نشتی آب از یخساز یخچال می‌تواند برای همه آزاردهنده باشد و باید این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود. یخساز قطعه‌ای است که امروزه در اغلب یخچال‌ها وجود دارد. اگر در عملکرد و کارایی یخساز یخچال شما ایراد و یا مشکلی وجود داشت و شاهد سرریز شدن آب از آن بودید، دلایل گوناگونی در این مشکل مؤثر هستند که به آن‌ها می‌پردازیم.

اگر با خواندن تمامی موارد زیر بازهم مشکل سرریز شدن آب از یخساز یخچال شما حل نشد، پیشنهاد ما این است که برای تعمیر مشکل سرریز شدن یخساز یخچال خود از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات یخچال پین ورک کمک بگیرید. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید تعمیر مشکل سرریز شدن آب از یخساز یخچال خود را به پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال‌های سامسونگ، ال جی، اسنوا و… بسپارید. برای تماس با تیم پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل نشتی و سرریز شدن آب از یخساز یخچال

دلایل گوناگونی باعث سرریز شدن آب از یخساز یخچال می‌شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. به موارد زیر توجه کنید:

۱ . شیر ورودی آب

شیر ورودی آب برای اینکه به‌صورت درستی قطع شود به حداقل ۲۰ پوند بر اینچ مربع نیاز دارد. اگر فشار آب خیلی کم باشد، ممکن است شیر زمانی که جریان برق قطع می‌شود، به‌صورت کامل بسته نشود. درنتیجه، شیر به داخل یخساز آب چکه می‌کند و نشتی آب از یخساز یخچال می‌شود.

  • حتماً فشار آب را بررسی کنید تا تشخیص دهید که آیا حداقل ۲۰ پوند بر اینچ مربع می‌باشد یا خیر. اگر فشار آب کافی باشد، احتمالاً شیر ورودی آب خراب‌شده است. شیر ممکن است در تمام مدت قطع نشود و یا ممکن است بازبماند و باعث نشت آب از طریق شیر شود. اگر فشار آب کافی است، اما نشتی آب از یخساز یخچال ادامه دارد، شیر ورودی آب را عوض کنید.
  • گاهی مشکل سرریز شدن آب از یخساز یخچال باعث می شود که مقدار آب در داخل یخچال و کف جا میوه ای نیز جمع شود. برای رفع و بررسی این مشکل پیشنهاد میشود مقاله جمع شدن آب در جامیوه ای و کف یخچال را مطالعه نمایید.

خرابی برد یخچال

۲ . میکروسوییچ

بخش میکروسوییچ از یک اهرم و محرک میکروسوییچ تشکیل‌شده است. از قطعه‌ای که می‌تواند باعث بروز مشکل در اجزای میکروسوییچ شود می‌توان به قاب کنترل پنل اشاره کرد. برای بررسی ‌این قسمت شما می‌توانید قاب کنترل پنل را درآورده و مطمئن شوید که آیا اهرم یا پد دستگاه با محرک میکروسوییچ در تماس می‌باشد یا خیر. اگر مشاهده کردید که در تماس نیست ممکن است نیاز باشد مجموعه کنترل پنل به‌کلی عوض شود.

  • در برخی از مواقع خرابی این قطعه باعث کارنکردن یخساز و آبسردکن یخچال می شود. برای اطلاع بیشتر در مورد دلایل کار نکردن یخساز مطلب رفع مشکل یخساز یخچال فریزر را مطالعه نمایید.

۳ . فشار کم آب از طریق منبع خانه

شیر ورودی آب، آب لازم یخساز و آبسرد کن یخچال را تأمین می‌کند. شیر برای عملکرد صحیح حداقل به ۲۰ پوند بر اینچ مربع نیاز دارد. اگر فشار آب خیلی کم باشد، ممکن است با قطع شدن جریان برق، شیر به‌صورت کامل بسته نشود. درنتیجه، آب شیر به داخل یخساز یخچال چکه می‌کند و باعث نشتی آب از یخساز یخچال شود.

  • جریان آب را بررسی کرده و فشار آن را آزمایش کنید تا مشخص شود حداقل ۲۰ پوند بر اینچ مربع است یا نه.

۴ . مونتاژ یخساز

یکی از اجزای سازنده مونتاژ یخساز ممکن است خراب باشد. ازآنجاکه بسیاری از اجزای سازنده یخساز به‌طور جداگانه فروخته نمی‌شوند، ممکن است لازم باشد کل مونتاژ یخ ساز را خریداری کرده و عوض کنید.

۵ . شکستگی یخ ساز یخچال

اگر یخ ساز یخچال شما شکسته باشد نیز می‌تواند سبب خارج شدن آهسته و نشتی آب از یخساز یخچال شود. در این حالت شما باید یخ ساز خود را ابتدا بررسی و سپس عوض کنید.

