مشکل بوی بد آبسردکن یخچال ، یکی از آزاردهنده ترین مواردی است که مخصوصا در فصل تابستان که مصرف آب بیشتر است، برای یخچال پیش می آید. عوامل ایجاد کننده این مشکل متفاوت بوده اما در مدل های مختلف یخچال مانند ؛ امرسان، دوو، اسنوا و… یکسان هستند. در این مقاله قصد داریم دلایل بو گرفتن آب یخچال و همچنین روش های از بین بردن بوی آب دیسپنسر یخچال را برای شما توضیح بدهیم. البته شما می توانید برای بررسی دقیق تر و تعمیر با کیفیت تر، از تعمیرکاران ماهر فعال در نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال پین ورک، کمک بگیرید. کافیست به صفحه مربوطه مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید.

۶ علت بوی بد آبسردکن یخچال

به جرات می‌توان گفت رایج‌ترین مشکل در تمامی یخچال‌ها، بوی بد آبسردکن یخچال است که می‌تواند از منبع‌های متفاوتی باشد. در ادامه به چند راهکار ساده برای رفع بوی آب یخچال می‌پردازیم اما پیشنهاد می‌شود برای بررسی دقیق‌تر از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.ر

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . ماندن طولانی مدت آب در آبسردکن

اگر برای مثال به مسافرت چند روزه می‌روید یا نمی‌خواهید برای مدتی از آب درون آبسردکن یخچال خود استفاده کنید، حتماً آب را از آبسردکن خارج کنید. زیرا ماندن آب درون آبسردکن علاوه بر ایجاد زردی درون جایگاه موجب بوی بد آب درون آبسردکن نیز می‌شود.

  • راه حل: برای جلوگیری از زردی محفظه و بوی آبسرد کن، آب درون دیسپنسر را تخلیه کنید و اجازه ندهید آب برای طولانی مدت درون محفظه بماند.

ماندن مواد غذایی فاسد در یخچال

۲ . وجود غذاهای فاسد یا دارای بوی نامطبوع در یخچال

در بعضی از مدل ‌های یخچال امکان داره یک قسمت از درب آبسردکن شکسته باشد و یا به طور کامل بسته نشود. همین امر موجب شود بوی نامطبوع غذای فاسد به آب درون آبسرد کن نیز منتقل شود و آبسردکن یخچال بوی بدی بگیرد.

  • راه حل: پیشنهاد می‌شود حتماً یخچال خود را هر چند مدت تمیز کنید و اجازه ندهید بوی نامطبوع به دیگر قسمت‌های یخچال منتقل شود.

۳ . استفاده از فیلتر آب بی کیفیت

یکی از مهمترین دلایل که موجب بوی بد آبسردکن می‌شود استفاده از فیلترهای بی کیفیت و یا عوض نکردن فیلترهای تاریخ گذشته است. استفاده از فیلترها برای تصفیه آب و آشامیدن آب تمیز و گوارا امری ضروری است ولی فیلترهای بی کیفیت علاوه بر اینکه موجب تصفیه آب نمی‌شوند باعث آلوده شدن آب و یا بیماری می‌شوند و آب را حاوی بوی بسیار بدی نیز می‌کنند.

  • راه حل: به طور معمول فیلترها باید ماهیانه تعویض شوند اما در بعضی از مدل‌ها تا سه ماه نیز قابل استفاده هستند. در نتیجه برای جلوگیری از بوی آب دیسپنسر، آلودگی آب و بیماری خودتان و اعضای خانواده، برای تعویض فیلترها در زمان مناسب توجه کافی را داشته باشید.

۴ . استفاده از یخچال و یا مخزن آبسردکن جدید

ممکن است پس از خرید یخچال جدید و یا وقتی که مخزن آبسردکن خود را به علت ضربه فیزیکی و… عوض کردید احساس کنید که آبسردکن شما بوی نامطبوعی گرفته است، (برای اینکه از دلایل خرابی آبسرد یخچال اطلاع یابد، حتما مطلب دلایل خراب شدن آبسردکن یخچال را مطالعه نمایید). اما جای نگرانی نیست کافیست چند بار آب را پر و سپس تخلیه کنید تا بوی بد آبسردکن شما از بین برود. اما در صورت ادامه داشتن مشکل می‌توانید با همکاران ما در پین ورک توسط شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

روش های رفع بوی بد آبسردکن

۱ . رفع بوی بد آبسردکن با جوش شیرین

در ابتدا بهتر است پس از خالی کردن مخزن آبسردکن، یخچال خود را از برق بکشید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. در مرحله بعد با استفاده از موادشوینده مخزن آبسردکن را تمیز کرده به ویژه بخش خروجی آب چون معمولاً کپک در آن قسمت به وجود می‌آید. در آخر جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و مخزن آبسردکن را با آن تمیز کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. جوش شیرین علاوه بر خاصیت سفید کنندگی خاصیت ضدعفونی نیز دارد، سپس درون مخزن را به طور کامل تمیز کرده و چند بار آب را تعویض کنید تا بوی بد به طور کامل از بین برود.

تمیز کردن مخزن آبسرد کن یخچال

۲ . رفع بوی بد آبسردکن با استفاده از وایتکس

برخلاف تصور عموم که از استفاده وایتکس برای تمیز کردن مخزن آبسردکن یخچال می‌ترسند می‌توانید پس از تخلیه آب آبسردکن و قطع کردن جریان برق آن، مقدار خیلی کمی وایتکس را با آب ترکیب کنید و درون مخزن آبسردکن را با آن تمیز کنید. این محلول در تمیز شدن، درخشندگی و از بین بردن باکتری‌ها و بوی بد آبسردکن بسیار مؤثر است. پس از تمیز کردن به خوبی و با دقت محلول را پاک کرده و چند بار آب را تخلیه کنید تا به خوبی تمیز شود و بوی آب دیسپنسر نیز به طور کامل از بین برود.

با پین ورک بهترین کیفیت تعمیر را تجربه کنید!

همانطور که مطالعه کردید، بسیاری از دلایل بوی بد آبسردکن یخچال ، ناشی از غذای فاسد و یا آب بی کیفیت است. با این حال توصیه می شود هر چند وقت یکبار مخزن آبسردکن یخچال خود را تمیز کنید. اگر همچنان مشکل شما ادامه دار بود، گزینه منطقی این است که از تعمیرکاران یخچال پین ورک کمک بگیرید.

پین ورک، نمایندگی رسمی و معتبر تعمیرات یخچال است و تعمیرات انواع یخچال را با داشتن تعمیرکاران آموزش دیده، پیشرفته‌ترین تجهیزات، با کیفیت‌ترین قطعات و با کمترین هزینه در اسرع وقت برای شما عزیزان انجام می‌دهد. برای ثبت سفارش و استفاده از خدمات تعمیر توسط پین ورک، علاوه بر مراجعه به سایت و اپ پین ورک می‌توانید با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.