تلویزیون های پیشرفته ساختاری پیچیده و حساس دارند. در واقع امکانات بالا و طراحی های شیک و ظریف نیازمند مراقبت و حفاظت بیشتری هستند. هر گونه رطوبت، حرارت، مایعات، ولتاژ و نوسانات برقی نادرست سبب آسی دیدن و خرابی دستگاه می‌شود. با این حال ممکن است در اثر غفلت و بی احتیاطی و عواملی دیگر تلویزیون ها آسیب دیده و خراب شوند. شاید الان که این مطلب را می‌خوانید تلویزیون منزلتان دچار مشکل شده است. این اتفاق ناخوشایند بی علت اتفاق نیفتاده است و خود به خود نیز رفع نخواهد شد در این مقاله می‌خواهیم به انواع ایرادات و خرابی های رایج و عیب یابی تلویزیون اسنوا پرداخته و علت و نحوه رفع آن را بیان کنیم. اگر مشکل تلویزیون اسنوای شما رفع نشد، برای تعمیر آن می توانید از پین ورک کمک بگیرید. پین ورک مرکز تخصصی تلویزیون اسنوا و همچنین شرکت صنام، سامسونگ ، سونی و… آماده اعزام تکنسین های حرفه ای و متخصص خود به محل مورد نظر شماست. برای دریافت خدمات تعمیرات تخصصی با شماره زیر تماس حاصل نمایید ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

خرابی های رایج و عیب یابی تلویزیون اسنوا

۱ . تلویزیون ناگهان خاموش می‌شود. علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اسنوا چیست؟

خاموش شدن ناگهانی یکی از خرابی های رایج تلویزیون اسنوا است.

تعمیر تلویزیون اسنوا در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اسنوا، اختلال در سوکت و شاسی تغذیه یا مین برد است. همچنین ایراد در پاور نیز می‌تواند سبب این مشکل شود که نیازمند عیب یابی و تعمیر توسط کارشناس و تعمیرکار مجرب است.

۲ . علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا چیست؟

پاور یکی از قطعات مهم و اصلی در تلویزیون محسوب می‌شود. اگر پاور سوخته یا معیوب باشد با این مشکل برخورد خواهید کرد.

  • برای عیب یابی تلویزیون اسنوا جهت رفع این مشکل، اشکال در برد اصلی نیز می‌تواند سبب بروز این مشکل شود. ابتدا از اتصالات و سیم کشی جریان برق مطمعن شوید سپس با تعمیرکار متخصص تماس حاصل نمایید.

روشن نشدن تلویزیون

۳ . علت دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا چیست؟

دیر روشن شدن، خاموش شدن پس از چند ساعت، چشمک زدن و روشن و خاموش شدن چراغ ال ای دی یکی از ایراد ها و خرابی های رایج تلویزیون اسنوا ست که همگی نشان دهنده ایراد یا سوختگی پاور، ایراد در لحیم کاری برد، سوکت های تغذیه و خازن است.

  • برای عیب یابی تلویزیون اسنوا در این مورد باید توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی تعمیر یا تعویض شود.

۴ . علت مشاهده شدن خط سفید یا نورسفید روی نمایشگر تلویزیون اسنوا چیست؟

این مشکل یکی دیگر از ایراد های تلویزیون اسنوا بوده است. اگر خطوط و سفیدی ها تمام صفحه از پایین تا بالا را در بر گرفته باشد نشان دهنده خرابی برد تیکان است. برد تیکان قطعه ای است که تصاویر و اطلاعات را از برد دریافت کرده و پس از پردازش روی مانیتور نمایش می‌دهد.

  • اگر خط های سفید تمامی صفحه را اشغال نکرده باشد و در تمام صفحه نمایشگر پخش نشده باشد نشان می‌دهد فلت های پنل آسیب دیده اند. فلت های پنل در تلویزیون داداه های پردازش شده توسط برد تیکان را روی مانتیور ظاهر می‌کنند. خطای نور یا خطوط سفید می‌تواند از طریق ضربه وارد شدن به تلویزیون، تضعیف لامپ درونی تصاویر یا ولتاژ ورتیکال نیز ممکن است به وجود آید. برای بررسی بهتر این مشکل، توصیه می شود مطلب “علت وجود نقاط سیاه رنگ روی صفحه تلویزیون ” را مطالعه نمایید.
  • توصیه می‌شود بررسی و هرگونه عیب یابی تلویزیون اسنوا توسط تعمیرکار مجرب و ماهر صورت گیرد. شما می‌توانید در صورت مشاهده خرابی و مشکل در تلویزیون خود با پین ورک تماس بگیرید تا نزدیک ترین تعمیرکار و تکنسین مجرب به محل مورد نظر شما اعزام شود. شمره تماس : ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

۵ . مشاهده هاله ها و نقاط تاریک و سیاه در نمایشگر تلویزیون اسنوا نشان دهنده چیست؟

از بین رفتن تصویر یا خاموش و تاریک نشان دادن بخشی از تصاویر نشان می‌دهد بک لایت ایراد دارد. این مشکل یکی از خرابی های رایج تلویزیون اسنوا است. و در صورت خراب بودن backlight باید قطعه توسط نمایندگی معتبر اسنوا تعویض شود.

نقاط سیاه ‌رنگ در تصویر تلویزیون

۶ . نقاط کم نور و پر نور در تصویر نمایشگر تلویزیون نشان دهنده چیست؟

یکی از خرابی های رایج تلویزیون اسنوا سوختگی پیکسل. پیکسل ها کوچک ترین جز در ساختار تصویر هستند که تجمع آن ها سبب شکل گیری تصویر می‌شود. اگر هر پیکس آسیب ببیند یا بسوزد تیره یا سیاه می‌شود. اگر تعداد پیکسل سوخته زیر سه عدد باشد گارانتی شرکت اسنوا بدون دریافت هزینه آنها را برطرف می‎‌کند. برای بررسی بیشتر این مشکل، پیشنهاد می شود مطلب “علت سیاه شدن تصویر تلویزیون” را مطالعه نمایید.