  • به دلیل حساسیت و پیچیدگی اجزای سازنده یخچال اگر قصد بررسی و یا تعویض این قطعه را دارید و خود دانش کافی برای انجام این کار را ندارید، پیشنهاد ما این است که از تعمیرکاران مجرب و کاردان تیم پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت این خدمات شما مصرف‌کننده گرامی می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل فرمایید.

خرابی یخ ساز یخچال

۶ . فیلتر آب

چنانچه یخچال شما دارای فیلتر آب باشد ممکن است فیلتر شما به کارتریج بای پاس مجهز باشد. اغلب کارتریج هنگام خرید در یک جعبه مخصوص قرار دارد. به‌جای اینکه از فیلتر استفاده کنید شما می‌توانید از قطعه مذکور استفاده کنید.

  • اگر شما فیلتر آب را درآورده و سپس کارتریج بای پاس را جایگذاری کردید و مشکل شما حل شد، پیشنهاد ما این است که فیلتر آب خود را عوض کنید. بدین منظور می‌توانید از تعمیرکاران تیم پین ورک کمک بگیرید.

۷ . خراب بودن لوله‌های آب قسمت پشت یخچال

از دلایل دیگری که می‌تواند نشتی آب از یخساز یخچال شود، می‌توان به تا شدن یا خم شدن لوله آبی که در پشت یخچال قرار دارد اشاره کرد. باید از تا نشدن و یا خم نشدن این لوله‌های آب اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید شیرهای آبی که به لوله‌های قسمت پشتی یخچال متصل‌اند کامل باز هستند.

  • گاهی نیز ممکن است کیت شیر زین اسبی که در منازل به‌کاررفته است باعث گرفتگی در لوله شود. راه‌حل ما این است که برای یک بار شیر را بسته و بعد دوباره آن را بازکنید.

۸ . شیر برقی

زمانی که ولتاژ فرمان باز شدن شیر آب را به سیم‌پیچ می‌دهد (شیر برقی تشکیل‌شده از یک سیم‌پیچ می‌باشد)، اگر در این بخش شاهد مشکلی بودید، می‌توانید برای حل مشکل ولتاژ ترمینال متصل به شیر برقی را به‌وسیله اندازه‌گیری چک کنید، با اهم‌متر شیر برقی دستگاه را بررسی کنید، از سالم بودن تانک واتر و شلنگ داخل درب نیز اطمینان حاصل کنید.

۹ . برد الکترونیکی

برد الکترونیکی از قطعات حساس و مهم یخچال می‌باشد که در اکثر مواقع انرژی لازم را به دیگر قطعات مربوطهٔ یخساز یخچال برای کار می‌دهد. اگر تمامی موارد ذکرشده در بالا را بررسی کردید و بازهم مشکل آبریزی یخساز شما حل نشد، به‌احتمال‌زیاد مشکل می‌تواند از برد الکترونیکی پنل و صفحه نمایش باشد. برد الکترونیکی را بررسی کنید. اغلب با تعمیر، مشکل شما حل می‌شود ولی گاهی باید نسبت به‌ عوض کردن برد الکترونیکی خود اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از تعمیرکاران ما در تیم پین ورک کمک بگیرید.

تعرفه تعمیر مشکل سرریز شدن آب از یخساز یخچال

هزینه تعمیر نشتی آب از یخساز یخچال به عوامل و دلایل گوناگونی اعم از نوع خرابی و اینکه قطعه خراب‌شده چه می‌باشد، بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با تعمیرکاران ما در پین ورک تماس بگیرید تا قیمت دقیق به شما مصرف‌کننده عزیز اعلام شود. در صورت توافق دو طرف می‌توانید درخواست خود را تکمیل کنید.

همان‌طور که ملاحظه فرمودید، دلایل گوناگونی سبب سرریز شدن یخساز یخچال می‌شوند، که بهتر است هر یک توسط یک فرد کار بلد بررسی‌شده و در صورت نیاز قطعه یا قطعات معیوب عوض شوند. هرگونه تعمیر در صورت نداشتن دانش کافی و گاهی به تعویق انداختن آن می‌تواند باعث آسیب رسیدن به یخچال شما شود و درنتیجه برای تعمیر و یا عوض کردن ممکن است نیاز شود هزینه بیشتری را بپردازید.

رفع مشکل نشتی آب از یخساز یخچال توسط متخصصن پین ورک

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال با داشتن بهترین تجهیزات و نیز حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین متخصصین و تعمیرکاران درزمینهٔ تعمیرات یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما می‌باشد. پیشنهاد ما این است که از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات یخچال تیم پین ورک کمک بگیرید. پین ورک با راه‌اندازی بخش تعمیر یخچال فریزر در محل آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد تا با اطمینان خاطر تعمیرات موردنظر خود را در محل انجام دهید.

به دلیل پیگیری پشتیبانان ما در پین ورک از روند اجرای کار خیالتان آسوده باشد چراکه شعار پین ورک همواره رضایت مشتری و داشتن تجربه بی‌دغدغه می‌باشد. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.