارکرد کمپرسور این قطعه فرسوده خواهد شد. اگر صدای یخچال مانند نویز و ی شبیه به این است، احتمالاً کمپرسور یخچال شما دچار آسیب شده است.

  • البته باوجوداین صدا بازهم کمپرسور قادر به کار کردن است و نیازی به تعویض آن نیست ولی اگر این مشکل آزاردهنده بود می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک بخواهید این قطعه را برای شما تعمیر نماید.

۵ . شیرهای ورودی آب

یکی دیگر از دلایل سر و صدای یخچال، هنگام پر شدن یخ است. در این زمان یخچال صدای بسیاری بلندی را تولید می‌کند. این احتمال وجود دارد که شیرهای ورودی آب به قسمت یخ ساز دچار انسداد شده و عملیات یخ سازی با مشکل مواجه شده باشد.

  • برای بررسی و رفع مشکل یخچال حتماً باید از نیروهای متخصص و ماهر کمک بگیرید، زیرا استفاده از افراد غیر ماهر موجب آسیب رساندن به موتور یا کمپرسور یخچال می‌شود. برای همین منظور می‌توانید از تعمیرکاران مجرب پین ورک؛ نمایندگی تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

انواع نمونه صدا های یخچال

همان‌طور که در متن بالا خواندید علت صدای یخچال و تق تق موتور وو کمپرسور به خاطر بروز اشکالات فنی در یخچال بوده است. دلیل دیگر به خاطر تراز نبود آن است. در ادامه شما را با برخی از اصواتی که ممکن است از یخچال خود بشنوید آشنا خواهیم کرد.

انواع صدای یخچال

صدای وزوز یخچالویز ویز یخچال به خاطر ورود و خروج آب از دیسپنسر آبسرد کن است. این مشکل نباید بیش از ۷ ثانیه طول بکشد.
صدای پوف یا هوف یخچالعلت پوف یا هوف از یخچال به خاطر باز و بسته شدن دریچه دمپر است.
صدای کلیک یخچالزمانی که تایمر دیفراست روشن یا خاموش می‌شود شنیده می‌شود.
صدای جوش یا ضربه یخچالصداهایی شبیه به جوش، ضربه یا خروپف به علت گردش مبرد در یخچال است.
صدای شبیه به جیرجیرک یخچالاین احتمال دارد که فن اپراتور معیوب شده باشد. اگر فن سالم است احتمال بعدی این است که فریزر به‌خوبی سرد نمی‌شود.

اگر سر و صدای یخچال شما شبیه به نمونه های بالا بود برای رفع آن‌ها می‌توانید از تعمیرکاران یخچال پین ورک کمک بگیرید.

رفع مشکل صدا دادن یخچال توسط تعمیرکاران پین ورک

هیچ‌چیزی بدتر از این نیست که شب‌ها وقتی به خوابی عمیقی فرورفته‌اید، ناگهان صدای بلند و عجیبی از یخچال خود بشنوید. یکی از بدترین و آزارد دهنده‌ترین مشکلی که ممکن است برای یخچال شما رخ دهد همین صدای یخچال در برخی از مواقع است. بدون شک هیچ‌چیز بدتر از این نیست که یخچال شما سر و صدای زیادی تولید کند.

در این مطلب سعی شد شما را با علت سر و صدای یخچال و منشأ این اصوات آشنا کنیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که تعمیرات یخچال و رفع هر مشکل از آن نیازمند حضور متخصص در محل است تا از بروز آسیب جدی‌تر به یخچال جلوگیری کند.

برای دریافت خدمات مربوط به تعمیر یخچال می‌توانید روی تعمیرکاران یخچال پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر انواع یخچال قدیمی و جدید حساب ویژه‌ای بازکنید. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.