  • ممکن است این ایراد از خرابی برد نیز ناشی شده باشد که تشخیص آن به عهده تکنسین مجرب است.

۷ . علت کشیدگی بیش از حد نرمال و تغییر در سایز تصاویر تلویزیون اسنوا چیست؟

خرابی در خازن و آی سی ورتیکال سبب عدم هماهنگی ارتفاع و طول تصاویر شده و تصاویر بیش از حد دراز و کشیده در مانیتور به نمایش در می‌آیند.

۸ . علت قطع شدن صدا و عدم وجود صوت در تلویزیون اسنوا

یکی ازخرابی های رایج تلویزیون اسنوا عدم وجود صداست. اگر مدت زمان زیادی از باند ها استفاده کردید یا عمر آن ها به پایان رسیده باشد این اتفاق رخ می‌دهد.

  • ممکن است این مشکل در اثر خرابی مین برد تلویزیون نیز به وجود می‌آید که باید توسط تکنسین ماهر بررسی و تعمیر یا تعویض شود.

۹ . تلویزیون اسنوا در حالت standby (استند بای) باقی مانده است. علت چیست؟

خرابی در قسمت مین برد و برد پاور می‌تواند باعث این اتفاق شود. که باید حتماً توسط نیروهای پین ورک بررسی و عیب یابی شود.

۱۰ . تنظیمات تلویزیون اسنوا با خاموش کردن ازبین می‌رود. علت چیست؟

ممکن است تنظیماتی که روی دستگاه پیاده کرده اید مثل تنظیمات کانال ها با خاموش شدن دستگاه به طور کلی ازبین می‌رود. برای عیب یابی تلویزیون اسنوا برای این مکشل که ناشی از خرابی آی سی است. در صورت معیوب بودن این قطعه باید تعویض شود.

بهم ریختن تنظیمات تلویزیون

خرابی های مربوط به پنل و صفحه نمایشگر تلویزیون اسنوا :

پنل یا مانیتور یا صفحه نمایشگر تلویزیون مهم ترین و با ارزشمند ترین بخش در تلویزیون به شمار می‌آید و تعمیرات آن یا غیرممکن یا بسیار گران است. هرگونه آبخوردگی و نفوذ مایعات به پنل، شکستگی و ترک برداشتن در اثر ضربه خوردن و بی احتیاطی در هنگام جابه جایی این وسیله سبب خرابی پنل یا بهم خوردن رنگ تلویزیون (یا به اصلاح رنگین کمانی شدن) می‌شود.

نکاتی جهت محافظت بیشتر تلویزیون اسنوا

  • در هنگام جابه جایی تلویزیون را در کارتون و جعبه مخصوص خودش قرار دهید تا ریسک آسیب پذیری کمتر شود. از محکم بودن میز و جایگاه قرار دادن تلویزیون اطمینان حاصل نمایید تا از سقوط و ضربه دیدن تلویزیون جلوگیری کنید.
  • تلویزیون را نزدیک پنجره یا در بیرونی قرار ندهید تا گرد و غبار، سرما یا گرما سبب آسیب دیدن تلویزیون نشود.
  • مواد شوینده را برای پاک کردن مستقیماً روی ال سی دی یا نمایشگر تلویزیون اسپری نکنید. و حتماً از مواد پاک کننده مناسب استفاده نمایید.
  • از دست زدن و فشار دادن صفحه نمایشگر یا مانیتور تلویزیون خودداری کنید. هرگونه فشار و برخورد اجسام تیز یا سفت نیز سبب آسیب دیدگی جبران ناپذیری برای پنل خواهد شد.
  • برای جلوگیری از نواسات برقی (قطع و وصلی) و ولتاژ نامناسب به دستگاه حتماً از محافظ متناسب با تلویزیون خود استفاده کنید.

مزایای تعمیرات تلویزیون با پین ورک چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم با توجه به حساس بودن و پیچیدگی ساختار تلویزیون برطرف کردن مشکلات و خرابی ها و عیب یابی تلویزیون اسنوا نیازمند دانش فنی و تخصص و تجربه می‌باشد. از آنجایی که وسیله قیمت بالایی هم دارد دستکاری کردن آن ممکن است منجر به مشکلات بیشتر و جبران ناپذیری شود.

  • پین ورک، مرکز تخصصی تعمیر اسنوا آماده انجام هرگونه تعمیرات تلویزیون شماست.
  • تکنسین های تیم پین ورک سابقه ای درخشان و دانش کافی در زمینه انجام خدمات تعمیرات تلویزیون شما را داند. همچنین هر ساله در کلاس های عملی و تئوری شرکت کرده تا با بروز ترین اطلاعات و تجربه در خدمت شما باشند.
  • تعمیرات شرکت پین ورک متعهدانه است و شما از پشتیبانی تیم برخوردار خواهید شد.
  • تعمیرات با زمان و مکان انتخابی شما صورت خواهد گرفت. بدون نیاز به جابه جایی تعمیرکار و کارشناس به محل شما اعزام می‌شوند.
  • پین ورک از قطعات اورجینال و فابریک استفاده می‌کند.
  • سرعت بالا در اعزام کارشناس و انجام تعمیرات
  • هزینه های پایین و منصفانه از دیگر ویژگی های تعمیرات پین ورک است.

برای دریافت خدمات کافیست تلفن را برداشته و با شماره زیر تماس حاصل نمایید : ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.