مایکروفر از لوازم‌خانگی پرمصرف در آشپزخانهٔ منازل است که از آن برای داغ کردن غذا استفاده می‌شود. امروزه مایکروفرها علاوه بر منازل در اداره‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و محیط‌های دیگر نیز یافت می‌شوند و علت این محبوبیت، سهولت استفاده از آن در داغ کردن غذا می‌باشد؛ زیرا دیگر نیازی به گاز نیست و غذاها با سرعت بیشتری داغ می‌شوند. بااین‌حال این وسیلهٔ برقی هم مانند هر وسیلهٔ برقی دیگر می‌تواند دچار مشکل شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، مشکل بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر است. در این مقاله می‌خواهیم از علت داغ شدن بدنه مایکروفر مطلع شویم و همچنین بدانیم در این مواقع بهترین راه مواجه‌شدن با این مشکلات چیست.

همان‌طور که می‌دانید مایکروفر یک وسیله پیشرفته است و اختلالات آن عموماً ناشی از قطعات آن است لذا هرکسی نمی‌تواند به‌طور اختصاصی آن را بررسی کند. برای حل مشکل گرم شدن مایکروفر خود توصیه می‌شود از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید و مشکل خود را به دست افراد کار بلد بسپارید. به این منظور می‌توانید با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ تماس بگیرید و ارتباط لازم را با تعمیرکاران ماهر شرکت پین ورک، مرکز تخصصی تعمیر انواع ماکروفر در برندهای مختلف اعم از؛ فلر، دلونگی، سامسونگ و… برقرار کنید.

تعمیر ماکروفر در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر

در ادامه فهرستی از مواردی که علت گرم و داغ شدن بدنهٔ مایکروفر هستند را برای شما ذکر می‌کنیم:

۱ . قرار دادن ظروف نامناسب در دستگاه

دستگاه مایکروفر برای قرارگیری هرگونه ظرفی طراحی نشده و باید غذاها را در ظروف مناسب بگذارید و سپس داخل مایکروفر قرار دهید. احتمالاً شما هم شنیده‌اید که به‌هیچ‌عنوان نباید از ظرف و قابلمه‌های فلزی استفاده کرد؛ زیرا این کار بسیار خطرناک است و ممکن است باعث ایجاد جرقه و اشتعال در ماکروفر شود که پیش تر این موضوع را در مقاله جرقه زدن ماکروفر توضیح داده ایم. پس با استفاده از ظروف مناسب از داغ شدن ماکروفر خود جلوگیری کنید.

۲ . استفاده از برنامهٔ پخت غذا برای مدت‌زمان طولانی می‌تواند علت داغ شدن مایکروفر شما باشد

در دستگاه مایکروفر یک سنسور تعبیه‌شده است که به افزایش دما حساس است. درصورتی‌که شما گزینه برنامهٔ طولانی‌مدت برای پخت غذا را انتخاب کنید، متوجه می‌شوید که دمای دستگاه بالا می‌رود. در چنین مواقعی این سنسور به تنظیم دما کمک می‌کند و در صورت نیاز آن را خاموش می‌کند. حال اگر مشکلی در عملکرد این سنسور به وجود بیاید، قادر به انجام‌ وظیفهٔ خود نخواهد بود و خرابی علت داغ شدن بدنهٔ ماکروفر خواهد بود. ضمناً در مایکروفر های قدیمی‌تر ممکن است توانایی انتخاب این برنامه وجود نداشته باشد پس بهتر است از انتخاب آن خودداری کنید.

خراب شدن مگنترون ماکروفر

۳ . اختلال در عملکرد لامپ مگنترون

آیا برای شما هم سؤال شده که فرایند گرم شدن غذا چگونه صورت می‌گیرد؟! یا اشعه‌ای که باعث داغ شدن غذاهای ما هستند از کجا ساطع می‌شوند؟ جواب شما در یک قطعه نهفته است: لامپ مگنترون! تمامی اشعه‌ای که باعث گرم شدن غذا می‌شوند از این قطعه ساطع می‌شوند و درنتیجه کمک می‌کند تا غذای ما به‌سرعت آماده شود.

حال اگر در عملکرد این لامپ اختلال ایجاد شود (که معمولاً با سروصدا همراه است)، ممکن است امواج مغناطیسی را بیش‌ازحد به سمت غذا بفرستد که باعث از بین رفتن عایق بدنهٔ دستگاه و خراب شدن صفحهٔ میکا می‌شود که همهٔ این‌ها درنهایت علت داغ شدن بدنهٔ مایکروفر هستند. ورقهٔ میکا از لامپ مگنترون محافظت می‌کند و هدایت امواج آن را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه نیز امواج به‌طور مناسب به سمت غذا هدایت نمی‌شوند و باعث بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر می‌شوند. در صورتی خرابی این قطعات نیاز است که آن‌ها را تعویض کنید. برای این کار می توایند از تعمیرکاران پین ورک برای تعمیر و تعویض مگنترون ماکروفر خود کمک بگیرید.

