ترک روی لباس چرم بر اثر  نور شدید افتاب یا خشکی آن اتفاق می افتد. الیاف چرم بسیار محکم به هم تنیده شده اند اما در گذر زمان و با عدم مراقبت ممکن است آسیب ببینند. با این حال راه های زیادی برای برطرف کردن این مشکل و پوشاندن ترک ها وجود دارد. معمولا ترک های قدیمی تر تعمیر بیشتری نیاز دارند و باید از رنگ های مخصوص چرم برای پوشاندن انها استفاده کرد.
پین ورک روش های موثری برای ترمیم ترک خوردگی چرم نازنین شما دارد که بد نیست امتحانشان کنید:

روش اول:آبرسانی و مرطوب کردن چرم با حالت دهنده ها

مرطوب کردن چرم
ابتدا یک پاک کننده مخصوص چرم  از فروشگاه ها خریداری کرده و به خوبی روی چرم بپاشید و با یک پارچه ی پنبه ای روی لباس بکشید. البته به جای پاک کننده میتوانید از ترکیب مقدار کمی صابون بچه و آب نیز استفاده کنید. سپس برای پاک کردن این محلول، یک پارچه ی خیس را روی لباس بکشید و مدتی صبر کنید تا مطمئن شوید که چرم خشک شده است. حالا با یک تکه ابر یا پارچه ی نرم و یا حتی با انگشت خود، حالت دهنده را روی ترک خوردگی ها بکشید.
ترمیم ترک های چرم
حالت دهنده ها را میتوانید از فروشگاه هایی که وسایل چرمی می فروشند خریداری کنید. احتمالا پس از این مرحله میتوانید مشاهده کنید که ترک ها محوتر شده و چرم جانی تازه گرفته است.  چرم را ۲تا ۵ساعت در جایی بگذارید تا در معرض نور ملایم آفتاب باشد و حالت دهنده اثر خود را بگذارد. در صورتی که ترک خوردگی ها محو نشده این مراحل را مجددا تکرار کنید.

روش دوم: استفاده از کیت چرم در ترمیم ترک خوردگی چرم

واکس زدن چرم
کمی مواد ترمیم کننده ی چرم روی ترک ها بمالید.
ترمیم کننده ها خمیری شکل هستند بنابراین میتوانید به راحتی و با انگشت مقداری از ان را برداشته و ترک ها را بپوشانید و سپس اجازه دهید خشک شود.  سپس با یک سمباده بسیار نرم روی ترک خوردگی ها بکشید تا لایه های اضافی ترمیم کننده از بین بروند و با یک پارچه خشک محل را تمیز کنید. حالا می توانید با استفاده از واکس چرم را برق بیندازید تا نو جلوه کند. فراموش نکنید که خشک شدن چرم عمر ان را کوتاه می کند پس بهتر است هراز گاهی با واکس های معمولی روی سطح چرم بکشید.
استفاده از رنگ چرم
روش دیگر برای ترمیم ترک خوردگی چرم استفاده از رنگ مخصوص چرم است. مقداری از رنگ را با یک تکه اسفنج روی ترک ها بمالید تا خشکی چرم برطرف شود سپس به مدت ۲ تا ۳ دقیقه سشوار را روی محل رنگ شده بگیرید تا خشک شود. در خرید کیت ترمیم چرم دقت کنید که رنگ و سایر موارد کیت، هماهنگ با چرم شما باشد.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    محمود 11-10-2019

    حرف تا عمل خیلی فاصله هست،خیلی تمرین میخوات تلاش برا رسیدن به خواسته،خیلی دل کندن ، دل گنده بودن…

      ریحانه یزدانی 12-10-2019

      سلام دوست عزیز، امیدوارم خواسته‌هامون رو دست کم نگیریم و برای رسیدن بهشون تلاش کنیم?

    02-12-2019

    باریکلا

      ریحانه یزدانی 05-12-2019

      ممنون از توجه شما?

    مانی 02-02-2020

    من تلاش کردم ارزو کردم و صبر کردم وبه دست توانای خدا ایمان داشتم بهش رسیدم خوشحالم و ارام

      ریحانه یزدانی 04-02-2020

      سلام دوست عزیز… داشتن آرامش در زندگی بزرگ ترین نعمت هست. خوشحالم که دارینش.