آبریز یا دیسپنسر یکی از قطعات و ویژگی نسبتاً جدید در یخچال‌های امروز محسوب می‌شود. به‌طوری‌که کارکرد این دستگاه زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که بدون اینکه درب یخچال را بازکنید می‌توانید به آب و یخ دسترسی پیدا کنید. حال ممکن است در عملکرد این قطعه اختلال به وجود آید و آبریز آب و یخ را خارج نمی‌کند که دلایل مختلفی برای بروز این مشکل، سرد نکردن، کارنکردن و خرابی آبسردکن یخچال وجود دارد.

در ادامه به رفع و عیب یابی مشکلات آبسردکن یخچال فریزر ساید و دو قلو از جمله؛ خرابی و کار نکردن آن می پردازیم. اما اگر بازهم باوجود ارائه این راه‌حل‌ها مشکل آبسردکن یخچال شما حل نشد، پیشنهاد می‌شود برای تعمیر آبسردکن یخچال خود از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات یخچال پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شماره ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل خرابی آبسردکن یخچال

همان‌طور که در بالا گفته شد، دلایل مختلفی دال بر خرابی و معیوب بودن دیسپنسر یا همان آبسردکن یخچال وجود دارد که باعث می‌شود آبریز یخچال به‌درستی عمل نکند، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱ . خرابی برد کنترل آبریز

برد دیسپنسر یا آبریز یخچال ‌های ساید مهم‌ترین نقش را در این آبسردکن یخچال ایفا می‌کنند، به‌طوری‌که اگر یک قطعه از آن به‌درستی کار نکند، کل سیستم آبسردکن دچار مشکل می‌شود. اگر تمامی عملکردهای دیسپنسر کار نکند این احتمال وجود دارد که ایراد از برد کنترل باشد.

  • گاهی اوقات این مشکل ممکن است باعث بروز مشکلاتی دیگر اعم از نشت آب از آبسردکن یخچال شود که توصیه می‌شود برای عیب یابی این مشکل، مطلب علت نشت آب آبسردکن یخچال را مطالعه نمایید.

۲ . خرابی سوییچ آبسردکن

کلیدهای روی آبسردکن یا دیسپنسر، ولتاژ را به آبریز منتقل می‌کنند. اگر یکی از این کلیدهای توزیع‌کننده ولتاژ معیوب باشد، آبسردکن دیگر کار نمی‌کند. برای تعیین خراب بودن یا نبود کلیدها باید صفحه آبریز را بازکرده و با استفاده از یک مولتی متر سوییچ‌ها را تست کنید.

  • در صورت خرابی باید آن‌ها را تعویض نمایید. این نکته را باید در نظر گرفت که باز کردن و تست دیسپنسر یخچال کار تخصصی است و اگر خودتان بدون دانش و توانایی این کار را انجام دهید ممکن است آسیب بیشتر به یخچال وارد نمایید. برای همین منظور توصیه ما این است که از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی تعمیرات یخچال کمک بگیرید. برای دریافت خدمات میتوایند با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۳ . خرابی سوییچ درب یخچال

زمانی که درب یخچال یا فریز باز باشد، سوییچ درب، آبریز یخ و آب یخچال را خاموش می‌کند. اگر سوییچ درب معیوب باشد، آبسردکن کار نمی‌کند. برای تست این موضوع هم باید از یک مولتی متر استفاده نمایید. درصورتی‌که سوییچ درب معیوب باشد باید آن را تعویض کرد.

  • همانطور که میدانید یکی دیگر از مشکلات شایع درب یخچال، بسته نشدن آنهاست. در مقاله رفع مشکل بسته نشدن درب یخچال این مشکل را برای شما برطرف کرده ایم.

۴ . خرابی برد کنترل اصلی

یکی از نادرترین دلایل خرابی آبسردکن یخچال، معیوب بودن برد اصلی یخچال است. اما همان‌طور که گفته شد، به‌ندرت ممکن است دلیل خرابی آبریز یخچال از برد اصلی باشد، ولی بازهم برای تشخیص این مشکل باید این قطعه تست شود که برای این کار می‌توانید از تعمیرکاران یخچال پین ورک کمک بگیرید.

خرابی برد آبسردکن یخچال

۵ . مسدود بودن لوله‌های ورودی آب

یکی از شایع‌ترین دلیل مشکل مسدود شدن لوله های ورودی آب یخچال است. در این حالت، آب به داخل آبریز یا دیسپنسر نمی‌رود و درنتیجه آبسردکن یخچال به‌درستی کار نمی‌کند.

۶ . پایین بودن فشار آب

در یخچال‌های ساید باید برای اینکه آبریز یا آبسردکن به‌درستی کار کند، باید از فشار آب مناسبی بهره‌مند باشید. اگر فشار آب منزل شما کمتر از ۲۰ پاسکال باشد، آب وارد دیسپنسر نخواهد شد و درنتیجه از آن‌هم خارج نمی‌شود.

۷ . فیلترهای آب

همان‌طور که میدانید فیلترهای یخچال‌های ساید بای ساید باید هر ۶ ماه یک‌بار تعویض گردد. درصورتی‌که این فیلترها پس از مدت‌زمان معلوم تعویض نگردد ممکن است باعث بروز اشکالاتی در آبسرد یخچال شما شود که مهم‌ترین آن کار نکردن آبریز است.

۸ . معیوب بودن سیم‌های داخلی یخچال

این احتمال هم وجود دارد که اگر آبسردکن به‌درستی عمل نکند، سیم‌کشی داخل یخچال دچار نوسان، قطع جریان و یا اتصال شده باشند. برای بررسی سیم‌های یخچال و درب یخچال باید از یک فرد ماهر برای این کار کمک بگیرید.

هزینه تعمیر آبسردکن یخچال

هزینه تعمیر آبسردکن یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به نوع و علت خرابی و قطعه مصرفی در آن متفاوت است، اما میانگین قیمت برای تعمیر آبسردکن یخچال بین ۱۵۰ الی ۲۵۰ هزار تومان می‌باشد. البته لازم است برای اطلاع دقیق از تعمیر این قطعه با ما در پین ورک تماس بگیرید تا تعمیرکاران ما قیمت دقیق تعمیر آبسردکن یخچال شما را محاسبه کنند.

مشاهده کردید که دلایل مختلفی برای خرابی آبسردکن یخچال وجود دارد که باید هریک موردبررسی قرار گیرد تا مشکل آبسردکن یخچال شما حل شود. البته مشکل دیگری هم برای آبسردکن ها ممکن است رخ دهد. سرد نبود آب خروجی از آن است یکی دیگر از آن مشکلات است. علت بروز این مشکل هم دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین دلایل سرد نبود آب آبسردکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم تنظیم بودن مناسب دمای یخچال
  • معیوب بودن برد کنترل دیسپنسر آبسردکن

بهترین تجربه تعمیر یخچال را با پین ورک تجربه کنید؛

برای رفع و عیب‌یابی کار نکردن و خرابی آبسردکن یخچال خود حتماً از افراد خبره و ماهر کمک بگیرید. زیرا ممکن است هرگونه خطا یا آسیب به یخچال باعث به وجود آمدن مشکل بیشتر برای شود. از این روز پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکل آبسردکن یخچال خود از تعمیرکاران یخچال پین ورک؛ نمایندگی تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید.

همکاران ما با دانش و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، می‌توانند تعمیرات یخچال شما را در اسرع وقت و با کمترین هزینه ممکن انجام دهند؛ فقط کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.