۴ . اختلال در عملکرد ترموستات می‌تواند علت داغ شدن بدنه مایکروفر باشد

یکی از دلایل بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر، خراب شدن ترموستات است. ترموستات به تنظیم دمای داخل دستگاه کمک می‌کند. درواقع میزان حرارت هدایت‌شده از مگنترون تحت کنترل ترموستات است و اگر ترموستات دچار اختلال شود، ممکن است مگنترون گرمای بیش حدی از خود ساطع کند که می‌تواند علت داغ شدن بدنهٔ مایکروفر باشد و در صورت نیاز باید تعویض شود.

۵ . اختلال در عملکرد فن خنک‌کننده می‌تواند علت داغ شدن بدنه مایکروفر باشد

همان‌طور که مشخص است وظیفهٔ فن، خنک کردن دستگاه و تهویه هوای داخل آن می‌باشد. اختلال در عملکرد فن (که معمولاً با سروصدا همراه است) باعث می‌شود، لامپ مگنترون گرمای زیادی از خود ساطع کند که درنتیجه باعث بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر می‌باشد و اگر این فرایند ادامه پیدا کند می‌تواند باعث خطا در مدارهای الکتریکی و درنتیجه خاموش شدن دستگاه شود.

پس اگر متوجه شدید که صدای زیادی از مایکروفرتان می‌آید زودتر آن را خاموش‌کنید. برای بررسی این قطعه نیز به افراد متخصص نیاز است و ممکن از است از عهدهٔ شما خارج باشد. پس بهتر است برای دریافت خدمات تخصصی جهت تعمیر مایکروفر خود با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ تماس بگیرید و هر چه زودتر از خدمات تعمیرکاران حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید. بی‌شک با این کار از بیشتر بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر خود جلوگیری می‌کنید و باصرفه جویی در وقت و هزینه، مایکروفر شما به بهترین نحو تعمیر خواهد شد.

اختلال در عملکرد فن خنک‌کننده ماکروفر

۶ . اختلال در عملکرد قطعهٔ TOD می‌تواند علت داغ شدن بدنه مایکروفر باشد

یکی دیگر از علل بیش ‌از حد گرم شدن مایکروفر می‌تواند مربوط به قطعه TOD باشد. کار این قطعه خاموش کردن دستگاه در صورت شناسایی درجه حرارت بالاست. درنتیجه اختلال در عملکرد آن می‌تواند باعث افزایش گرمای ساطع‌شده از لامپ مگنترون و درنتیجه علت داغ شدن بدنه مایکروفر باشد. در این مواقع دستگاه از کار می‌افتد و بهتر است از که یک تعمیرکار کمک بگیرید.

۷ . اختلال در عملکرد برد الکتریکی دستگاه می‌تواند علت داغ شدن بدنهٔ مایکروفر باشد

در مدارهای الکتریکی دستگاه یک قطعه به نام برد الکتریکی وجود دارد که فرمان‌های لازم را به بخش‌های مختلف مایکروفر ارسال می‌کند. اگر این قطعه به هر دلیلی دچار اختلال شود نمی‌تواند کار خود را به‌درستی انجام دهد درنتیجه ممکن است باعث بیش‌ازحد گرم شدن ماکروفر شود. در این حالت باید بررسی شود و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر گردد. در برخی موارد ممکن است باعث کار نکردن کلید های صفحه شود که پیشنهاد می‌شود برای بررسی بیشتر این مشکل، مطلب کار نکردن صفحه کلید ماکروفر را مطالعه نمایید.

رفع و عیب‌یابی مشکل بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر شما با پین ورک

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله تلاش کردیم شما را از علت داغ شدن بدنهٔ ماکروفر و همچنین بیش‌ازحد گرم شدن مایکروفر و راه‌های برطرف کردن آن مطلع کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. توجه داشته باشید اگر احساس کردید که ماکروفر دچار مشکل شده است سریعاً آن را خاموش‌کنید و تا سرد نشده آن را لمس نکنید. بهترین کاری که در این شرایط می‌توانید انجام دهید تماس با یک تعمیرکار ماهر است چون بررسی این ایرادها نیاز به اطلاعات و مهارت‌های تخصصی دارد.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیر انواع ماکروفر در تمامی برندها اینجاست تا مشکل شما را به بهترین شکل برطرف کند. تنها کافی است تلفن را بردارید و با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ تماس بگیرید و مشکل خود را با همکاران ما در میان بگذارید. تعمیرکاران پین ورک در اسرع وقت خود را به محل سکونت شما می‌رسانند و با کمترین هزینه مشکل شما را حل می‌کنند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.